Gaat groen

.

Sinds ik gaf koffie vorig jaar, Groene Thee is uitgegroeid tot mijn cafeïnehoudende nieuwe beste vriend! Ik waarschijnlijk drink 2 kopjes per dag, gemiddeld – het verwarmt me, heeft veel smaak (vooral met een strooi kaneel) en vooral geeft me dat extra duwtje in de rug om mij te gaan de hele dag door! Ik zou niet aanraden, het drinken van veel meer dan dat, hoewel, als te veel cafeïne kan de bloeddruk verhogen, ervoor zorgen dat u schudden, braken hoofdpijn zo goed als vlekken op de tanden – dus misschien niet start uw dag met een triple shot van groene thee!

Deze oude wonder-brew heeft zijn oorsprong in China en heeft geconsumeerd (en medicinaal gebruikt) voor duizenden jaren. Het is gezegd hebben verschillende voordelen voor de gezondheid met inbegrip van een potentieel het verlagen van het risico op het ontwikkelen van hart-en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker, evenals het verlagen van de cholesterol. Echter, voor mij is het belangrijkste voordeel is dat groene thee bevat cafeïne om me wakker te maken (!), maar ook plantaardige extracten genaamd polyfenolen die hebben aangetoond te stimuleren de thermogenese en vet oxidatie, en dus verhoging van de stofwisseling. Dat is de verkorte schrijfwijze voor ‘meer calorieën te verbranden, sneller’.

Deze groene thee dat ik eerder vandaag weegt een vedergewicht 1 calorie/200ml, zonder verzadigd vet, natrium, geen cholesterol, enz. en slechts 0,2 g van de totale koolhydraten! Het is dus redelijk veilig pick me up, terwijl het simuleren van het gevoel van vol zijn, en uiteindelijk hydraterende! Dus in plaats van het starten van uw dag met een vanille latte (c. 250 calorieën, 12 g suiker en te veel vet) maken een veel gezondere cafeïne keuze!

Drink op :) Faya x

(P. s. Als je je afvraagt waarom zwarte thee is niet zo gezond als groene thee, het is aan het productieproces. Het maken van zwarte thee bestaat gisting, maar groene thee slaat dit deel en behoudt dus de maximale polyfenolen en anti-oxidanten!)