januari 13, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Advies van een beroemdheid helpt me om met een waardeloze race

Elke dag besteed ik minstens een uur in mijn auto zitten in sommige van de meest verzwarende oppervlak van het verkeer aan deze kant van Atlanta, en omdat ik een hekel aan het gevoel dat ik langzaam aan het kijken naar mijn leven vinkje weg als ik zit in mijn auto vast te zitten op de busted-ass snijpunten van de Pinellas County (aantal van die ik heb gekend te zitten op tot drie volledige cycli van licht op), Ik heb ontdekt dat het luisteren naar podcasts helpt me het gevoel dat ik op zijn minst bedriegen mezelf alsof ik ben productiever te maken met mijn leven, zoals ik ben, niet alleen het gooien van hele uren van mijn onherstelbaar kostbare bestaan in het zwarte gat van zuigen bekend als "de afhankelijkheid van de auto," nooit weer te zien.

Een van mijn favorieten is WTF met Marc Maron, vooral omdat Maron is een manier van zitten met een vrij willekeurige beroemdheden en gesprekken met hen op een zodanige wijze dat ben ik volkomen gedwongen door wat ik ben één en al oor. Ik bedoel, ik was geklonken tijdens zijn recente interview met Tom Green. Weet je, Tom Green. De man achter "Freddy Got Fingered," die Roger Ebert beschreven als "een vomitorium bestaande uit 93 minuten van Tom Green dingen te doen die een geek in een carnaval sideshow zou afwijzen." Dat Tom Green. Ik kwam weg uit het interview met hem gaan, "weet Je, dat Tom Green klinkt als een aardige kerel. Ik hoop dat hij niet goed voor zichzelf." Ja, ik weet het. Ik was verrast te worden.

Dus ik zal vrij veel luisteren naar een interview Maron doet, want ik weet nooit wanneer hij zal te graven tot een soort van kleine verborgen juweeltje dat zal helemaal relevant voor mijn leven of zal blazen mijn hoofd wagenwijd open. Dit gebeurde op een avond een paar weken geleden, terwijl ik zat te luisteren naar zijn interview met Hank Azaria, terwijl op weg naar huis van een zwemmen training. Azaria is misschien het best bekend voor het doen van de stemmen van een miljoen tekens op "The Simpsons", maar ik vind hem het beste als Agador, de flamboyante huishoudster in "De Vogelkooi."

(Er is een punt, zweer ik. Ik heb niet alleen het schrijven van dit alles, dus ik kon delen die foto met je.)

Hoe dan ook, Azaria stond te praten over hoe hij heeft geworsteld met angst om een performer, hoe hij zou zo opgebouwd en hyperkritische van zichzelf dat hij zou doodsbang van presteren. En toen hij sprak over de drie-stappen-systeem werkte hij met zijn therapeut die hem hielp omgaan met zijn emoties op een productieve en nuttige manier. Hier is de fundamentele kern:

  • Neem 30 minuten om jezelf een krediet voor de dingen die je deed recht.
  • Neem 30 minuten te denken over de dingen die je beter kon doen of de dingen die je deed het slecht.
  • Verplaats de fuck op.

Ik doorgestuurd deze informatie naar Brian, die terug kwamen bij me met een aantal therapeut-y jargon, wat niet verwonderlijk is gezien het feit dat hij is, je weet wel, een therapeut, maar die vertelde me ook dat ik opgepikt op iets dat wordt beschouwd als legit in de wereld van de schuldhulpverlening. Ik herinner me de exacte woorden van Brian gebruikt voor het beschrijven van elke fase, maar ik herinner me wel de drie stappen die ik hierboven beschreven.

Dit lijkt met name relevant voor me zoals ik ben het soort persoon die, indien ingeschakeld, is het zeer, zeer hard voor mezelf. Iedereen die mij kent en neemt op. Bazen hebben gezegd: dit is voor mij, mijn man heeft gezegd dat het voor mij, mijn docenten, mijn vrienden, zelfs mijn paal instructeur. Ik weet dat sommige mensen denken dat dit is bijna een psychologisch vereiste voor iedereen met zelfs maar een glimp van de ambitie, maar ik heb ontdekt dat dit niet het geval voor mij. Als ik alleen maar te denken over alle van de dingen die ik heb verkeerd gedaan, ik zal verlammen mij met angst en ik zal me niets doen, maar zittend op mijn bank en prikken dof op mijn laptop toetsenbord als een soort van glazuur-eyed zombie.

In plaats daarvan heb ik ontdekt dat ik het veel beter doen wanneer ik bied mezelf een duidelijke ogen beoordeling van waar ik ben en wat ik doe, vooral wanneer ik het kan wijzen op dingen die ik heb gedaan goed aan en concrete mogelijkheden voor het verbeteren van de dingen die ik niet goed gedaan. (En nee, zwelgend in een modderpoel van "I suck" telt niet als een concrete manier te verbeteren.) Hoe dan ook, Azaria het proces goed klonk voor mij, dus ik diende dit kleine systeem van het doen van dingen weg in mijn hersenen, voor toekomstig gebruik.

Wat ik niet besefte, was dat "future use" zal betekenen dat dit afgelopen weekend. Op zaterdag nam ik deel aan de Top Gun Triathlon. Ik ging in de race gevoel zelfverzekerd en optimistisch, en het was ook de allereerste triatlon die ik ooit had gedaan, was ik op zoek naar de mogelijkheid om te meten van de vooruitgang over het voorbije jaar. Ik had het betere deel van een jaar zwemmen, zou ik hard gewerkt aan mijn fiets na St. Anthony ‘ s, ik had gelopen in de hitte, en ik vermoed al deze dingen helpen zou me echt goed doen op Top Gun.

Dit uiteraard niet gebeuren. Ik ga niet in een volledige race recap, want dit was slechts een sprint, en niet een bijzonder bewogen bij dat, maar ik zal zeggen dat ik was erg teleurgesteld met mijn prestaties. Toen ik zag dat mijn age-group ranking, met tranen in mijn ogen. Ik had niet gerangschikt dat laag in maanden. Ik was diep teleurgesteld in mezelf.

Maar voordat ik kon slip te ver in mijn modderpoel van "ik zuigen," ik herinnerde mij wat Hank Azaria had gezegd tijdens de podcast, en ik begon reframing mijn denken over de race met de richtlijnen zijn therapeut hem had gegeven. Eerst verbleef ik enige tijd na te denken over de dingen die ik deed rechts:

  • Ik liet zien. Ik denk dat dit vaak wordt geblazen als een "gouden sterren voor iedereen!" – mentaliteit, maar de realiteit is dat iedereen die bij de start van een race moet krijgen props voor het feit, dat er. Immers, we kunnen allemaal worden opgeborgen in onze warme, knusse bedden om 5 uur in plaats van slapping afstand muggen terwijl vrijwilligers gebruik van dikke zwarte stiften schrijven over al onze ledematen. Gewoon opdagen is zeker de moeite waard om een piepklein klopje op de rug.
  • Ik ben klaar. Ja, ik heb er niet af als ik zou willen, maar ik heb in ieder geval klaar.
  • Ik gaf 100% van wat ik kon geven op die dag. Nogmaals, mijn beste, op zaterdag is niet de beste, ik weet dat ik in staat ben, maar het was alles wat ik had die dag en ik heb niet tegenhouden.
  • Ik voelde me zelfverzekerd en sterk gedurende het zwemonderdeel. Ik heb heel hard gewerkt om te zwemmen, en het toont. Toen ik begon te doen triathlon, ik zou tenen mijn weg in het water, en dan zou ik in principe dorsvlegel en paniek mijn weg door het zwemonderdeel, opkomende bij de finish in de richting van de achterkant van de verpakking. Deze keer kwam ik in de top drie van mijn leeftijd groep in het zwemonderdeel. Hard werken – het loont de moeite.
  • Ik voelde me goed voor de eerste mijl van mijn run. In het verleden, de warmte heeft ondermijnd mij vrij snel, en ik vind mezelf te lopen – zelfs in de 5k ‘ s – omdat ik gewoon niet kon omgaan met de hitte. Deze keer, ik voelde me goed – althans op het eerste. Ik denk dat het dragen van een fles water bij me en spatten op de achterkant van mijn nek hielp ook.
  • Ik had een goede schop op het einde. Ik zag een dame in mijn leeftijd groep – één en die had eigenlijk gaf me eerder – en ik achtervolgde haar naar beneden en bracht haar met een paar meter voor de finish.

Vervolgens vond ik de dingen die ik screwed up:

  • Ik nodig heb om tijd doorbrengen op mijn fiets. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar vanaf kilometer 4 tot 10 km, ik kon het niet laten mijn benen gaan. Ik teruggeschakeld, rolde over mijn druppels en gericht zijn op het doen gladde, ronde pedaal slagen, en niets, nada, nihil. Al die moeite ging, en nog de hele tijd voelde ik me zoals ik probeerde aan te rijden via de La Brea tar pits. Ik heb het rijden aanzienlijk meer voor de afgelopen drie maanden met mijn kortste ritten op ongeveer 20 kilometer – maar ik moet nog harder werken. (BTW de volgende dag kreeg ik mijn antwoord op de vraag waarom mijn benen voelde zo traag als ik wakker om 8 uur met een aantal baarmoeder-balde menstruele krampen. Zo veel als ik haat het om het toe te geven, PMS echt saps mijn energie niveau iets te fel.) De fiets been heeft nooit mijn sterkte, maar zelfs Brian kon kijken op mijn split en te vertellen dat had ik realiseerde een underperformance.
  • Ik verpest mijn voeding. Normaal gesproken als ik klaar ben met mijn zwem, loop ik in de overgang, eet een energie gel en dan op mijn fiets. Deze keer was ik dus amped dat ik overgeslagen gel en gewoon een slokje Accelerade en wat water voordat ik op mijn fiets. Echter, toen ik terug kwam in de overgang na de fiets been voelde ik me zo vermoeid dat ik begon te zorgen dat ik niet zou hebben genoeg calorieën om mij te krijgen door middel van het uitvoeren, dus heb ik besloten om een paar grote slokken van Accelerade voordat deze worden uitgevoerd. Ik heb dit ook al heb ik nog nooit eerder gedaan en hoewel ik weet dat de dag van de wedstrijd is nooit de tijd om iets nieuws te proberen. Mijn maag begon klotsende en gorgelende tien minuten later, en dus trok ik aan de kant aan de lucht hork. Ik kon het niet voor niets te komen, en dus heb ik de volgende twee mijl tegen de misselijkheid, die is al erg genoeg op zichzelf, maar onhoudbaar wanneer de temperatuur is in de jaren ’80 met de vochtigheid ook in de jaren’ 80 en er is geen schaduw te vinden is. Domme. Dus, zo dom.
  • Ik heb om erachter te komen het uitvoeren van been. Je zou nooit weten dat ik ben een snelle loper door te kijken naar mijn uitvoeren splitst.
  • Baksteen trainingen nodig om een deel van mijn training plan. Het aantal stenen op mijn huidige opleiding plan? Zero. Ik nodig om dat vast te stellen. Dat, samen met het vergroten van mijn fiets kracht, zal me helpen met mijn uitvoeren van kracht. Elke discipline geeft aan de andere, en als ik zwak ben in één, het zal invloed hebben op alle van de disciplines die komen na dat.
  • Beter navigeren in de overgang. Ik had een fel oranje badmuts als mijn herkenningspunt om mij te helpen met het vinden van mijn rek in de overgang. Zou dit een uitstekend idee, had iemand vijf stellingen vast niet besloten om te doen precies hetzelfde. Als een resultaat, het was niet totdat ik merkte dat ik te staren op een rek bezet door voornamelijk mannen van middelbare leeftijd dat ik besefte dat ik had helemaal verpest mijn T2.

En dan heb ik verplaatst de fuck op. Ik ontspande en, zodra de misselijkheid vervaagd, ik heb genoten van mijn koude Cola light, het bedrijf van mijn geweldige man en het feit dat ik besteedde mijn zaterdag ochtend bij Fort De Soto, dat is een van mijn favoriete plaatsen in heel Florida (en misschien wel de hele wereld). Ja, ik heb een aantal domme beslissingen en, zeker, ik was teleurgesteld dat ik niet zo goed doen als ik zou willen, maar hoe kan ik het echt over klagen? Ik heb gedaan wat ik kan doen, is het beoordelen van mijn prestaties en komen met een plan voor de toekomst. Iets verder dan dat is gewoon zelfkastijding omwille van zelfkastijding, die is cool als je naar dat soort dingen, maar ik ben echt niet.

Twee dagen zijn verstreken sinds de race, en ik moet zeggen dat tot nu toe is deze manier van analyseren van mijn sportieve prestaties lijkt te werken heel goed voor me, en heb ik stopte het weg in mijn arsenaal van psychologische instrumenten, naast de oude standbys zoals visualisatie en mindfulness.

Hoe ga je om als je een minder-dan-stellaire prestaties? Wat dacht proces gebruikt u om figure it out en bewegen op?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *