februari 3, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Hoe vermakelijk

SWEET POTATO CHIPShttp://fitnessontoast.com/2013/06/22/how-entertaining/

Ingrediënten

Zoete Aardappel Chips

  • 4 normale middelgrote zoete aardappelen
  • 3 Eetlepels olijfolie of andere plantaardige olie
  • 2 El gemengde kruiden of enige spice combinatie van uw keuze

Want ik ben ook maar een mens, ik vind het ongelooflijk moeilijk om te weerstaan aan de gevaarlijke ‘voedsel verleidingen’ die op de loer liggen om sociale functies te vervullen – of het nu calorische ‘feta’ starters in een restaurant, gefrituurde hapjes op een feestje, gehavende pub grub, karamel-overgoten ‘frappucino’ koffie met vrienden (en de lijst gaat maar door…), wanneer er prachtige schalen van lekkere hapjes en parasols voor u, de wilskracht alleen kan crumble (yum, crumble!), vooral als iedereen begint te steken. Chips, chips, popcorn, snoep, chocolade dranken… Een heerlijke avond uit kan snel oplopen tot 1000 calorieën! Dit bericht is over een paar suggesties voor de hosting van uw vrienden in een meer gezonde en voedzame manier die niet zal je vullen met schuld of verzadigd vet!IDEE 1: DE FRUITSCHAAL
In plaats van snoep, suiker hier is natuurlijke vs. verfijnd, het is hydraterend en heeft een tal van anti-oxidanten en vitamine voordelen. Als je worstelt met het verlangen naar suiker en niet wilt om uit te knippen suiker direct (wat een cold turkey), dan is een smakelijke en gezonde fruitsalade kan helpen de overgang te maken. Het regelen van het in een hapklare manier, en serveren met cocktail prikkers, is een geweldig alternatief voor vette mini-pizza ‘ s! IDEE 2: ZOETE AARDAPPEL CHIPS Meer zoete koolhydraten je zeggen? Wat dacht je van een zelfgemaakte chips? (Zie mijn vorige post voor meer info op zoete aardappel hier). Ze zijn zoet en toch een verrassend lage Glycemische Index. Zoete aardappel is ook hoog in vezel en de calorische energie wordt langzaam loslaten, het leveren van duurzame energie uit te voeren en u langer dan een vezelarme eenvoudige koolhydraten, zoals een pack van Wandelaars. Plus je moet niet gaan zwaar op het zout, omdat ze al een rijke smaak. Dus in alle niet al te slecht! En zeker gezonder dan natrium, vet vol chips.

Voor meer informatie over de Ingrediënten en de ‘Hoe’ klik hier:


Instructies

Mijn Fruitschaal:
Apple ‘An apple a day keeps the doctor away’ – een rijke bron van anti-oxidant stoffen die reparaties cellen en weefsel, veel vitamine C, veel en voedingsvezels, en alleen c. 80 calorieën per appel (!). Grapefruit – zeer rijk aan vitamine C, voedingsvezels (pectine), met een opvallend lage glycemische index om te helpen de stofwisseling van vet te verbranden. Bosbessen – rijk aan essentiële dieet mineraal Mangaan, plus vitamine K (bloedstolling en de spijsvertering), vitamine C en voedingsvezels. Ook een zeer lage glycemische lading score. Kiwi– een uitstekende bron van vitamine C, die elk grote kiwi fruit verstrekken c. 154% van de dagelijkse inname, terwijl de kleine zwarte zaden zijn verborgen bronnen van Omega-3 vetzuren te helpen met het smeren van het hart functioneert. Het is ook vol met de gebruikelijke vitamine A, K, E, oplosbaar voedingsvezel enz. Oranje – zeer laag in calorieën (c. 47 calorieën per 100 gram), ze bevatten geen cholesterol en verzadigd vet en zijn een goede bron van voedingsvezels. Zoals de meeste citrusvruchten oranje is ook een grote bron van vitamine C (100grams biedt c. 89% van uw dagelijkse behoefte). Avocado – bevat alle 18 essentiële aminozuren die nodig zijn voor het lichaam om te vormen van een compleet eiwit, perfect voor de dagelijkse snack voor de veggies! Het bevat ook gezonde vetten die de niveaus van HDL ("goede") cholesterol, die kan helpen om te beschermen tegen schade door vrije radicalen. Ik heb verfraaid in de afbeelding hierboven met een Eiwit-schud de cocktail :)Zoete Aardappel chips INGREDIËNTEN? 4 normale middelgrote zoete aardappelen 3 Eetlepels olijfolie of andere plantaardige olie 2 El gemengde kruiden of enige spice combinatie van uw keuze Hoe? 1. Verwarm de oven voor op 200 graden. 2. Scrub de buitenkant van de zoete aardappel en verwijder al het vuil. Snijd elk stuk in partjes (in de lengte doormidden, als ze erg lang zijn, in de helft kruiselings) Of snijd ze in kleine in schijven. 3. Doe de zoete aardappelen in een kom, voeg de olie toe en meng met de kruiden. 4. Tot slot leg de partjes op een stuk folie op een bakplaat in midden van de oven. 5. Laat ze bakken voor ca 25 – 30 min draaien ze af en toe. 6. Afkoelen voor het serveren 7. Genieten! Genieten! Faya x

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *