Gezond de winter chocolade

Fitness On Toast Faya Girl Blog Training Exercise Workout Nutrition Healthy Health Recipe Diet Cheat Treat Chocolate Banana Coconut Dessert Bites Nutritious Tasty Low Calorie

Ingrediënten

Gezond De Winter Chocolade

  • – 3 x organische rijpe bananen
  • – 1 x Bar van Lindt 90% chocolade
  • – Hieronder zijn 2 opties voor vullingen;
  • /Een pot Biologische crunchy/gladde pindakaas
  • Bessen heb ik gekozen voor frambozen
  • – Een zak biologische gehakte gedroogde kokosnoot stukjes / Een zak gemalen hazelnoten (optioneel toppings)

Fitness On Toast Faya Girl Blog Training Exercise Workout Nutrition Healthy Health Recipe Diet Cheat Treat Chocolate Banana Coconut Dessert Bites Nutritious Tasty Low CalorieDe realiteit van de winter (en schokkend, Kerst) zijn al bij ons, en het leidt naar het einde van het jaar kan een gevaarlijke tijd; de dagelijkse feestelijke partijen, beladen met verleiding, vol met heerlijke drankjes, heerlijke mince pies, allerlei onweerstaanbare snoepjes… het is weliswaar moeilijk om te blijven op het rechte en smalle pad. Regelmatige lezers van FitnessOnToast zullen weten dat ik, zoals de meeste normale red-blooded de mens, hebben een goede zoet – en dus in een poging om de verlangens op afstand (voor mij en hopelijk jij ook), hier is een snel, gemakkelijk en gezond en voedzaam dessert behandelen; mijn ‘Banaan En Chocolade Besneeuwde Bites’! Voor sommigen van u, zult u blij zijn te horen dat dit werkt ook erg goed met een eiwit poeder.

 

Gezond De Winter Chocolade

Zoals met alles, gematigdheid is de sleutel; je zou het niet aan het eten van drie bananen in zit, dus ook niet eten alles in een keer! De ingrediënten zijn biologisch, maar er is nog steeds suiker, zij het natuurlijk. Echter, ik zou graag denken dat omdat ze helemaal vol van smaak en vrij dichte, zult u niet willen eten ze allemaal in één keer toch! Wat is in deze kleine traktaties dat zo goed?

1) PINDAKAAS
Vaak verwezen als een ‘super sports food’ het is een geweldige bron van gezonde vetten (voornamelijk Mono & Polyunsaturates) en heeft een goede hoeveelheid van het eiwit (ongeveer 2 tbps = 7 gram eiwit). De combinatie van eiwitten en vezels maakt PB perfect verzadigend. En naar mijn mening is oh zo lekker!

2) 90% DONKERE CHOCOLADE
Super-hoog in anti-oxidanten (die werken aan de bestrijding van de activiteit van vrije radicalen in ons lichaam en onze steun cellulaire reparatie). Donkere cacao, dicht calorische waarde, wordt ook gezegd dat het verbeteren van de energie-niveaus, zonder de noodzaak voor suiker, en dus bijdraagt aan focus en concentratie. Ik doel voor minstens 70% cacao, maar als je kan verdragen 100% cacao is optimaal, want het heeft een ongelooflijk lage bedrag van melk, vet en suiker. Het duurt enige tijd om echt te genieten van het al, dus misschien stick met 85-90% voor dit recept!

3) BANANEN
Met hun romige, rijke smaak, ze zijn perfect voor dit recept, als ze de balans van de bittere smaak van de chocolade met een bron van natuurlijke suikers. Ze bevatten ook dat fantastische, natuurlijke stemming-versterker, Tryptofaan, die helpt om de geest te verheffen, verergerd nog door die lekkere chocolade! Ook, ze zijn een goede bron van vitaminen en mineralen en voedingsvezels en helpen om de zwelling te verminderen, alsmede het bevorderen van de productie van witte bloedcellen dankzij hun hoge vitamine B6 inhoud. Had ik al gezegd dat ze gaan goed met chocolade?

4) FRAMBOZEN:
Naast chocolade, ze zijn mijn favoriete :) superfood met terpen van vitamine C, vitamine K en mangaan, die zogenaamd verhoogt de warmte productie in bepaalde vette cellen (voor het handhaven van de lever en verlagen het risico van overgewicht door het verminderen van de productie van de vet-vertering-enzym Lipase in de alvleesklier – het lichaam absorberen en verteren minder vet!). Ze zijn ook een bron van zeer lage GI suikers, wat betekent dat u uw zoete kick zonder de spike en de beknelling door!

Fitness On Toast Faya Girl Blog Training Exercise Workout Nutrition Healthy Health Recipe Diet Cheat Treat Chocolate Banana Coconut Dessert Bites Nutritious Tasty Low Calorie-2

Ingrediënten
– 3 x organische rijpe bananen
– 1 x Bar van Lindt 90% chocolade
– Hieronder zijn 2 opties voor vullingen;
/Een pot Biologische crunchy/gladde pindakaas
Bessen heb ik gekozen voor frambozen
– Een zak biologische gehakte gedroogde kokosnoot stukjes / Een zak gemalen hazelnoten (optioneel toppings)

Hoe?
1. Verhit een pan op zeer laag vuur met warm water binnen.
2. Pop een kom op de top.
3. Breek de pure chocolade in kleine vierkantjes en pop ze in de kom.
4. Terwijl uw wacht snijd de bananen in even grote, relatief dikke plakjes.
5. Verspreid pindakaas zetten of bessen in-tussen twee ingeklemd plakjes banaan.
6. Dip de sandwich in de chocolade en zet opzij om af te koelen
7. (Optioneel) Als u wilt, strooi er wat kokos-of hazelnoten op de top.
8. Tot slot laat deze slechte jongens in de koelkast voor circa 30min
9. Verslinden verantwoord!

PROTEÏNE POEDER: Als u wilt toevoegen van eiwit poeder om deze snack, voeg het toe aan de gesmolten chocolade mengen voordat dompelen de banaan

PS. Als u liever zonder beleg zijn ze best te (tweede foto van boven!)

Fitness On Toast Faya Girl Blog Training Exercise Workout Nutrition Healthy Health Recipe Diet Cheat Treat Chocolate Banana Coconut Dessert Bites Nutritious Tasty Low Calorie-4Fitness On Toast Faya Girl Blog Training Exercise Workout Nutrition Healthy Health Recipe Diet Cheat Treat Chocolate Banana Coconut Dessert Bites Nutritious Tasty Low Calorie-5