maart 3, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

De werking van de sub-6: tien dagen uit mijn half-ironman

Dus ik denk dat ik ben officieel toelopend nu voor de halve ironman #2, en zoals gewoonlijk, het zuigt. Tapering is een paradox, nietwaar? Na maanden van training van toenemende lengte en afstand, je uiteindelijk krijgt om te relaxen en een beetje relaxen en dan eindigt het ermee dat allesbehalve ontspannen omdat je hersenen is allemaal "welp, daar gaat al mijn conditie." (Of is dit enkel voor mij? Ik denk niet dat dit is enkel me. Houd mij geruststellen dat het niet alleen mij.)

In ieder geval voel ik me als dit is het moment om te praten over mijn training de laatste weken. Het is een heel interessante ervaring voor het grootste deel. Ik voel me fit, sterk en gezond als ik ooit heb gevoeld in mijn hele leven, zelfs al heb ik ook al behoorlijk moe veel ook, en dat is niet verrassend als je probeert in te plannen 10-12 uur training per week ongeveer een full-time baan en vrijwilligerswerk EN een paar kant-optredens EN met iets dat lijkt op een sociaal leven. (Hoe mensen met kinderen dit doen, ik weet het niet. Veel van de zeer sterke koffie? Misschien een cocaïne gewoonte? Super-georganiseerd ouders, wat zijn je geheimen?) Ik heb veel aan de hand maar ik heb een of andere manier weten te vinden in zowel de energie-en time management vaardigheden om het allemaal gebeuren, zoals ik waterpas-up in adulting of iets.

Een ding gebeurde dat verontrust mij een beetje: mijn menstruele cyclus kreeg knock-out in de war door mijn opleiding. Ik uitgezet mijn cycli voor meerdere jaren en ik ben zeer consistent van maand-tot-maand, maar afgelopen maand niets. Ik weet niet eens dat ik ovulated. Koppel dat met het feit dat ik wat gewicht verloren als gevolg van training en mijn brein ging onmiddellijk "ZOMG FEMALE ATHLETE TRIAD!!1" Omdat ik veronderstel dat als je een blogger die zich richt op vrouwen fitness en atletiek, dat is waar je geest gaat en niet, zeg maar, de zwangerschap, zoals de geest van de meeste andere jonge vrouwen in heteroseksuele relaties.

Hoe dan ook, als de zaken niet strekken zich uit na een paar weken, ik bezuinigen op mijn trainingen en brachten een weekend in principe eet niets, maar spek cheeseburgers, chili honden, friet en burrito ‘ s met dubbele porties van guacamole. De hele tijd dat ik dit deed ik bleef maar denken van een passage in Chrissie Wellington boek waarin ze praat over hoe, als ze zou verliezen te veel gewichtstoename tijdens de Ironman opleiding, haar coach, Brett Sutton, zou op haar deur met blokken kaas en chocolade en opdrachten te voltooien in drie dagen. Ik heb gevoeld, maar weet je wat? Het werkte. Tante Flo kwam op bezoek om een paar dagen later en alles was goed met mijn menstruele wereld weer.

Het verplaatsen van de TMI deel van vanavond post – hoewel ik er echt, deze shit is belangrijk en meer van ons kunnen staan, om eerlijk praten over het – hier is wat er aan de hand met mijn eigenlijke training.

Zwemmen

Dus nam ik de (letterlijke) duik en bij een masters swim team, dat wordt gelegd op een deel door mijn team. Als je nu had gesproken tot mij op een punt in mijn leven tot nu toe en zei, "Hey Caitlin, wat denk je over het opstaan om 4:30 uur, zodat u kunt gaan thrash rond in een zwembad voor een uur?" Zou ik het u gezegd hebben om de hel uit van mijn gezicht met die onzin en niet terug komen tot u kan spreken me als een rationeel mens. Maar, hier ben ik gewillig om op dit goddeloze uur 2-3 keer per week, dus ik kan gaan zwemmen, terwijl het nog donker buiten.

En hier is het ziekmakende ding: ik vind het leuk. Ik vind het een heel. In feite, heb ik soms ook denk dat ik de liefde. Ik hou van de manier waarop de geur van chloor raakt me als ik in het zwembad en hoe het hangen op mijn huid voor de rest van de dag, ik hou van de aanblik van de hemel draaien roze van buiten, terwijl we zwemmen onze schoot, ik hou van de kameraadschap die komt uit het delen van het lijden van een zware zwemmen workout.

En natuurlijk, ik hou van dat het eigenlijk het maakt me een betere zwemmer.

Er zijn een paar dingen die ik echt worstelen met, zoals ademhalingsoefeningen. Wanneer we te maken hebben ronden waar we ademen elke 5 of 7 slagen, ik weet ik ben in voor een echte shitshow. Alles anders, hoewel, ik hou van.

Het nog steeds blaast me weg die over iets meer dan twee jaar geleden weigerde ik te doen triathlon, omdat ik bang was om te zwemmen, en kijk nu naar me. Het gaat om te laten zien dat niet te weten hoe iets te doen, hoeft niet te betekenen dat je waarschijnlijk niet doen. Het betekent alleen dat je niet weet hoe het te doen.

Fietsen

Dit is waar ik heb het in de meeste van mijn werk. Als je kijkt naar mijn Training Peaks agenda, de meeste weken 2-3 loopt of zwemt, maar fietsen toont altijd up drie of meer keer per week. Ik heb nog niet veel van trainer ritten, die ik heb gemengde gevoelens over. De trainer is goed, want het laat mij in een stabiele, harde inspanning zonder dat te maken met het verkeer, etc.

Het nadeel: de trainer is ook zoooo borrrring. Ik omgaan met het door het kijken van Gossip Girl. (DON ‘ T JUDGE ME.) (IK BEDOEL.) (P. S. TEAM BLAIR.) Ik weet Slowtwitchers zijn alle, "ik ben zo hardcore, ik zit te staren naar een poster van Kona terwijl het doen van drie uur van vaste intervallen terwijl u luistert naar niets anders dan het geluid van mijn eigen moeizame ademhaling," maar ik ben niet hardcore. Ik moet afleiding in mijn leven, of anders zal ik klauw uit mijn eigen oogballen uit verveling.

Ik heb hard gewerkt aan het doorbreken van die verschrikkelijke triatleet gewoonte van het rijden in de grote kettingblad de hele tijd. Brian eens beschreven dat een deel van een triatleet de hersenen als alle, "ik TRIATLEET, GA ik SNEL," die ons leidt naar mash zo hard als we kunnen op het grote tandwiel. Ik heb geconstateerd dat, voor mij, dit is stom. Ik ga veel sneller als ik op de motor in het kleine tandwiel, en met veel minder inspanning. Schokkend, ik weet het, dat zou ik hebben dit verfijnde stukje mens-aangedreven vervoermiddelen voor de afgelopen twee jaar en zou alleen nu aan het uitzoeken hoe je het meest efficiënt gebruik van it. Dat is mijn leven.

Oh, en ik heb een aero helm nu. Mijn overgang naar full-blown triathlon sukkel is bijna voltooid. Als ik met race wielen, dat is wanneer je weet dat alles verloren is.

Uitgevoerd

Ik heb eigenlijk de-benadrukt die over deze training cyclus, vooral omdat het is mijn sterke punt al en dus hoef ik zie niet echt het punt om verder te werken aan dat wanneer andere triathlon vaardigheden *hoest*fietsen*hoest* het zo veel werk. Trouwens, ik heb nog alle fitness ik had van mijn BQ marathon. In tegenstelling tot wat mijn gebarsten-out taper-brein zegt, heb ik niet alles kwijt ben geschiktheid ‘ s nachts, of zelfs in de loop van een paar maanden.

Ik heb afgestemd mijn lange runs op het weekend om na te bootsen de voorwaarden voor de race dag. Ik heb eigenlijk gecontroleerd op de run cursus met behulp van Google Street View, en tijdens de run is plat, want het is langs A1A, het is ook zonder een enkel stukje schaduw. Zo veel als ik zou graag een korte koude front te blazen door middel van dat weekend, ik weet dat het niet zal gebeuren, dus in plaats daarvan heb ik al lopen buiten – de- sans-hoofdtelefoon – om 11 uur in de 90-graden hitte. Het is precies als onplezierig als het klinkt.

Het grote ding is dat al die warmte opleiding heb ik voor het Toetsen laatste 50 jaar is echt komen nu goed van pas, want ik heb een hoop trucs die ik kan gebruiken om mezelf te houden koel, alles van een natte handdoek om de nek van het ijs in mijn hoed, korte broek en sport-bh. Plus mijn oude handheld fles water brak, dus ik gepeld uit voor een geïsoleerd. Alles wat ik kan zeggen is WAAROM HEB ik DIT NIET EERDER? Het is geweldig om in staat om een slok van mijn water nadat ze buiten voor 45 minuten, en eigenlijk worden vernieuwd door! Kan je het je voorstellen?!

Ik had een kans om te testen van mijn hot-weather benen op de internationale triatlon van vorige maand, en ik eindigde het uitvoeren van de 10K in onder de 50 minuten, waarvan ik denk dat was de vierde snelste run afgesplitst van alle vrouwen. (Ik eindigde als zesde vrouw overall – mijn fiets been sleepte me naar beneden. Opnieuw.) Niet om liegen, ik was er erg tevreden over. Ik denk dat het ziet er goed uit voor mijn doel te gaan sub-2:00 in de aanloop leg van de halve ironman.

Dus dat is eigenlijk waar ik ben op dat moment. Ik heb in al het harde werk, en nu ben ik gewoon te wachten om te zien of het genoeg was om mijn doel te bereiken. Ik voel me als het was, maar je weet nooit wat de dag van de wedstrijd brengt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *