Eiwit aan de macht

FASE 3) EIWIT AAN DE MACHT!!!
Het verlangen naar suiker onder controle √. Complexe energie begrepen √. Nu is het tijd om brandstof uw opleiding! Eiwit is een onderdeel van een uitgebalanceerd dieet; in de fitnessruimte omgeving is het vaak bekend voor de groei en reparatie’ eigenschappen, maar elke functie die in onze cellen/organen/instanties worden geregeld door eiwitten die de groei en reparatie’, ja, maar ook, de spijsvertering, de absorptie, gezond bloed van zuurstof te voorzien, sterke botten, antilichaam productie -, hersen-activiteit etc. Met dit in gedachten, hier is een goed recept om een lekkere schotel vol met hoge kwaliteit bronnen van eiwitten!

Deze foto is van mijn gezonde, zelfgemaakte, gegrild (niet bakken) tonijn steak ‘burger’. Tonijn is een van nature rijke bron van magere eiwitten (c. 25 gram eiwit per 100 gram) en heeft een zeer laag gehalte aan verzadigd vet vooral vergeleken met rood vlees. De calorische inhoud is ook laag, bij c. 220 calorieën per 150g. Ook bevat gezonde omega-3 vetzuren, ijzer, kalium, zink, vitamine B12 En B3 en andere essentiële vetten. Bekroond ik het af met een halve avocado (lekker, met essentiële vetzuren), raket (voor ijzer en een vitamine boost) en een aantal chilipoeder (naar mijn stofwisseling racing)! Ook het broodje volkoren (complexe koolhydraten, langzame afgifte van energie)!

Burger King, eet je hart uit! x