december 31, 2016 / by AlikJey / Fitan / No Comments

De ups en downs (en ups en downs…) van ironman training

Ik heb geschreven en herschreven ten minste vijf inleidingen op deze post en ze allemaal verwijderd, dus ik ga gewoon rechtdoor, voor u het in de meeste onkies mogelijke taal. Hier gaan we:

Ironman training is fucking hard als shit.

Oh, ik weet het, u bent waarschijnlijk net als "Duh, Caitlin, wat had je verwacht? Je traint dus je kunt in principe de helft van een dag werken. Natuurlijk is die shit is hard."

Ik denk dat ik gewoon niet verwachten dat het een heel leuk dit.

Wat doet het je vertellen als ik zeg dat ik ben acht weken uit, en ik ben nog maar net nu het gevoel alsof ik zou eigenlijk een schot op het invullen van dit ding? Ik heb het nog niet over zijn ontmoeting met een soort van tijd-doel probeert te addertje onder het gras een plek op het podium of in aanmerking komen voor Kona. Ik heb het over gewoon te kunnen voltooien onder de zeventien uur de tijd te beperken.

Ik zal zelfs meer specifiek – het niet uitvoeren of het zwemmen, dat heeft me erg geschrokken. Ik heb al zwom 2.4 km in de oceaan, zonder wetsuit – en hield de hele ervaring. En ik heb zeer lange afstanden voordat.

Als deze wedstrijd was gewoon zwemmen een bos en vervolgens uitvoeren van een bos en dan gaan zwemmen wat meer, ik zou als, "JA KEREL, LATEN we DIT DOEN!"

Nee, mijn probleem is dat verdomd fiets been. Op welke planeet heeft een uur-plus zwem-en een vier-uur run lijkt zelfs op afstand gelijk aan een zes uur durende fietstocht? Laat ze me herontwerp van de Ironman. Ik zou het een 5K zwemmen, een gegeven eeuw op de fiets en een marathon. Deze hele zaak van het rijden 112 km op de fiets is gewoon vuilnis. Totaal, stinkende, bakken-op-een-hete-dag vuilnis.

Maar, omdat er niemand gestorven en maakte me koningin van Ironman (nog), heb ik de opleiding van mijn kont af op de fiets, dus ik kan een half uur gebogen over mijn aero stangen met een skinny zadel geklemd tegen mijn hoo-ha en hopelijk nog genoeg kracht in mijn benen om de volgorde van mijn weg naar een keurige afwerking van de tijd.

En dat is waar de Saga van Twijfel, de Spiraal van het Zuigen, wat voor andere S s S S van toepassing kunnen zijn – dit is waar ik struikelde en viel face-eerste recht in hun gapende, hatelijk maws.

Mijn fiets opleiding is vrij standaard: twee trainer ritten tijdens de week (een tempo, een tijdstippen, zowel gevoed door mijn intense afkeer van Serena van der Woodsen) en vervolgens een lange rit op het weekend. Soms ga ik alleen op de wegen en paden rond mijn huis, en soms Brian en ik pak de auto en ga naar de Suncoast Trail over een afstand van 45 minuten.

Een ding is altijd zeker, dat wel. Als Brian zette, "Caitlin + lange rit = kernsmelting." Heb ik gehuild. Ik heb droge-slaakte. Ik heb tegen Brian tot het plegen van onzedelijke handelingen met zichzelf als ‘ ik ben woedend ging harder fietsen van hem weg. Hoe promisingly de dag begon, 3+ uur op de fiets moest een manier zijn om mij in een gigantische, profane peuter.

En dan over vier weken geleden ging het nog erger. Ik merkte dat mijn rechter knie voelde een beetje inschrijving tijdens het rijden, dat was wel te pruimen, maar als ik ga rennen, het voelde alsof er iemand was die mij in mijn knieschijf. Ik versteld van mijn pas en probeerde om te gaan, denken dit was gewoon mijn lichaam het doen van de standaard freakout dat het altijd doet als ik stap mijn opleiding volume, en dat het uiteindelijk zou passeren.

Maar het is niet passeren, en ten slotte ongeveer twee weken geleden, het werd zo erg dat ik draaide me om, na ongeveer een kwart-mijl en met tranen in zijn ogen hinkte naar huis. Ik was zo gefrustreerd dat later op de dag, mijn oudste kat Sasha sprong op mijn badkamer teller en omgestoten een fles lotion, en ik reageerde door gekrijs, "FOR FUCK’ S SAKE SASHA, WHYYYYY?" en barstte toen in tranen uit als mijn arme kat keek me terreur.

Er was geen manier in de hel ik was van plan om in staat zijn om zelfs een wijk 5K in deze situatie, laat staan een hele Ironman, maar nadat ik tot rust gekomen, ik kwam met een plan. Ik nam een volle week af van alles, zelfs zwemmen, als ik niet kon schoppen zonder pijn en ik was niet van plan om te doen 2800 meter met de pull buoy drie keer per week en ik iced de stront uit mijn knie elke nacht en deed PT oefeningen met een dergelijke focus en toewijding, je zou denken dat ik zou gaan clamshell-en-been-lift op mijn manier over die finish.

Ik heb ook gesproken met Mike bij de plaatselijke fietsenwinkel, en hebben we besloten dat ik mijn zadel een beetje. Dus dat is wat Brian en ik heb – we zwengelde het tot ongeveer 1,5 centimeter.

Na die training week doorgegeven in welke tijd ik maakte mijn huis op een manier die het niet gezien had sinds de weken na de Marathon van Boston – ik kon mijn weg terug in de opleiding. Ik ben begonnen met korte, makkelijke pistes en gemakkelijk spins op de trainer. Alles leek OK, dus ik schuin dingen een beetje…en een beetje meer…en een beetje meer…

Alles leek…lekker? Ik mezelf heb toegestaan te denken dat het misschien was alles zal goed gaan, en dat dit niet zou gaan om het einde van mijn Ironman droom.

Maar de echte test kwam dit afgelopen weekend, toen ik werd gepland voor een 4-plus uur fietsen op zaterdag en twee uur draaien op zondag.

Voordat we vertrokken voor de rit, Brian stelde voor dat ik start met deze rijdt om erachter te komen mijn voeding op de fiets, vertellen me dat ik moet proberen om in zo veel calorieën als mogelijk op de fiets, want ik was waarschijnlijk niet van plan om meer te willen dan vloeistoffen op de vlucht. Ik stemde toe, herinneren hoe ik heb de laatste 2 uur van de Toetsen 50 niet eens willen om water te drinken en hoe hij moest in principe van kracht Mountain Dew en het vergroten van mijn keel, dus ik zou het niet bonk voordat ik het naar Key West.

Mijn Garmin ingesteld te piepen met mijn splitst elke vijf mijl, dus we besloten dat ik zou gaan om te eten van iets dat elke keer dat het piepte: een gel of een stuk van Clif bar. Dat is in aanvulling op de voeding heb ik in de Torpedo tussen mijn aero bars en op de kooien achter mijn stoel. (For the record, ik mix Eindeloos Snelheid voor Vrouwen met bolletjes Basis Nutrition Amino Zuren en Base-Zouten – een heel…interessant smaak combinatie dat kostte me een minuut om te wennen.)

We vertrokken voor onze rit, en de uren gingen voorbij en ik bleef vastlopen calorieën in mijn gezicht-gat, realiseerde ik me iets dat ik eigenlijk voelde verrassend OK. Toen drong het tot me door dat mijn meltdowns waarschijnlijk zijn 50% als gevolg van ernstige underfueling. Wat logisch is! Je kunt niet verwachten dat je lichaam te veel van iets – laat staan het uitvoeren van sport houdt voor een langere periode van tijd – wanneer de tank leeg is.

En omdat ik had de mentale helderheid verschaft door voldoende energie aanvullen, besefte ik dat de andere 50% van mijn problemen waren te wijten aan iets dat een beetje meer uit mijn controle – met name het feit dat het zo heet als het oppervlak van de zon buiten deze dagen. We waren de afwerking van deze rijdt rond 12 of 1, met temperaturen die in de jaren ‘ 90 en voelt zich-net als de temperaturen in de lage 100s.

Ik probeerde te doen, deze rijdt terwijl het heet was als ballen en bijna zonder voldoende voeding. Geen wonder, ik voelde me als een berg gebakken onzin.

Dus dit laatste rit, ik was eigenlijk eten de hele tijd, en ook al was het erg warm en meest van de laatste 40 kilometer was bijna direct in een tegenwind, ik voelde fijn, als bezweet en vuil. Toen we klaar waren, heb ik ontdaan van mijn trui, trok mijn Hokas, en liep-gelopen met Brian voor 30 minuten. Nogmaals, het was dom, hot – hallo, lunch augustus in Florida! Kan net zo goed worden uitgevoerd direct in een hoogoven! – maar ik hing daar tot het einde.

Ik ben nog steeds niet weet hoe ik moet doen om een marathon te lopen na het krijgen van mijn fiets af, maar ik ben optimistisch dat het kloppen van de temperatuur ongeveer 20 graden in feite kan me helpen. Ik bedoel, het is niet zoals het is in de East Coast – jullie hebben mijn gedachten en dan nog wat, omdat die shit ziet er ellendig, maar het is nog steeds vrij waardeloos nu. Zelfs de medio-jaren ‘ 70 voelt als een welkome onderbreking van de anders niet aflatende zomer hoed.

(Kan ik gewoon aandeel een van de meest sadistische grillen van de zomer training in Florida met u? Je zou denken dat het stoppen tijdens een run zou het een opluchting zijn, maar nee, het is eigenlijk nog erger. Tenminste, als u uitvoeren, moet u de lucht bewegen over je bezwete-ass lichaam, maar als je stopt, wordt het gewoon stagneert en bakt tegen uw huid aan. Het is echt beter om gewoon te blijven bewegen.)

Mijn knie niet bug mij tijdens het rijden of het uitvoeren van, en in feite was ik er vrij zeker van dat de hogere zadel was waardoor ik pedaal met nog meer kracht dan voorheen. Ik experimenteerde met het rijden in de grote kettingblad op de flats – iets wat ik nog niet gedaan omdat ik eerst begonnen met het berijden van een fiets – en merkte dat mijn benen leken te kunnen hanteren.

Dus misschien mijn knie situatie als volledig verzwarende zoals het was – deed me een gunst door mij dwingen tot het aannemen van een sterkere fiets positie. Wie weet? Dat is de magie van fiets-geometrie. Een centimeter kan het verschil betekenen tussen de kwellende pijn bij iedere lijn of een volle kilometer per uur waard van de snelheid.

De volgende dag, ik wist wel te schillen mezelf uit bed, dus hebben Brian en ik kon lopen-wandeling van twee uur langs de paden en parken in de buurt van ons huis. En weer voelde ik me fijn. Ik bedoel, ik was letterlijk droop van het zweet tegen de tijd dat ik klaar en heb ik de rest van de dag afwisselend te willen eten en slapen, maar ook lichamelijk voelde ik me fijn. Ik voelde beter dan goed. Ik voelde me gezond en sterk en volledig geschikt voor het verwerken van iets.

Nu, op maandag, ben ik echt het gevoel alsof ik misschien in de OK tijdens de race – zoals ik eigenlijk zou kunnen genieten van de ervaring. Hier is in de hoop dat ik het kan volhouden dat gevoel van optimisme voor de meeste van de acht weken, want ik ga het nodig hebben!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *