december 30, 2016 / by AlikJey / Fitan / No Comments

De werking van de sub-6: half-ironman triathlon training

Here's my training schedule for July.  I know, it's so high-tech and very fancy, but it works for me.  The workouts I actually complete are all logged in Google Connect.' /2015/07/20150721_075106.jpg?w=470&h=264 470w, /2015/07/20150721_075106.jpg?w=940&h=528 940w, /2015/07/20150721_075106.jpg?w=150&h=84 150w, /2015/07/20150721_075106.jpg?w=300&h=169 300w, /2015/07/20150721_075106.jpg?w=768&h=432 768w

Hier is mijn training schema voor de maand juli. Ik weet het, het is zo high-tech en zeer mooi, maar het werkt voor mij. De trainingen die ik eigenlijk compleet zijn al aangemeld bij Google Verbindt.

Ik heb zin om te schrijven over deze – en, nou ja, een heleboel dingen – voor een tijdje nu, maar het duurde een out-of-state vakantie voor mij om eindelijk de tijd om te zitten en zet woorden om het scherm. Mijn leven is al een soort van hectiek van de afgelopen maand of zo, als mijn verantwoordelijkheden op het werk is toegenomen EN mijn guardian ad litem geval naar de rechter, en dat is naast de gewone adulting en triathlon training. Ik heb het hanteren van het al vrij goed, maar het betekent zeker een aantal dingen, zoals het schrijven en huishoudelijk werk, langs de weg zijn gevallen. Het is balen, maar tot het astronomische wetenschappen herschikken zich om ons acht en twintig uren in een dag, in plaats van vier en twintig, ik moet gaan.

Anyways, aan het begin van het jaar, heb ik drie sportieve doelen voor mezelf: om in aanmerking te komen voor de Marathon van Boston, het rijden van een eeuw op mijn fiets, en te breken zes uur in een halve triathlon. Ik volbracht #1, en nu ben ik bezig met #2 en #3. De tweede is een post voor een andere dag – omdat gij goden, heb ik een heleboel te zeggen over de kwestie van het omzetten van mezelf in een van de fietser – en dus dit bericht zal zich richten op mijn derde doel.

Ik heb aangemeld voor de Hutchinson Island Helft, die zal plaatsvinden aan het einde van September aan de oostelijke kust van Florida, op slechts een weinig ten noorden van Palm Beach. Het is een vlak parcours met een oceaan te zwemmen, en het gaat waarschijnlijk om ongeveer een miljard graden tijdens de race, wat betekent dat ik moet goed aangepast heeft aan die voorwaarden tegen de tijd dat de race rond komt.

Ik volg een gratis programma van Tri Newbies voor deze wedstrijd. Ik schrijf al mijn trainingen op de juiste dag op een grote papieren agenda, dat maakt het leven gemakkelijk, want dan heb ik alleen maar kijk naar mijn agenda om te weten wat ik moet doen die dag. Het is super low-tech, vooral wanneer je het vergelijkt met de fancy Garmin 920XT ik draag op mijn pols als ik de trein, maar het werkt voor mij.

Terug bij het begin van het jaar stel ik mijn doel probeerde te voltooien in minder dan zes uur, die was beide goed te doen en ambitieus – twee kwaliteiten die ik graag voor mijn sportieve doelen. De eerste keer heb ik een halve Ironman, ik was niet echt gericht op tijd. Ik wilde alleen maar om te zorgen dat ik kon doen, de afstand, en te ervaren wat het is om zoiets te doen lopen van een halve marathon op wankele poten, die net had doorgebracht drie-plus uur op een fiets. Nu dat je weet wat te verwachten, ik ben gericht op het proberen om sneller te krijgen. Ga sub-6 zal een uitdaging worden, maar ik ben ervan overtuigd dat ik het kan doen.

Hier is wat ik aan het doen ben voor elk van de drie disciplines:

Zwemmen

Meestal doe ik in ten minste twee stekken per week. Ik maak een duik op mijn eigen, meestal boren met trek boeien en peddels en vinnen en wat heb je. Ik ben nu gericht op twee dingen: het maken van mijn trek sterker en ademhaling om de links zonder zwemmen alle cattywompus. Ik heb meer geluk met de eerste taak dan het tweede.

De tweede is een master ‘ s workout met mijn team. Daar hebben we met de mix-up snelheid boren met uithoudingsvermogen werk, terwijl onze coach Matt loopt rond op het dek roepen naar ons. (Voor het betere deel van twee maanden, kon ik niet gaan in het water zonder het horen van Matt ‘ s stem in mijn hoofd, schreeuwen, "Constantijn, krijgen van uw armen uit! DE ARMEN, CONSTANTIJN!") Deze training mij een schop onder mijn kont zo hard, en toch kan ik er geen genoeg van krijgen. En ik kan niet ontkennen dat ze hebben me veel sneller. Ik heb onlangs kwam tot de vijfde laan – de "tweener", tussen gemiddeld en gevorderd, dat wil zeggen: ik ben terug aan het zuigen weer, maar ik vind het niet erg omdat ik weet dat het zuigen is een onderdeel van de reis naar steeds goed.

My racing team is nu de overname van de master zwemmen programma bij dat zwembad, maar Brian en ik zijn van plan lid te worden van de master ‘ s swim team als we terug komen van vakantie. Ik weet zeker dat ik vrijwel permanent de geur, zoals chloor zodra dat gebeurt, maar ach. #greenhairdontcare

Fietsen

Dit is de grootste uitdaging voor mij, vooral omdat ik werd zo bang van de klikpedalen, en in het bijzonder, dat hulpeloze gevoel dat opkomt wanneer je tip over met je voeten verbonden zei klikpedalen. Maar met de tijd en herhaling, ik kom heel graag met klikpedalen.

Ik rijd niet buiten een ton hoewel, gewoon omdat het niet praktisch is met mijn werk, planning, zodat ik meestal rijden een paar keer in de week op mijn indoor trainer en ga dan naar buiten voor een lange rit op het weekend. Ik was het niet krijgen van een hoop van mijn trainer ritten tot ik de trapfrequentie en snelheid-sensoren, die kan communiceren met mijn Garmin 920XT. Nu is mijn binnen-ritten laat me badend in het zweet, terwijl ik meestal gewoon glinsterende aan het einde van mijn ritten. (De trainer kan saai worden, dus ik Netflix, terwijl ik rijd. Een uur lang tempo rijden is een stuk draaglijker als ik kan kijken Parken en Recreatie, terwijl ik het slijpen van de km.)

Net als master zwemmen heeft me veel sterker als een zwemmer, de binnen-trainer ritten hebben mij een stuk sneller als een fietser. Zo leuk als het is om te rijden buiten, het is moeilijk om echt te werken aan snelheid wanneer u te maken heeft met auto ‘ s, andere fietsers, lopers, kleine kinderen, mensen laten hun honden op de inklapbare riemen, suïcidale eekhoorns, etc. enz.

Ik heb andere dingen te zeggen over de kwestie van het fietsen, maar ik bewaar dat voor de post over de opleiding voor mijn eeuw ride, die ook nu gebeurt.

Uitgevoerd

Ik heb niet veel gedaan anders met mijn uitgevoerd, afgezien van gewoon weer om consistent te zijn met het gooien en in sommige tempo werken en sommige interval werk om de paar weken. Hoewel het weer is precies wat je zou verwachten voor de staat bekend als Amerika ‘ s Wang, het lijkt niet te vertragen me veel. Ik liep een 5K vroeg in de zomer en eindigde in mijn tweede snelste tijd ooit (die goed genoeg was voor de eerste vrouw overall en vierde loper). Ik liep mijn snelste ooit km – 6:10 – in het begin van juli. Ik ben opgewonden om te zien wat er gebeurt als de temperaturen dalen in de jaren ‘ 60. Misschien dat ik dan eindelijk een nieuw PR op de 5K. Dat ding is al opknoping rond sinds 2012, en ik ben er klaar voor om te vallen.

Waarschijnlijk de meest belangrijke wat ik heb gedaan voor mijn run fitness is hard werken op de fiets. Een van de moeilijkste lessen die ik leerde toen ik voor het eerst begonnen met triathlon was dat een fatsoenlijke runner betekent niet dat shit als ik zwak was op de fiets. Ik zou al deze inspanning tot ik op de fiets, en dan zou ik gaan op mijn lopen en mijn benen zou worden genadeloos afgestraft. Steeds sterker op de fiets betekent dat mijn benen hebben meer energie in hen wanneer ik klik op de run, en ik kan de vorm van run splitst ik verwacht in staat te zijn uitgevoerd wanneer ik voor het eerst begonnen met triathlon.

Dit lijkt allemaal veel, en ik denk dat het soort van is, maar ik ben vrij gelukkig in dat dit voelt niet als werk voor mij. Ik hou het meest van mijn opleiding, en de onderdelen die ik niet graag (*ahem* overdekt trainer *ahem*), ik vind manieren om plezierig. En echt, zelfs de onderdelen die moeilijk zijn nog niet zo slecht. In veel opzichten is de training is het gemakkelijkste deel van mijn dag. Mijn werk vereist dat ik om hyper-gericht, detail-georiënteerd en op de top van mijn spel de hele dag lang. Mijn guardian ad litem werk vereist een aanzienlijke emotionele investering die kunnen soms laat mij het gevoel een beetje afgeplat. Met training, kan ik dat allemaal achter en focus op wat ik denk en gevoel op dat moment. In feite, vind ik het meer verantwoordelijkheid neem ik op in mijn dagelijks leven, hoe meer ik afhankelijk zijn van het kunnen krijgen van mijn zweet op ten minste eenmaal per dag.

Hier is het andere ding: ik begin serieus na te denken over mijn potentieel als een loper en een triatleet. In aanmerking komen voor Boston echt plantte een zaad van nieuwsgierigheid in mijn hoofd, en nu vraag ik me af wat ik kan. Dus nu is er ook dit element van "wat als?" die in de achterkant van mijn hoofd, en ik ben echt geïnteresseerd in het vinden van het antwoord. Ik hou er niet echt over te praten te veel, want het maakt me wel grappig, maar het is iets waar ik aan denk, en zeker een grote motivator is voor mij op dit moment. Ik weet dat ik op een dag zal bereiken een leeftijd waarop ik zal plateau en dan beginnen te vertragen, dus probeer ik te genieten van dit zolang het duurt.

Heb je belangrijke wedstrijden op komst? Hoe gaat het met je training?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *