januari 20, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Een liefdesbrief aan de trap deadlift bar

Ik heb geprobeerd het te zwaar is voor een tijdje nu, sinds het seizoen afgesloten en ik verhuisd naar het deel van het jaar waar ik de nadruk op het opbouwen van kracht. (Ik vond het echt moeilijk om te werken aan het opbouwen van kracht als ik ben in het midden van training van het uithoudingsvermogen. Ik hoor dit is niet ongewoon.) Maar mijn gebrek aan opleiding en de input van ervaren professionals links me nogal huiverig proberen squats en deadlifts met iets zwaarder dan de Olympic bar met een paar van de diner-plaat formaat gewichten, opdat ik mijn sleutel terug van plaats en vind mezelf gebogen over als een blonde Quasimodo, proberen uit te leggen aan mijn sport-doc die ik totaal blies terwijl het proberen om een nieuwe one-rep max. Gezien het feit dat ik al gevestigd mezelf in dat kantoor als iemand die niet de meest voorzichtige atleet – getuige de meerdere bezoeken die ik eerder dit jaar gemaakt omdat ik weigerde om te stoppen marathon training of wedstrijd in duatlons zelfs al had ik een monster sinus-infectie en het ergste allergieën ooit – ik zou echt liever niet geven mijn medische professionals een andere reden op te rollen hun ogen als ik in de wachtkamer.

Maar toen zag ik dat sommige trainers bij mijn sportschool helpt de klanten bij het werken met de val deadlift bar, en het was alsof er een lampje ging af in mijn hoofd. Specifiek, ik was bezig met een aantal planken en crunches, terwijl het stiekem kijken naar een trainer werkt met een vrouw van middelbare leeftijd op een CrossFit-stijl circuit (omdat ik probeer subtiel over het feit dat een totaal creeper). Een deel van haar circuit had haar doen deadlifts met de val bar, en ze aan het doen was ze als een baas, met deze grote platen, die ik later heb gezien waren van de 45-pounders. Ze had twee van hen aan elke kant! En de bar zelf weegt vijftig kilo! Ik deed de wiskunde in mijn hoofd en toen moest me inhouden van het lopen naar haar toe en vertelde haar dat ze een bad ass voor de leeftijd, want, nogmaals, niet een klimplant.

In het geval u niet bekend bent met de val deadlift bar, hier is een video van een dame met een:

Dus de volgende dag heb ik besloten dat ik het zelf proberen. Ik legde de bar en zet een aantal heel kleine gewichten, dan is gekraakt, pakte de handgrepen, en dan, met mijn hoofd omhoog en de rug licht gebogen, stond ik op. Ik voelde alle spieren in mijn onderlichaam tegen mijn hamstrings aan mijn billen naar mijn lage rug – en zelfs mijn valkuilen en voorschouders gaan als ik ging door mijn vertegenwoordigers. Ik besloot om een beetje meer gewicht op, gewoon om te zien. Het was moeilijk, maar ik was in staat om het te doen. Het gewicht was meer dan ik ooit had opgeheven met de Olympische bar. De volgende dag, mijn quads en hamstrings hunkerde met die masochistically aangename pijn die komt na een goede training.

Ik realiseerde me dat de val bar dwong mij een goede vorm, die op zijn beurt gaf mij de mogelijkheid – en dat is belangrijker, het vertrouwen om te proberen hijs een beetje zwaarder. Ik zou vlakten met de Olympische bar, want ik was te bang om te laden en eventueel het kwetsen van mezelf door het verliezen van mijn vorm mid-lift. Dus de volgende keer dat ik getrainde benen op de sportschool, heb ik op een beetje meer gewicht en opgeheven. Ik hield het een beetje op een moment, totdat eindelijk, ik deadlifted meer dan 100 pond. Nu, er zijn veel vrouwen die er voor wie deadlifting 100 kilo is niet echt een big deal, maar het verbazingwekkende van fitheid is dat, tenzij u een concurrerende atleet, de enige persoon die je concurreren tegen is vorige versies van jezelf. En ik had nog nooit, ooit, ooit deadlifted 100 pond voor. Het maakte mijn fucking dag. Eigenlijk, het maakte mijn hele week.

Gisteren trok ik 135 kilo met behulp van de trap deadlift bar, die was veruit de zwaarste die ik ooit had opgeheven. Ik kreunde en liet het soort geluiden dat zou gekregen hebben me eruit gegooid van een Planeet Fitness, maar ik deed het. Het was zo hard, dat ik bijna dacht dat ik niet zou kunnen til de gewichten uit de grond. In feite, toen ik voor het eerst probeerde te trekken van de bar, het bijna niet lukte. Maar ik bereikt manier diep in mijn darmen en dat ik de kracht gevonden – zowel psychologische als fysieke – op te heffen die gewichten. En toen ik klaar was met mijn sets – vier sets van vijf herhalingen, plus twee warming-up en een cool-down – ik voelde me geweldig.

MAAR. Er is altijd een ‘maar’ is er niet?

Ik ben een beetje huiverig om het voortgezette gebruik van de trap deadlift bar als ik verhoog het gewicht ik ben te trekken, want ik heb het gedaan meer lezen en uiteraard is het mogelijk om jezelf pijn tijdens het gebruik van de trap bar. (In feite, wat ik leer is dat het mogelijk is om jezelf pijn te doen zo ongeveer alles wat in de wereld.) Ik denk dat zodra ik druk op het punt waarop ik trek mijn lichaamsgewicht, ik zal het veranderen in de loop van de barbell. Maar nu heb ik het vertrouwen om te weten wat ik kan doen het goed, en voor dat, ik dank de val deadlift bar.

Korte opmerking: ik heb niet het bijwerken van mijn blog zo veel als ik normaal doe, omdat…*stem* mijn leven is overgenomen door AMC ‘ s "Breaking Bad" marathon. Damn, dat is een ongelooflijke show. Elke avond ga ik naar huis en kijk ik minstens twee afleveringen, die heeft mij ongeveer nul tijd voor andere dingen, zoals bloggen, e-mail, onderzoek, etc. Ik verontschuldig me voor. Ik ben halverwege het derde seizoen en ik zweer dat ik zal terug op mijn shit zodra het voorbij is. Ik beloof het. Kruis mijn hart, hoop te sterven, naald in het oog en dat alles.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *