februari 6, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Dames gids voor het gewicht kamer, pt. 1: waarom lift?

(Foto ‘ s/gubernatrix) Louise Vos deadlifting meer dan 3 keer haar lichaamsgewicht

Ik ben een vrij fanatieke gewicht-lifter. Eigenlijk "fanatieke" is een beetje een understatement. Hoe zit het, ik hou echt van om gewichten op te heffen. Hoe zit het, het is een van mijn favoriete dingen om te doen.

Ik zie dat je schurend op je neus als je dit leest. Hoor ik je denken, "gewichtheffen? Met al die bezwete jughead jongens? Allen, die grommend en kreunend? Echt?" Ja, echt.

Ik heb het tillen consequent voor over vijf jaar nu, en ik ben altijd aan het leren van nieuwe bewegingen en het werken aan het verhogen van mijn gewicht en het ontwerpen van verschillende programma ‘ s voor mezelf. Ik veronderstel dat je zou kunnen zeggen dat het een hobby van mij. Ik gewicht-trein de manier waarop sommige dames scrapbook of gitaar spelen.

Maar één ding is consistent gedurende mijn jaren van hijs -, of het was in de universiteit fitnessruimte of op de goedkope-o fitnessruimte ik gebruikt voor een tijdje of de super-leuk "wellness-center" ik ga nu – het gewicht kamer is bijna altijd een lady-woestijn! De meeste van de tijd, ik vind mezelf hijs-side-by-side met zes of zeven jongens, en nauwelijks een pony staart in zicht! De tijden wanneer ik zie andere vrouwen in het gewicht kamer zijn glorieus glorieuze momenten, en ik moet me inhouden van doorschieten en hen te vertellen hoe badass ze zijn en verpanding mijn onvergankelijke toewijding. (Ik niet, want dat zou griezelig, en de sportschool is de laatste plaats die iemand moet worden creeped over.)

Ondertussen, waar de meerderheid van de vrouwen? Op de cardio-apparaten, natuurlijk! Stap, stap, stap uren weg, terwijl ze bladeren door tijdschriften of kijken naar re-runs van ‘ Everybody Loves Raymond." De zelf opgelegde segregatie zou hilarisch zijn als het niet zo hart breken.

(Serieus, de ideale manier om het gebruik van een fitnessruimte is om het gewicht van de trein EN het doen van cardio. Maar je eindigt met dudes die uren trainen van de verschillende hobbels en bochten van hun bovenarmen maar kan niet uitvoeren van een achtste van een mijl zonder om te vallen en kotsen, en de dames die het kan doen een hoge intensiteit cardio-voor een uur nog niet een lik van de spieren op hun lichaam. Het antwoord op goede gezondheid en wellness, zoals in alle dingen, is een middenweg tussen de twee uitersten, je graven?)

Dus ik ben op een een-vrouw-kruistocht te breken van de jongen-slechts de uitstraling van het gewicht kamer en om meer dames in de staal-greep, rubber vloeren plooien. Ik wil niet te enthousiast worden elke keer zie ik een dame in het gewicht kamer. Ik wil dat het zo gewoon, dat ik nauwelijks nog opvalt.

"Maar Caitlin," vraag je, "Waarom? Het lijkt moeilijk en ik zal waarschijnlijk zuigen. Wat is het punt van mezelf in verlegenheid te brengen?" (Eigenlijk heb ik geen idee als je eigenlijk mij dat te vragen, maar geduld met mij en mijn onhandige retorische apparaten.)

Ik kan ratelen uit een hele lijst van persoonlijke trainer-goedgekeurd redenen waarom: meer spiermassa betekent een snellere stofwisseling, verhoogt de botdichtheid, verlaagt de waarschijnlijkheid van een verwonding, in later jaren, enz. Deze dingen zijn verkrijgbaar in bijna elke fitness magazine en een boek over krachttraining.

In plaats daarvan, ik zal het aandeel van de niet-persoonlijke trainer-goedgekeurd redenen waarom ik hem zo leuk:

1. Het voelt goed.

Ja, u leest het goed. Het voelt goed. Ik ben er niet over te praten tijdens, maar soms, vooral als ik te proberen om mijn gewicht, het kan ronduit afmattend. Maar na een goede hijs-sessie, het gedeelte van mijn lichaam dat ik werkte voelt een beetje tintelend en duizelig, is bijna alsof ik heb een lekker biertje buzz op (maar dan zonder de intoxicatie). Dat gevoel verdwijnt meestal binnen een paar uur – of eerder als ik drink een eiwit shake maar ik geniet ervan zolang het duurt.

Maar dit is het andere ding – de pijn voelt goed, ook, maar in deze rare psychologische manier, zoals ik ben blij, want ik heb hard gewerkt en duwde mezelf en mijn lichaam is het dragen van het bewijs van. Ik krijg vaak pijnlijk na een lange vlucht of een harde race – bijvoorbeeld, stel ik een persoonlijk record van 23:08 in de 5K afgelopen weekend, en mijn benen doen pijn voor twee dagen na dat, maar dan freaking uit over het, ik ben trots op te weten dat ik hard werkte.

Uiteraard wilt u niet te ver gaan, opdat je jezelf pijn doet. Dus zeker op de look-out. Maar u zult merken dat hoe meer je deelneemt aan een bepaalde activiteit, het meer bewust van uw lichaam beperkt wordt, wat betekent dat u beter bent uitgerust om te weten wanneer u hen te verpletteren.

2. Het maakt me blij!

Ik heb vaak stressvolle dagen op het werk – wie niet? Alles van chaos tot verveling om werklasten, zodat massale ze kon verpletteren een semi…het is genoeg om een persoon het gevoel alsof ze zou kunnen imploderen van de stress van het leven.

Dus ik regelmatig op de sportschool op mijn lunch pauze – ik ben gelukkig genoeg dat het in dezelfde corporate park als mijn kantoor – en smash enkele gewichten bij elkaar gedurende dertig minuten. Tegen de tijd dat ik klaar ben, voel ik me ontspannen en verfrist, na al mijn frustratie op de bankjes in het gewicht kamer.

Plus, het werkelijk blijkt uit onderzoek achter dit! In het boek "krachttraining voor Vrouwen," Lori Incledon schrijft over een paar theorieën, waaronder:

  • de thermogene theorie poneert oefeningen lichaam verhoogt de temperatuur en dus vermindert de spierspanning;
  • de endorfine theorie zegt het lichaam releases endogene opiaten tijdens de oefening;
  • de monoamine-theorie, die zegt het lichaam releases meer noradrenaline en serotonine tijdens het sporten.

Wat ook het geval is, is alles wat ik kan zeggen is dat ik nog niet naar een training voltooien en zeg tot mezelf: "Man, dat was balen!" Echter, vele malen ben ik begonnen met een training in een pissy stemming, alleen hebben ze verdwijnen als de spreekwoordelijke wolk regen tegen de tijd dat ik klaar.

3. Het geeft me het gevoel van een bad ass.

Ik hou van om te kijken naar mezelf, terwijl het heffen van gewichten, en niet omdat ik ben ijdel en in liefde met mijn uiterlijk, integendeel, als ik het heffen van gewichten stel ik me kijk ik niet zo heel anders dan wanneer ik ervaren wat GI nood – maar omdat ik het leuk vind om te kijken naar de manier waarop mijn spieren flex en stam en bewegen en ik vind de strepen van mijn voorschouders en mijn quads en mijn biceps.

Ik bracht het grootste deel van mijn leven het gevoel zwak en kwetsbaar zijn – ik bedoel, ik was zo mager dat ik gemaakt boontjes lijken aanzienlijk in vergelijking – en dus met dit soort van fysieke kracht is bijna bedwelmend. Ik kan het bijna juist de jongens die veel tijd besteden aan het buigen en het controleren van zichzelf uit. (Bijna dan. Ik heb wel een aantal waardigheid, weet je wel.)

Maar afgezien van de geneugten van fysieke kracht, tillen vereist breng je mentale weerbaarheid en onbevreesdheid om het gewicht kamer. Zij verwacht dat je bereid zijn om jezelf voorbij je grenzen en weigeren weg te blijven van het ongemak en de pijn. Het vraagt focus en discipline. Dat brengt mij tot…

4. Het heeft me meer zelfvertrouwen.

De kwaliteiten ontwikkeld in het gewicht kamer, die ik vermeld in de paragraaf hierboven – kan worden uitgevoerd in alle andere aspecten van uw leven. Tenminste dit is het geval in mijn eigen leven. Krachttraining in combinatie met hardlopen is getransformeerd mijn persoonlijkheid, waardoor ik me minder angstig, minder bang om te spreken in mijn gedachten en ze zijn meer bereid om te stijgen naar de uitdagingen die zijn aangelegd aan de voorzijde van mij. Ik niet meer vluchten voor moeilijke taken. In plaats daarvan loop ik in de richting van hen, vuisten in de lucht en schreeuwde, "BRING IT ON!"

Want dit is het ding – zijn de fysieke voordelen van krachttraining zijn slechts een deel van de vergelijking. Het is wat je leert over jezelf in het proces, dat is echt een verschil maken.

Zo heb ik u overtuigd te geven het gewicht van de opleiding een schot nog? Ik hoop dat ik, al was het maar omdat ik wil dat elke weerbare vrouw om de ervaring van de aard van de energie die wordt geleverd samen met het ontwikkelen van haar aangeboren fysieke kracht.

Stay tuned voor Deel II – survival tips voor het gewicht kamer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *