februari 10, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Een gezonde lunch?

Ingrediënten

Zoete Aardappel

  • – 4 middelgrote zoete aardappelen, vn, geschild
  • – 1 Eetlepel Olijfolie

Boerenkool

  • – 200 gram (droog gewicht) Boerenkool
  • – 1 eetlepel Olijfolie (optioneel)

Deze kleurrijke vis recept met alle belangrijke brandstof die je lichaam nodig heeft tijdens de lunch op het spoor te blijven voor de rest van de werkdag! Het bestaat uit slechts drie eenvoudige ingrediënten; 1) Zoete aardappel om de slow release energie die nodig is om door te blijven gaan 2) Zeeduivel, een grote bron van eiwit, en een vlezige vis, en 3) Boerenkool, een voedzame groente vol met vitaminen en mineralen, met 0% vet. Maar om te begrijpen waarom dit recept is zo effectief, ik denk dat je moet kijken naar de ingrediënten in meer detail:

1) ZOETE AARDAPPEL – EEN GEDETAILLEERDE KIJK !
Ik dacht dat dat iets met ‘zoet’ zo duidelijk in zijn naam, kon het niet mogelijk gezond te zijn. Ik had het mis. Naast het feit dat heerlijke, Zoete Aardappel is ook;
– een grote bron van beta-caroteen wordt omgezet in vitamine A voor een gezonde huid, immuunsysteem versterken en een sterke visie)
hoog in voedingsvezels (voor effectieve vertering en absorptie, samen met de hart & bloed voordelen van de vitamine B6-gehalte)
– super lage GI, voor slow release energie gedurende de dag (met een glycemische lading van 9, en dat is super-laag voor een voeding die calorieën komen 93% uit koolhydraten!)
– zeer laag in natrium, met vrijwel geen vet (& 0g verzadigde vetzuren).
– bevat peonidins en cyanidins (anti-oxidant en anti-inflammatoire eigenschappen om het lichaam te onderhouden)
– hoog in kalium om de bloeddruk te verlagen door banishing overtollige natrium, en het reguleren van het lichaam vocht balans

2) BOERENKOOL – EEN GEDETAILLEERDE KIJK !
Boerenkool is het superfood equivalent van Cara Delevigne wenkbrauwen; alle woede nu, het is veelzijdig, en je ziet het overal. Waarom?:
– u kunt eten van rauw, mengen in een smoothie, stoom, stoofpot, of gooi het in een salade of een soep!
– het is laag in calorieën (28cals per 100g)
– Ongelooflijk laag in verzadigd vet en cholesterol – 0% voor beide!
– een fantastische bron van ijzer (cruciale leverfunctie en cel regeneratie), met meer dan vindt u in het gelijk gewicht van rundvlees!
– rijk aan vitamine K (essentieel voor de gezondheid van de botten en met zijn anti-carcinogene eigenschappen) en vitamine C (immuunsysteem gezondheid).
– het is ook een sterke anti-inflammatoire, weegt met een glycemische lading van slechts 3 (!), en laat je opvallend vol voor iets van een dergelijke mini calorieën!

3) ZEEDUIVEL – EEN DIEPERE KIJK !
Zodra beschouwd als ‘poor man ‘ s kreeft’, deze vis heeft sinds klom zijn equivalent ‘sociale elite’. De vlezige textuur maakt het een perfecte lage calorie-filler, plus:
– het is een goede bron van magere eiwitten (14g eiwit per 100 gram, met slechts 2g vet per 100g)
– de weinig vet is mono/poly-unsaturates inc. ‘Omega vetzuren’ (kan verminderen het risico op een hartaanval en beroerte, en het bevorderen van een gezonde neurale functie)
– een fantastische bron van vitamine B6 (aids metabolisme en de afbraak van vetten, helpt bij het reguleren van de bloedsuikerspiegel) en vitamine B12 (houdt het zenuwstelsel)

Geniet van :) Faya x

KLIK HIER VOOR ‘HOE OM TE KOKEN’…

Instructies

HOE OM TE KOKEN ???

1) ZOETE AARDAPPEL
Ingrediënten
– 4 middelgrote zoete aardappelen, vn, geschild
– 1 Eetlepel Olijfolie
Hoe??
ik. Verwarm de oven voor op 200° .
ii. Snijd een kruis in elke zoete aardappel.
iii. Leg de zoete aardappelen in een blikken doos. Giet wat olijfolie op de bovenkant en sluit het pakketje goed.
iv. Bak tot ze zacht zijn, c. 45 minuten.
v. Open de gleuf in de bovenkant van de aardappel en het met de cottage cheese.
vi. Breng op smaak met de zout en peper.

2) BOERENKOOL
Ingrediënten
– 200 gram (droog gewicht) Boerenkool
– 1 eetlepel Olijfolie (optioneel)
Hoe??
ik. Wassen Boerenkool goed
ii. Stoom gedurende 1-2 minuten
iii. besprenkel met olijfolie en misschien zeezout (optioneel) – Serve :)

3) ZEEDUIVEL
Hoe??
ik. Verwarm de oven voor op 200°C Snijd twee stukjes folie, leg de filet op elk stuk folie.
ii. Maak kleine sneetjes over de vis.
iii. Voeg citroen/limoensap en olijfolie over de vis.
iv. De afdichting van de percelen – zorg ervoor dat u de vis volledig en afdichting van de randen.
v. Kook 15-20min
vi. Open de pakjes – giet de sappen uit de pakketten en serveer direct.
vii. Bon ap!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *