februari 21, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Alcohol vs. fitness…

OO9A6542.
1) ALS JE de… Klanten vragen vaak wat het ‘gezondste’ alcoholische drank is… Mijn mening is dat als je moet drinken, maken het de rode wijn als een glas of twee per dag is aangetoond dat de afname van het risico op beroerte, hartaanval en kanker (verhoogt de goede cholesterol, verlaagt het slechte cholesterol, rijk aan polyfenol antioxidanten voor de gezondheid van de cellen). Maar de nadruk ligt op "een of twee glazen, alleen"! Als rode wijn is niet je kopje thee (zoals ik), een rechte geest (wodka, jenever of whisky) is prima. Voorkomen dat ze te mengen met het citroensap, de tonic water, cola enz. als deze mixers zijn vol met eenvoudige suikers (die worden snel gemetaboliseerd in vet) en zal alleen maar toenemen de calorie-inhoud van uw avond uit!

2) bedenk DIT: 1 gram vet = 9 calorieën, 1 gram eiwit = 4 calorieën, 1 gram koolhydraten = 4 calorieën, 1 gram alcohol = 7 calorieën. Dus Alcohol is bijna zo calorische als vet, maar het slechts een ‘lege calorieën zonder voedingswaarde, en zal in feite een snelheid tot opslag van vet! Ter referentie: een dubbele Gin-Tonic = 175 calorieën (c. 10% van een meisje dagelijkse calorie-inname – veel geld voor iets dat niet je te vullen!). Hier zijn de scores…

– Enkele Gin en slimline tonic = 75 calorieën.
– Glas Champagne = 91 calorieën
– Kan van Stella Artois = 247 calorieën
– Shot straight Wodka = 55 calorieën
– Een glas Baileys = 133 calorieën

3) ALCOHOL DE EFFECTEN OP MIJN OPLEIDING ? Het kan je stopt met het bereiken van uw doelstellingen door de demping, prestaties, herstel en focus. Hoewel het snel geabsorbeerd, het metaboliseert langzaam en kan nog steeds van invloed op het systeem up-to 48 uur na consumptie. Het vermindert de kracht, ontwatert (schadelijk voor de nieren), uitputting van het lichaam (schaadt de lever functie, zoals het metaboliseert alcohol ten koste van glycogeen), verstoort de slaap (van groot belang voor het herstel van de spieren), vertraagt de reactie tijd, verstoort het evenwicht en de coördinatie, belemmert cardio-oefening (verhoogt de bloeddruk, zodat het hart moeilijker om bloed rond te pompen door het lichaam), enz.

Een typische avond zal waarschijnlijk te betrekken 3+ drankjes en misschien wat cheesy chips. Dat zou kunnen oplopen tot 1250-1500 calorieën op zichzelf (>60% van je dagelijkse calorie-uitkering, op de top van wat je al had die dag). Geen wonder volgende dag voel je je opgeblazen en moe, dus misschien probeer te voorkomen dat de kater fry-up – je hoeft geen calorieën!!!

Faya x

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *