januari 6, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Feestelijke gegrilde zalm, linzen, quinoa en avocado

GRILLED SALMON, LENTILS, QUINOA AND AVOCADO !!!http://fitnessontoast.com/2013/12/08/festive-grilled-salmon-lentils-quinoa-and-avocado/

Ingrediënten

Gegrilde zalm, Linzen, Quinoa & Avocado

  • 1) ZALM; 200 gram gebakken filet. Hoog in eiwit met 22 gram per 100 (ideaal voor de groei en spier reparatie). Het is ook rijk aan omega-3 vetzuren zijn ‘goede’ vetten die helpen om de ontsteking te verminderen, verbeteren de celfunctie en getoond aan het bevorderen van een betere werking van de hersenen. Het is laag in cholesterol en natrium, en heeft 0 gram koolhydraten, vezels en suiker.
  • 2) QUINOA; 100g. Een super zaad, dat het lichaam voorziet van alle 9 essentiële aminozuren (waardoor het een compleet eiwit – ideaal voor groenten), terwijl zijn gluten-vrij, cholesterol-vrij, zeer laag natrium, en het is bijna altijd biologisch. Het is ook rijk aan magnesium (voor de vrijlating van energie en een goede doorbloeding) en fosfor (voor cel reparatie en opslag van energie). Voor de referentie – 1/3 cup (c. 60 gram) gekookte quinoa is c. 160 calorieën, 2,5 g vet (nul verzadigd), 3g vezels en een dikke 6g eiwit! Voeg in een aantal linzen aan de mix voor extra eiwit, en een meer gevarieerde structuur om je mond te houden raden!
  • 3) AVOCADO; de ene helft van een rijpe avocado. Vol met gezonde vetten en een fatsoenlijke hoeveelheid voedingsvezels te (27g per 100g), de goede enkelvoudig onverzadigde vetten wonderen voor de huid, het haar, de opleiding van de resultaten en het algemeen welzijn. Ook verhoogt het niveau van HDL ("goede") cholesterol, die kan helpen om te beschermen tegen schade door vrije radicalen. U hoeft niet overslaan vetten om gewicht te verliezen – het lichaam heeft ze nodig voor tal van functies, en de avocado is rijk aan wat we nodig hebben! Zo ook zijn amandelen voor die kwestie – gooi ze in ook!

Fitness On Toast Faya Quinoa Lentil Grilled Salmon Healthy Dish Tasty Recipe High Protein Natural

OK, dus het is nauwelijks feestelijke thema voedsel, maar in mijn agenda, we zijn er nog niet. In de tussentijd, ik blijf op het rechte en smalle met dit enorm voedzaam ‘Gegrilde Zalm, Quinoa, Linzen, Avocado en Amandelolie’ gerecht. Met een gewicht van een redelijke 480 calorieën met slechts 20 minuten van lage-intensiteit tijd van voorbereiding, het teken zo veel gezonde dozen en geeft me het gevoel helemaal tevreden… hoewel het natuurlijk een Selfridges mini mince pie (mijn persoonlijke kryptonite) vult het prachtig voor het dessert :) ! Lees hier meer…

Instructies

INGREDIËNTEN:
1) ZALM; 200 gram gebakken filet. Hoog in eiwit met 22 gram per 100 (ideaal voor de groei en spier reparatie). Het is ook rijk aan omega-3 vetzuren zijn ‘goede’ vetten die helpen om de ontsteking te verminderen, verbeteren de celfunctie en getoond aan het bevorderen van een betere werking van de hersenen. Het is laag in cholesterol en natrium, en heeft 0 gram koolhydraten, vezels en suiker.
2) QUINOA; 100g. Een super zaad, dat het lichaam voorziet van alle 9 essentiële aminozuren (waardoor het een compleet eiwit – ideaal voor groenten), terwijl zijn gluten-vrij, cholesterol-vrij, zeer laag natrium, en het is bijna altijd biologisch. Het is ook rijk aan magnesium (voor de vrijlating van energie en een goede doorbloeding) en fosfor (voor cel reparatie en opslag van energie). Voor de referentie – 1/3 cup (c. 60 gram) gekookte quinoa is c. 160 calorieën, 2,5 g vet (nul verzadigd), 3g vezels en een dikke 6g eiwit! Voeg in een aantal linzen aan de mix voor extra eiwit, en een meer gevarieerde structuur om je mond te houden raden!
3) AVOCADO; de ene helft van een rijpe avocado. Vol met gezonde vetten en een fatsoenlijke hoeveelheid voedingsvezels te (27g per 100g), de goede enkelvoudig onverzadigde vetten wonderen voor de huid, het haar, de opleiding van de resultaten en het algemeen welzijn. Ook verhoogt het niveau van HDL ("goede") cholesterol, die kan helpen om te beschermen tegen schade door vrije radicalen. U hoeft niet overslaan vetten om gewicht te verliezen – het lichaam heeft ze nodig voor tal van functies, en de avocado is rijk aan wat we nodig hebben! Zo ook zijn amandelen voor die kwestie – gooi ze in ook!

‘HOE’
1. Pop de zalmfilet in de oven in aluminiumfolie pakketje met wat olijfolie en citroen en laat bakken gedurende 10-15 minuten.
2. Om te koken quinoa, gewoon behandelen zoals rijst – dek het af met water of groentebouillon toe en kook tot ze zacht zijn, dat is ongeveer 10 – 15 minuten. Het is mooi op zijn eigen of voeg wat olijfolie, zeezout, citroensap en kruiden.
3. Snijd sommige avocado.
4. Eindelijk eten! :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *