januari 16, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Enkele gedachten naar aanleiding van mijn eerste chin-up

Noot van de redactie: Dus je zou kunnen hebben gemerkt dat het is zoals een maand geleden dat ik mijn blog bijgewerkt. Ik heb zeker gemerkt, omdat niet een dag ging door waar ik was niet van: "oké, tijd voor een update van uw blog nu!" Ik had eigenlijk tegen mezelf dat ik was van plan om een korte pauze te nemen van het bloggen, omdat ik had al deze overdreven gevoelige en emotionele reacties op dingen en ik was het al van deze druk op mezelf te schrijven verbazingwekkende dingen de hele tijd – maar dingen die niet zou garner kritische opmerkingen of e-mails! – en mijn geest was net NOPE NIET GA DOEN en in de plaats daarvan maakte me kijken eindeloze episodes van "Game of Thrones", "De Doden" en "nu" True Blood."

En wat dan gebeurd is dat na een bepaalde hoeveelheid tijd voorbij was, voelde ik me beschaamd over hoe lang het was geleden dat ik een update, een beetje zoals hoe u het contact met iemand voor zo lang en je echt wilt om weer in contact te komen met hen, maar je bent zo beschaamd over uw delinquentie als een vriend en geliefde, dat zelfs meer tijd verstrijkt voordat u contact opneemt omdat je gewoon niet willen om te gaan met de eerste onhandigheid. (Of is dit enkel voor mij? Kom op, dit kan niet alleen mij.) Ik had al van deze problemen, ondanks het feit dat er een hoop shit ik echt, echt wil om over te schrijven! Dingen zoals race foto ‘ s, vrouwen, fitness ruimtes, het verborgen werk van de vrouwelijkheid! Is het niet vreemd hoe onze hersenen volledig zijn deze dingen die we willen doen, en dan bouwen ze totdat ze deze grote, onoverbrugbare obstakels? Dit lijkt met name het geval als het om schrijven gaat, en ik weet dat ik niet de enige schrijver die worstelt met dit op een dagelijkse – nee, een basis per uur.

Maar omdat het voelt raar om gewoon springen in ernstige schrijven, ben ik in plaats daarvan gaat naar re-mijzelf in de wereld van de feministische bloggen met een snelle post over sommige dingen die gebeurd met mij. Bedankt voor uw geduld, en ook voor opknoping rond terwijl ik de strijd met mezelf.

In het geval dat u geen fan van de Pasvorm en de Feministische Facebook pagina in dat geval kunt u het probleem verhelpen dat nu, je zou kunnen gemist hebben mijn grote nieuws, dat is op maandag nacht, ik ben er eindelijk in geslaagd om een complete chin-up. Na een aantal jaren van chin-up en pull-up pogingen waarin ik zag er meer uit als een aspirant-badass atleet en meer als een luiaard sterven van ouderdom, had ik me bij neergelegd de overtuiging dat een dergelijke staaltjes van kracht waren nog ver in de toekomst voor mij. Zoals zo veel uit, ik had een reflector telescoop te zien.

En toen ontmoette ik Alicia. Alicia was klaar om te doen deadlifts in de squat rack als ze was zo lief om me te laten werken mijn sets in met haar mee. Ze gaf me wat advies over mijn deadlift vorm, we praatten een beetje over de programma ‘ s ieder van ons werkt – ik ben bezig met Nieuwe Regels van het Opheffen voor Vrouwen, ze doet het Stronglifts 5×5 – en gelachen dat we hebben over alle van de mensen die zeggen dat we niet moeten tillen te zwaar omdat we zou *zucht!* bulk-up. Later kwamen we elkaar weer en we raakten aan de praat over pull-ups en chin-ups. (Want wat doen vrouwen over praten in het gewicht kamer?) Alicia aangetoond voor mij op de TRX frame, en ze moedigde me aan om het te proberen mezelf.

Dus ik pakte, sloeg mijn handen rond de bar en trok. Ik voelde mijn armen, mijn kern en mijn rug gespannen als ze altijd in het verleden, maar deze keer, mijn lichaam was eigenlijk omhoog. Ik bleef echter trekken, en te trekken totdat eindelijk, mijn hele hoofd was boven de bar, en ik had een duidelijk verhoogde weergave van alle mensen die zuipende afstand in de rijen van de cardio-apparatuur. Ik bleef er voor een paar seconden, geschokt dat ik eigenlijk had gedaan! Ik viel op de grond en begon te lachen, ik was zo blij.

Een paar minuten later heb ik nog eens geprobeerd, gewoon om mezelf te bewijzen dat ik het kon. Ik heb het gedaan, maar dat was niet genoeg om enigszins verzacht mijn onzekerheid, dus vandaag op mijn lunch pauze, net voordat ik sprong op de fiets voor een interval sessie, heb ik nog een chin-up. En dan eindelijk, toen Brian kwam in de sportschool, ik heb een ander (gewoon omdat ik een show-off die het leuk vindt om indruk te maken op haar man). Natuurlijk, ik heb betaald voor mijn trots als ik gespannen mijn linker schouder en moest snijden mijn zwemmen korte later op de dag. *plaats gif van Antoine Dodson zeggen: "JE BENT ZO DOM" hier* Maar nog steeds – chin-ups! Meervoud, zelfs!

Mijn kleine triomf kwam op de hielen van een gesprek Brian en ik had tijdens de vergadering op het strand dit weekend, waarin hij vertelde mij dat ik het lijken alsof ik heb bereikt een ander niveau met mijn conditie. Horen hem zeggen dat bevestigde wat ik had te merken particulier in de afgelopen paar maanden. Mijn armen en schouders hebben gekregen een stukje groter, tot op het punt dat veel van mijn shirts en trek nu onhandig over mijn schouders. Mijn quads hebben meer definitie. Mijn voorste buikspieren zijn nog niet zichtbaar, maar mijn obliques zijn steken uit over de plaats. Ik heb gemerkt dat de schaal had beklommen een paar kilo, maar dat mijn broeken en shorts zijn losser rond de taille – een zeker teken dat ik het verhogen van mijn spiermassa.

Het beste van alles, ik ben in staat om dingen te doen zoals naar beneden te gooien volledige pushups en burpees, ik heb gebroken door lange plateaus met rijen en lat pulldowns, en ik voel me comfortabel gehurkt manier onder parallel. Plus ik ben in staat om het handhaven van een behoorlijk serieuze clip als ik aan het hardlopen, zelfs wanneer de luchtvochtigheid voorbij het punt van ongemak en verdwenen meteen in de "holy fuck hoe miljoenen mensen wonen in dit land?!" grondgebied. Het is niet alleen dat ik ben op zoek naar meer buff; het is dat ik eigenlijk het gevoel een stuk sterker, ook.

Ik denk dat wat gaande is, is dat ik heb gevaren in de Perfecte Storm van Caitlin Awesomeness, waar ik heb samen met een reguliere training routine die is zo gevarieerd (en ook zo leuk!) dat mijn all-round fitness niveau is omhooggeschoten, zonder me zelfs maar te realiseren. Ik heb nog steeds wel een beetje, en rijd ik op mijn fiets te zijn, maar deze drie activiteiten zoveel nadruk legt op mijn bovenlichaam, dat ik echt geen andere keuze hebben dan om meer kracht in mijn armen, rug en schouders als ik was van plan om te houden van het doen van deze dingen.

1. Zwemmen: de Meeste weken, ik duik tussen 2-3 keer per week. Ik fiets tussen de stekken gericht steeds sneller en het vergroten van mijn uithoudingsvermogen, en dan heb ik ook zwemmen in het open water. In eerste instantie was ik slechts geestelijk te zwemmen 1000 meter of wat dan ook, maar na verloop van tijd ik ben begonnen met het doen van oefeningen, werken met de trainingsplank en de pull-buoy, en meer recent, ik ben het opnemen zwemmen vinnen in mijn training. (BTW, als je je ooit hebt afgevraagd hoe het voelt om een dolfijn, band op een paar zwemvliezen en zwemmen een rondje of twee. Ik schuif door het water als een nucleaire onderzeeër met die dingen.) Ik heb om te rijden soort van ver van mijn manier om naar het zwembad met de uren die zijn niet helemaal screwy, maar ik ben op een punt aanbeland waar ik let niet op het verkeer, omdat ik weet dat ik ga krijgen om gedurende een uur in een toestand van totale gelukzaligheid.

2. Krachttraining: Op het advies van veel van deze blog lezers, ik werk mijn weg door de "Nieuwe Regels van Hijs-voor Vrouwen" en I. Love. . Hoewel het misschien het ontbreken van een aantal van de meer hardcore cachet van het Starten van Kracht of gewichtheffen of strongwoman programma ‘ s, het werkt echt goed voor mij, als kracht training is bedoeld voor airconditioning voor mijn andere sporten en het is ook niet mijn belangrijkste tonen, om zo te spreken. Het hebben van een plan, dat me de kracht train twee dagen per week kunt me ervoor dat mijn benen vers genoeg is om te blijven werken op lopen en fietsen, en het toont, want ik vind mijn benen zijn weg minder snel vermoeid raken bij het doen van heuvels of speedwork.

Plus, het programma heeft mij meer gericht en consistent als het gaat om het bewaren, dat maakt het veel makkelijker voor mij om te zien mijn opbrengsten en ook weten wanneer het tijd is om te gaan verhogen en wanneer het tijd is om te onderhouden. NROL4W maakt me meer serieus over het gewicht van de opleiding en minder van een dilettant over. Het eindresultaat is dat ik vrij aanzienlijke kracht winsten in een korte periode van tijd, en ik alleen maar verwachten dat om door te gaan als ik mijn weg door de stadia.

3. Pool: schreef ik over mijn eerste ervaring met paaldansen maar dan soort van ging rustig over na het krijgen van een heleboel reacties dat maakte me niet echt willen om te praten over het niet meer. De waarheid is dat ik heb bewaard omdat ik echt, echt te genieten en het onderwijs dat ik mijn lichaam op een manier die ik nog nooit heb ook al mogelijk. Nu ben ik het nemen van een klasse die is genoemd Trucs Stichtingen, die in feite is een uur per week gewijd aan het leren hoe houd mijn lichaam in een verscheidenheid van posities rondom een verticale paal. We gebruiken onze armen, onze binnenkant van de dijen, op de rug van onze knieën, onze buiken en zelfs onze schenen en voeten te houden onszelf in de lucht.

Ik doe heel veel van de echt zware dingen op een regelmatige basis, en geen van die dingen kan vergelijken met de paal in termen van pure moeite. (Ik ben altijd verpleegkunde een nieuwe reeks van willekeurige blauwe plekken na het verlaten van de studio, en het is geweldig.) Een van de dingen die paal van me heeft geleerd om te doen is gebruik te maken van mijn armen en core te trekken van mijn lichaam in de lucht, dat is wat het doen van een chin-up is, behalve op een sociaal aanvaardbare horizontale balk in plaats van een verticale paal. Als je eenmaal bewust van wat dat gevoel voelt, uw lichaam weet hoe het repliceren elders, dat is waarschijnlijk de reden waarom ik in staat was om de chin-up op mijn eerste poging.

Dat is een veel bovenlichaam sterkte werk! Geen wonder dat mijn shirts niet past mij niet meer. (En by the way, ik weet dit is een veel voorkomende klacht bij vrouwen met spieren, die de fabrikanten van kleding niet lijken te denken dat we bestaan. Dus dat betekent dat ik vallen in twee categorieën van niet-bestaande vrouwen: gespierde vrouwen en dikke vrouwen. In principe ben ik een eenhoorn in de ogen van de kleding wereld, en het is een wonder dat ik nog niet verlaagd om rond te lopen kont naakt voor de wil van een broek die past.)

Dus dat is allemaal van de fysieke noten-en-bouten dingen te doen achter mijn kleine prestatie. Wat ook interessant is voor mij de emotionele en psychologische dingen te doen, ook. Ik schreef een paar weken geleden over hoe mijn zelfbeeld was verschoven, zodat ik niet meer "werken sterk te worden", maar dat was ik nu een "sterke" en "in staat." Het is een overgang die de strijd in de hand te nemen, gewoon omdat ik had zo diep geïnternaliseerd dit idee van mezelf als "zwak", maar het is langzaam gebeurt. Het begon de eerste keer dat ik liep een 5K zonder te stoppen – ik was zo opgewonden, ik kan niet eens onder woorden brengen – en het vervolg op half-marathons en marathons en triatlons en open water zwemt en uren doorgebracht in het gewicht kamer en in het zwembad en in de paal studio.

Het is een spannende gevoel, om te weten dat ik de hervorming van de manier waarop ik kijk naar mezelf door de tijd en zweet en inspanning. De spieren en dat alles, ze zijn mooi en leuk om naar te kijken tijdens het buigen in de spiegel, maar ze zijn allemaal ondergeschikt aan de veranderingen in de manier waarop ik mezelf zie, dat onuitsprekelijke essentie van wie ik ben als persoon. Ik denk dat dat zijn de veranderingen die er echt toe doen, en ik ben zo opgewonden om te weten dat ze gebeuren voor mij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *