februari 14, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Het is officieel – ik ben een triatleet nu!

Een van de meer curieuze dingen die me overkomen is sinds ik begonnen om echt in duursporten is dat ik nu de neiging hebben om dingen te zeggen als "Het is zo moeilijk en ik had zo veel plezier!" en wat meer is, eigenlijk. Paar dingen samen te vatten deze paradoxale dualiteit van "echt" harde " en "echt leuk" als een triathlon. Ik weet dit uit de eerste hand, want ik heb officieel afgerond nu!

Zoals ik schreef in mijn laatste post, ik heb ongeveer drie en een halve week met de voorbereiding voor de Top Gun Triathlon in Fort De Soto. Het was vrij veel een spoedcursus in de triathlon – niets in de buurt van wat ik zou overwegen ideaal, vooral als je bedenkt dat ik was – en ben nog steeds proberen om te gaan met mijn angst voor open-water zwemmen.

Met een – zoals met de meeste andere dingen – ik heb gevonden de beste manier om te gaan met de angst om mijn hoofd naar beneden en laad recht door het als een pissed-off bull. Dat echt werkt alleen als ik het midden van iets dat me bang, dat wel. Het hoeft niet veel te doen wanneer ik me probeer voor te bereiden op voorhand voor zei eng moment. Nacht na nacht, ik in bed gelegd en gevisualiseerd het begin van de duik en voelde een muur van paniek druk op mijn borst.

En natuurlijk, omdat de hersenen werken volgens iets anders dan de aarde logica, het was pas toen ik stond aan het strand in het midden van een groep vrouwen in hun vroege jaren ‘ 30, alle van ons in warm roze badmuts, dat ik voelde me op mijn gemak. Staande met mijn vuisten op mijn heupen, ik voelde me een beetje als een militaire algemene sereen onderzoek van de chaos om me heen als ik bereid te waden in de strijd.

Zwemmen

Na een paar minuten staan rond zoals MacArthur in een Spandex onesie, de hoorn, en we stampeded in het water. Ik vond het ontwijken van een spervuur van lichaamsdelen als mijn collega-triatleten begonnen met dolfijnen te duiken. Ik zou dolphin-duif ook – het is een echt snelle manier om door middel van water, zonder zijn een ton van de energie – ware het niet voor het feit dat ik omringd was door voeten. Meter voor me, de voeten naar rechts van mij en links van mij, en ik ben er vrij zeker waren er voetjes onder mij. Ik besloot tegen te duiken op een aantal slechte benen van de vrouw en waadde tot het werd borst diep voordat ik begon te zwemmen.

Bijna meteen besefte ik dat ik mijn kennis en vaardigheden als een zwemmer waren niet van plan om mijn grootste obstakel; ik kon zwemmen een kwart-mijl prima. Nee, het probleem was gaan zwemmen samen met de vrouwen die niet aan alle vertrouwen in hun capaciteiten, omdat die vrouwen waren dorsen over met wat leek op weinig verhullende paniek, hun armen en benen omwoelen enorme hoeveelheden water, de meeste van die eindigde in mijn mond. Een paar vrouwen zelfs begon te kruipen in mijn rug, en ik had al mijn zelfbeheersing zweepslagen rond en op Volle Teef Gezicht op hen.

Ik scheidde me van de groep in een poging om mezelf bevrijden van het opspattend water en plaats ook gaan richten op mijn slagen. Arm omhoog en vervolgens weer terug te slepen duim aan de heup, ga naar de kant, in te ademen. Arm omhoog, duim naar beneden, ga naar de andere kant, adem uit. Hoofd omlaag, kont omhoog, zorg ervoor om te controleren de boeien, zodat ik niet eindigen in het midden van de golf. Over en weer. Af en toe heb ik omgedraaid om rugslag om op adem te komen, maar meestal ben ik gewoon gecrawld.

En toen, plotseling, was er de laatste boei. Ik draaide zich om en zwom voor de kust. Wanneer het water ondiep genoeg was om te lopen, ik trok mijn bril, keek op mijn horloge en zag 7:05. Had ik bijna viel met een schok. Ik hoopte dat ik zou kunnen eindigen in negen minuten. Zeven minuten was dan ook mijn meest optimistische verwachtingen.

Ik laat me enthousiast voor ongeveer 0.42 seconden, want ik had nog steeds een hoop shit te doen en nu was niet het moment voor het zelfgenoegzame back-slapping. Ik liep door het zand, terwijl het afpellen van mijn badmuts en pufte een papieren beker is de moeite waard van Gatorade als ik liep in de overgang.

Fietsen

Ik heb niet fietsen schoenen die clip op mijn fiets, plus de laatste keer dat ik probeerde te lopen zonder sokken eindigde met enorme pus-y blaren, dus ik had een minuut te nemen om zich af te drogen mijn voeten en trek een paar sokken. Ik zet het op mijn running schoenen – die wil ik bedrogen uit, de avond tevoren met een aantal elastische veters kon ik ruk strak pakte mijn helm en fiets en liep wat meer.

Ik heb geprobeerd om de berg op mijn fiets, maar mijn voet niet zou gaan in de kooi. Een spiraal van zuigen dreigde te zuigen me neer en spit me, dus ik stopte, haalde diep adem, probeerde het opnieuw. Na dertig seconden (!) Ik stapte op mijn fiets en begon te fietsen.

Mijn fiets is een hand-me-down van mijn man, die is opgewaardeerd tot een van die fancy broek Cervelo triathlon fiets – u weet wel, degenen die er uitzien als goddamned ruimteschepen – eerder dit jaar. Mijn fiets is een Gespecialiseerde racefiets uit de late jaren 1980, dus het is niet zo glad als veel van de andere fietsen die er zijn. Maar weet je wat? Te parafraseren Lance Armstrong, het is niet over de fiets. Dat was mijn thema voor de fiets been. Het gaat niet om de fiets; het gaat over mij en mijn verlangen om kick-ass.

Ik hurkte op mijn daalt, aangepast aan mijn versnellingen totdat ik de juiste cadans en begon te trappen mijn kont af. Al snel was ik plukken uit andere vrouwen in mijn leeftijdscategorie, dan mannen in de 55+ leeftijd groep voor me, dan vrouwen in de leeftijd groep voor die mannen. Ik was geslaagd voor een paar keer door de mannen in de groep achter mij, de 25-29 age-groupers, van wie de meesten waren op die eerder genoemde space-age fietsen met de grote schijf wielen, maar ik was dat goed.

Ik heb een grappig moment toen ik werd aangenomen door een man in de laatste paar km. Ik hoorde hem schreeuwen "aan uw linkerhand!" als hij kwam achter me, dus ging ik geef hem ruimte. Hij ging voor me….en dan is hij vertraagd? Als ik die voorbij is, verwacht ik dat de persoon te zijn gegaan, niet om te vertragen voor die persoon. Ik staarde naar zijn rug met ongeloof voor een moment, dan begon te trappen hard en heeft hem ongeveer dertig seconden later.

Pro tip: als u van plan bent te geven dat iemand, voor fuck ‘ s sake, ze doorgeven.

Ik maakte het laatst aan de beurt en gedemonteerd, dan keek op mijn horloge en besefte ik dat ik zou geklokt die tien mijl rijden in slechts 30 minuten, waardoor het de eerste keer dat ik ooit had gereden met mijn fiets op een 20-km / u tempo. Nogmaals, ik was verbijsterd. Ik had mezelf opgegeven 33 minuten, en ik zou geslagen mijn schatting door een volle drie minuten.

Uitgevoerd

De week voordat ik zou geplot schattingen voor elk been en overgang had me afwerken in 1:15:00 uur in de snelste en 1:20:00 uur bij de langzaamste. Brian deed me denken dat het niet uitmaakt wat, mijn tijd zou gaan om een PR, maar ik vind het leuk om doelen te richten – het helpt me om scherp te blijven.

Nou, als ik liep door de overgang en deed de wiskunde in mijn hoofd, ik besefte dat ik was van plan om op te blazen vrij hard op de 5K te missen zelfs mijn meer ambitieus doel. De enige manier waarop ik het zou gaan missen, het was of ik struikelde en face-geplant in een stapel van giftige slangen.

Het was goed, ik had al die kussen tijd, want oh mijn god, het was zo moeilijk! Ik vind het belachelijk en meer dan een beetje teleurstellend dat ik kan zo een sterke loper in wegwedstrijden en toch post ik zulke slechte tijden (voor mij) voor mijn laatste run benen als het gaat om multi-sport evenement. Dit was niet anders. Ik schuifelde mijn weg door de eerste mijl, proberen niet te verwelken onder de hitte en direct zonlicht. Ik was in staat om te blijven draaien, wat goed was, maar ik kon het niet vinden van de snelheid die ik weet dat ik ben in staat is. Mijn benen gewoon niet hebben.

In plaats van wanhopig, ik leg mijn hoofd naar beneden en gericht op elke stap. Toen we raken mile twee, ik liep een beetje terwijl ik pakte wat water en een koud geweekt handdoek die door een sponsor, dan ben ik bleef rennen. Brian zag dat ik bij de laatste beurt en begon te juichen me op, maar het was alles wat ik kon doen om het opheffen van mijn hand en zwaaien en kreunen een beetje. Ik was erg gefrustreerd met mezelf op dat punt. Normaal komt gemakkelijk voor mij, maar op die dag, was de discipline die het meest moeilijk. Ik zwoer bij mezelf als ik liep, dat ik was van plan om te verbeteren, zelfs als dat betekende dat doen speedwork op high noon in augustus op moe-ass benen.

Ik wist op te roepen voor genoeg energie om de sprint aan de finish en wordt geleverd in een net onder de 1:11:00 uur. Mijn eindtijd was 1:10:54. Nadat ik was gestopt met bewegen, ik was in staat om het feit dat ik sloeg mijn doel! Ik was helemaal gepompt. Mijn tijd was goed genoeg om mij in de top drie van mijn leeftijd, en ik werd tiende uit van alle van de vrouwen het doen van een triatlon voor de eerste keer die dag.

Mijn euforie duurde ongeveer tien minuten. Nadat ik at een hot dog en had een Vitamine Water, Brian en ik ging zitten en begon te piekeren over onze splitst. Op elk punt, ik zag dingen die ik beter zou kunnen doen. Ik kon mijn zwemmen buiten de verpakking. Kan ik mijn werk meer op mijn beroerte ik ben dus efficiënter. Ik kan meer tijd besteden aan het doen van speedwork op de fiets. Ik zou de praktijk aan op de fiets sneller. Ik kon op mijn werk fiets-loop wissel. Ik kon zien of ik een sprint zonder de tri pak aan, wat voelde ik me warmer dan normaal.

De lijst van dingen die ik beter zou kunnen doen is echt lang, maar in plaats van ontmoedigen van mij, ik werd enthousiast. Ik keek op training plannen later op de dag en aangemeld voor mijn tweede triathlon. Deze is in oktober, die geeft me een volle twee maanden om te trainen. Ik heb dus veel ruimte voor verbetering, dat is alles wat ik heb te doen is in de inspanning en de tijd, en ik zal beter worden. Ik weet het. Ik ben enthousiast over. Ik denk dat ik goed kan zijn. Ik moet enkel bereid zijn om voor te werken – en dat ben ik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *