Het beantwoorden van een lezer een vraag over lopen-wandelen

Ik kreeg een reactie op mijn laatste post over mijn ultra trail, en ik besefte dat als ik aan het typen was uit een roman in de reactie die ik moet waarschijnlijk een post over te schrijven. Ik krijg veel vragen over lopen-wandelen, dat is fijn, want ik heb veel adviezen over het zo goed!

Oke, dus hier is de vraag:

Ik ben geen hardloper, maar wat bracht u tot het gebruik van de 3:1 run lopen verhouding? Ik denk dat ik ben onder de indruk dat voor de wedstrijden, je moet streven naar het uitvoeren van het hele ding.

Ten eerste, ik wil om te praten over het laatste deel van de reactie. Persoonlijk denk ik niet dat er een specifieke manier om de race dat mensen moeten streven. Ik denk dat zolang je hebt vanaf de start naar de finish onder de macht van uw eigen benen/prothesiologie/rolstoel/wat dan ook en je gehoorzaamde alle van de regels van de wedstrijd om te kijken naar al je bedriegt Rosie Ruizes), wat je gedaan hebt telt. Sommige mensen lopen de hele zaak, sommige mensen lopen, sommige mensen proberen te draaien, maar uiteindelijk struikelen op een wandeling van drie-vierde van een weg door. Uiteindelijk, hoewel, het belangrijkste is dat de afwerking (en het liefst zonder de noodzaak voor medische hulp).

Voor mij, als ik het racen met een afstand ik me goed voelen, ik probeer de hele zaak. Echter, als de afstand is nieuw voor mij, ik zal gebruik maken van een run-walk methode om het minder psychologisch intimiderend. Het is makkelijker voor mij om te denken van het runnen van in blokken van drie minuten, dan draaien voor 26.2 mijl of wat dan ook.

Ik besloot om dit te doen na het gaan naar de expo van mijn eerste halve marathon, en dat was in Ogden in Mei 2008. Ik had getraind enigszins, maar mijn training was verre van ideaal of consistent, en mijn langste run training had een tien-miler. Ik was, in een woord, doodsbang. Graag, mijn handen trilden, mijn maag kolkte als een ketel van angst. Maar we toevallig te vangen Jeff Galloway spreken op de expo, en hij gebruikt zijn tijd om te praten over de Galloway-methode. Kortom, de Galloway oproepen methode voor het nemen van pauzes lopen op regelmatige tijdstippen in de loop van een run. (Hier is meer als je nieuwsgierig bent.)

Toen ik me realiseerde dat was een optie, de meeste van mijn angst verdampt, en ik ging naar buiten en maakte mijn eerste halve marathon en hadden een geweldige terwijl dit te doen. Uiteindelijk deed ik de run-walk voor meerdere halve marathons, totdat de Key West Halve Marathon in januari 2011, waar ik besloot om te proberen de hele zaak, en eindigde het breken van twee uur voor de eerste keer!

Sindsdien heb ik lopen tien halve marathons, en met uitzondering van één wedstrijd, kwam ik in minder dan twee uur op alle van hen. (Mijn halve marathon keer de neiging om rond de 1:43-1:46 rijk deze dagen.) Ik denk niet dat ik in staat zou zijn geweest om tot dit punt had het niet door de psychologische comfort ontwikkelde ik door die eerste paar jaar van een run te lopen. Nu ben ik dus comfortabel met de afstand die ik kan line-up voor één en voelen alleen fladdert van opwinding, nooit angst.

Ook heb ik voor mijn eerste marathon, de Walt Disney World Marathon in januari 2010 (die ik finishte in 4:49). Zodra ik dat zag, ja, ik zou betrekking kunnen hebben 26.2 mijlen onder de kracht van mijn eigen lichaam en dat, ja, het ging veel pijn, maar was niet van plan mij te doden, ik voel me er goed probeert uit te voeren van de gehele afstand. Het kostte me twee mislukte pogingen – in Big Sur in 2012 Bahama ‘ s en in 2013 -maar ik heb eindelijk mijn geen-lopen (en mijn sub-4:00 uur!) marathon van afgelopen januari in Clearwater.

Dit is het andere ding over lopen-lopen. Niet alleen helpt het mij psychologisch, door het nemen van een ongekende-op afstand – voor mij – en het af te breken tot kleine hapklare brokken van hardlopen en wandelen, maar het is ook veel makkelijker op je lichaam. Begrijp me niet verkeerd, het doet nog steeds zeer, maar het is niets zoals het loopt recht door. Wanneer ik met iemand praat die is het nemen van een halve marathon of langer voor de eerste keer, ik praat altijd met ze over lopen-lopen.

Het is met deze geschiedenis dat ik besloot mijn eerste trail ultra met een run-walk, en waarom ik ben van plan om mijn 50-miler in de Toetsen met een run-walk. Beide zijn/waren ongekende afstanden die bang het leven bejesus uit van mij, en dus door het snijden in de drie-minuten intervallen van lopende spaced out met één-minuut intervallen van wandelen, ik ben beter in staat om te gaan mentaal EN fysiek. Ik kan niet zo snel als ik kon, maar ten minste ik klaar ben, weet je wel? Plus, de volgende keer dat ik me aanmelden voor een 50K race (en dat was eigenlijk wat mijn ultra trail was, plus een paar mijl) ik heb een beter idee van hoe het voelt, dus ik kan eigenlijk beschouw het proberen om de hele zaak.

Nu is er nog een extra dimensie aan dit alles, dat komt als je begint in de ultra-afstanden. Omdat de afstanden en de tijd die wordt doorgebracht op de weg/het pad zo veel groter, veel training plannen eigenlijk suggereren racers trein met regelmatig wandelen intervallen in het achterhoofd. Want hier is het ding, tenzij je Scott Jurek of Kami Semick, zult u waarschijnlijk worden het lopen op een bepaald punt. Ik heb gelezen van een ton materiaal in afwachting van deze race, en bijna elke een van hen zegt run lopen echt zal helpen je op weg als je racen in een ultra (en nog meer dus als je een n00b, zoals ik ben).

Hier is een man die zegt te wandelen in een ultra kan daadwerkelijk leiden tot snellere tijden. Ik geloof het. Mijn tijden wanneer ik in dienst van een run-walk-strategie waren niet spectaculair, maar ze waren niet onaardig. BTW het was moeilijk voor mij om te gaan met deze op het eerste, als ik vind mezelf achtergelaten door de vroege wandeling intervallen en ik voel me een beetje in verlegenheid gebracht, maar de ervaring heeft me geleerd dat ik uiteindelijk zou de vangst van een goed aantal van die mensen later in de race. Deze stijl van racen echt nodig sloot ik mijn ego neer en vertel haar te blijven liggen, ten minste bij het begin.

De run-walk-ratio voorgesteld door een stuk van de training plannen is eigenlijk heel anders dan wat ik van plan ben te doen. Bijvoorbeeld dit bericht suggereert 25 minuten lopen en op vijf minuten van het lopen, die zou breken met een vijf minuten lopen en één minuut schema uitvoeren. De reden waarom ik ben gaan voor de kortere intervallen is eenvoudig: het wordt warm als de motherfucking zon die er zijn, en hoe meer energie ik kan besparen op een gegeven moment, hoe beter. Ik ben niet proberen om de leeftijd van de groep of het verslaan van een specifieke tijd, doel of iets dergelijks. Ik wil gewoon afmaken, en de ervaring uit het verleden heeft mij geleerd dat dit een goede manier om dat voor mekaar te krijgen.

Lopers: wat zijn uw gedachten over lopen-wandelen? Heb je het ooit gedaan? Doe je het nu? Of doe je liever niet? Waarom of waarom niet?