februari 20, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Ik ben opgeleid, kreeg ik swole, nu hopelijk zal ik het veroveren van deze triathlon

Ik ben drie dagen weg van Paradise Coast International Triathlon, die de wedstrijd heb ik eigenlijk opleiding van mijn kont af voor de laatste drie maanden. Na mijn uiterst teleurstellende race in St. Anthony ‘ s eerder dit jaar, besloot ik dat ik zou gaan doen, een meer internationale triatlon voordat het seizoen voorbij was, en dat ik was van plan om het op de juiste manier. Geen half-assing. Als ik ben gaan lijden tijdens een wedstrijd, het gaat om gecontroleerde lijden dat doe ik op doel want ik ben het duwen van mezelf. Het gaat niet om de zielige lijden van de underprepared duursporter. Ik ben er geweest, ik heb dat gedaan, ik ben niet geïnteresseerd in de T-shirt.

Normaal gesproken heb ik niet: schrijf niet te veel over mijn opleiding, vooral omdat ik het leuk vind om deze blog actueel, maar ik heb besloten om een uitzondering te maken voor deze post, want ik realiseerde me dat ik geniet van het lezen over andere mensen trainingen – en niet alleen in hardlopen en triathlon, maar in alle sporten, dus ik dacht misschien kan iemand geïnteresseerd zijn in een snelle ronde-up van de dingen die ik heb geleerd en ervaren in de afgelopen drie maanden. (En als ik verkeerd was over, het spijt me. Ik zal terugkeren naar de geplande programmering van het patriarchaat-smashing volgende week. Pinky zweren.)

LOGISTIEK

Ik ben begonnen met een opleiding Brian gevonden voor mij op TriNewbies. Ik kon niet volgen, perfect dus wat ik deed was het te gebruiken als een richtlijn. Ik heb geprobeerd om druk op de voorgeschreven afstanden en trainingen voor elke fase, de bouw, het volume en de snelheid fasen – maar ik verhuisde van de trainingen, zodat ze passen bij mijn werk schema. Ik gericht voor drie trainingen per discipline plus twee hijs-sessies (en wanneer ik kan, een pool-klasse) elke week. Ik denk niet dat ik had één week toen ik op elke training. Meestal kreeg ik ongeveer 75-80% van hen, waarvan ik denk dat is het nog steeds vrij goed.

Mijn laagste volume week was iets meer dan zes uur van de opleiding, terwijl mijn hoogste volume week was meer dan 11 uur training. (Ik voelde me alsof ik had ingevoerd permabeast modus door de tijd die week zijn afgelopen, door de manier waarop. Moe permabeast, maar permabeast toch.)

Er zijn drie factoren in mijn leven dat maakt triatlon training vrij gemakkelijk voor mij.

  • Geen kinderen. Ik ben er zeker van dat ik kon trainen, zelfs als we kinderen had, maar het zou oneindig veel meer uitdagende.
  • Mijn man is een collega triatleet. In feite is hij momenteel de opleiding voor de Ironman van Florida, die is een beetje zoals het delen van mijn huis met een levende, ademende stuk van fitspo. Dit betekent dat we zowel inzicht in de eisen van deze sport legt op onze tijd en energie, dus geen van ons gedoe van de andere of voelt zich boos over het (die hoor ik er gebeurt heel wat als een partner is een multisport-junkie en de andere niet).
  • Mijn trainingen zijn handige voorzieningen. Mijn sportschool is in hetzelfde kantoor park als mijn taak. Ik woon op een halve mijl afstand van een looooong recreatieve route. De provincie is alleen indoor Olympische afmetingen training zwembad is een twintig minuten rijden.
  • Nu, voor de één factor die maakt de training een beetje een nachtmerrie.

  • Mijn taak uur zijn niet consistent. Ik werk als een web producer voor een 24/7 kabel-nieuws-station. Dit betekent soms begin ik mijn shift op 4:30 uur ik Soms niet laten werken tot 11:30 uur, Soms een enorme storm blaast in en ik laat het werk tot twee uur later. Ik doe wat ik kan om dit te omzeilen zonder al te veel klachten (want hey, WERK), maar ik moet je vertellen, als je thuis komt van werk om middernacht en je hebt om terug te zijn, om 11 uur, de slaap belangrijker is dan het krijgen van een 20-meter fietstocht in de boeken.
  • Ik heb me wel redelijk goed in knijpen de trainingen in indien mogelijk. Als dat betekent dat drie kilometer op de loopband tijdens de lunch, cool. Als ik om een ritje van een paar kilometer kort in de ochtend, want ik liep uit de tijd, dan oh well. Ik kreeg in ieder geval een aantal mijl in, toch? Het betekent ook dat ik meestal een of twee fitnessruimte tassen bij me, dat mijn auto ruikt naar chloor, zweet en dat ik een poging om het vrij goed gestyled haar. Niet gaat gebeuren.

    Ik heb ook echt bedreven in de kunst van de zelf-motivatie. Ik heb een mantra herhaal ik bij mezelf wanneer ik begin te denken over hoe veel ik wil naar huis, doe mijn beha en vegeteren op de bank in plaats van een uur doorbrengen met zwemmen in een gedeelde lane met een man doet sprints, terwijl het dragen van zwemvliezen. Die mantra is: "niet denken, gewoon gaan." Ik heb geleerd dat ik altijd mezelf uit van de opleiding, maar als ik mezelf op de automatische piloot en ga in plaats van zomen en hawing, krijg ik de training gedaan, en meestal kan ik genieten van mezelf terwijl het gebeurt en ik zal blij zijn dat ik niet besteden nog een uur van mijn leven geparkeerd op de bank, het spelen van Candy Crush.

    "Niet denken, gewoon gaan." Het is een goede. Ik beveel het.

    VOORUITGANG

    Ik had een ruw triathlon een paar maanden geleden, en in feite, mijn USAT score van de race was mijn ergste tot nu toe. Ik gebruikte mijn post-race analyse te wijzigen voor mijn opleiding een beetje, en zo begon ik het prioriteren van mijn tijd op de fiets over van alles. Het was een slimme zet, want de afgelopen maand heb ik meegedaan aan de Moed om te Tri triathlon op Zand-Toets, en ik kwam met mijn beste leeftijdsgroep plaatsing in wedstrijd ooit en mijn hoogste USAT score ooit.

    Maar nog voordat ik klaar was en wist hoe ik het had geplaatst, ik was er volledig van bewust dat ik een fantastische race. Mijn zwemmen was sterk, en toen kreeg ik op de fiets en afgehandeld door de technische baan met vertrouwen. Het mtb-parcours bracht ons een drie-bridge loop, die ik had gereden elk weekend, het hameren van mijn die heuvels, hoewel ze maakte mijn quads wilt instellen zichzelf in brand uit protest en dan rijden ze zo snel als ik veilig kon. (Een hoog punt in mijn opleiding kwam toen ik brandt het digitale maximum snelheid teken aan de onderkant van de Belleair Causeway en stuurde het knipperen op 33 km / h. Ik pompte mijn vuist in de lucht en gaf een grote woo-hoo! toen ik dat zag.)

    Want ik was niet bang van de bruggen – en in feite, want ik had getraind super hard op hen – ik liet een heleboel mensen op zowel de up-hills en de afdalingen. Ik vermoed dat veel van die mensen zouden anders hebben mij geslagen als de cursus had zijn flat. En toen kreeg ik van de fiets en begon te rennen, mijn benen voelde me fris en sterk onmiddellijk, met geen van die kom-van-jello wankele shit die normaal kenmerkend voor de eerste mijl van een triatlon lopen. Ik voelde mij sterk de hele weg, het kiezen uit elke vrouw in mijn leeftijd groep, en toen ik over de finish met een 24-minuten 5K, wist ik dat ik waarschijnlijk zou hebben uitgevoerd, zelfs sneller dan ik deed.

    Ik begrijp hoe waarom mensen zeggen dat de fiets fitness is de sleutel tot succes in de triathlon. Dat komt omdat het niet alleen van invloed op uw vermogen om te rijden uw fiets, maar het heeft ook gevolgen voor uw uitvoeren. Ik ben blij dat het duurde slechts me, oh, een jaar en een half om dit uit te zoeken.

    Dit heeft ook mij enthousiast voor het uitvoeren van het seizoen te beginnen, want ik heb het vermoeden dat het besteden van mijn zomer bezig met zo veel cross-training is over te gaan naar een sterkere loper. Ik weet dat veel mensen zullen zeggen dat in het voordeel van het principe van specificiteit, die in feite zegt dat je moet trainen in de sport die u wilt verbeteren, maar ik ben niet een van die mensen met lichamen die kan omgaan met hoog-volume draaien, zodat het doen van veel van cross-training is de volgende beste ding voor mij. (Plus, het is gewoon leuk. Ik kom hou van zwemmen en fietsen, en zelfs als ze het niet helpen mijn functioneren, zou ik het doen ze toch.)

    FYSIEKE VERANDERINGEN

    Dit was een verrassend aspect van mijn opleiding. Ik ben behoorlijk actief in voor over zes jaar, maar afgezien van de 10-15 pond liet ik een paar jaar geleden en een beetje meer voor de ontwikkeling van spieren in mijn bovenlichaam, mijn lichaam is nagenoeg hetzelfde gebleven.

    Dat is niet langer het geval. Ik heb gemerkt dat drie waarneembare veranderingen in mijn lichaam samenstelling:

  • Ik heb merkbaar leunde. Ik heb het niet zo, fitness professional lean, maar mager voor mij. Lean genoeg dat mensen zag en zei iets tegen mij over. (Ik ben nog niet gewend aan deze, door de manier, en ik denk niet dat ik ooit zal zijn.) Ik heb niet mijn lichaam vet getest in een tijdje, en ik denk niet dat ik dat wil, maar ik kan je vertellen dat het is gedaald wel een beetje. Echter….
  • De schaal omhoog is gegaan. Mijn kleren voelen losser en de schaal heeft aangevinkt omhoog. Ik ga met een wilde sprong hier en zeggen dat het is omdat ik heb opgedaan spier. Ongeveer vijf kilo, om precies te zijn. Ik ben dan stoked over. Ja. Ik heb het gezegd. Ik ben blij dat de schaal omhoog is gegaan. En ik ben er vrij zeker van dat ik precies weet waar die spier heeft geparkeerd zelf…
  • Mijn kont en quads hebben een aantal stevige spieren nu. Ik heb lost track van het aantal keren dat ik heb in het vizier van mijn quads en mijn kont in de spiegel en is net als "Damn meisje." Mijn kont is zeker beginnen om de aanpak van de plank-achtige status, kan ik eigenlijk zien alle van de verschillende spieren die mijn quads en mijn hamstrings zijn zo ontwikkeld dat een vriend van mij, die wordt gebruikt om een personal trainer, becommentarieerde de andere dag. Ik veronderstel dat dit is wat een gestage dieet van hill klimt, snelheid van werken, squats, lunges en deadlifts krijgt een dame. P. S. Mijn schouders en rug zijn op zoek pretty sweet, ook. Bedankt, zwemmen!
  • Nu, ik bedoel niet de indruk te geven dat Muscle & Fitness Haar gaat kloppen aan mijn deur met een cover-model contract in de hand. En ik ben er zeker van dat als ik gepost foto ‘ s die ik wil alles horen over hoe ik ben nog steeds zacht, hoe mijn spieren definitie is dat niet indrukwekkend, blah blah blah whatevercakes.

    Maar check this out – ik heb geen vergelijk mezelf tegen iemand anders wanneer het gaat om dit soort dingen. Waarom? Want die shit is zinloos. Ik ben een rijzige vrouw met lange ledematen, dat zich mijn spierbuiken, de spieren die blijkbaar gebundeld met slow-twitch vezels, heupen die niet toestaan dat voor een thigh gap en een in de kern, dat zal waarschijnlijk nooit flatscreen, tenzij u er een paar verwijderen van mijn interne organen. Er is geen enkele opleiding plan in de wereld, dat geeft mij een lichaam dat lijkt op die van iemand anders lichaam, en dus mezelf te vergelijken met iemand anders, of dat Gwyneth Paltrow of Dana Lynn Bailey of Britney Griner, is gebonden aan een vruchteloze pogingen.

    Het is veel eenvoudiger voor mij om mezelf te vergelijken tegen de vorige versies van mezelf, en ik kan je vertellen dat als je de Huidige Me tegen Vorige Mes, Actuele Mij is van plan om veel buffer dan een van die Vorige Mes. Dit is de enige vergelijking die zaken.

    Dus dat is waar ik ben. Brian zegt altijd, de samenhang en de baby trappen brengt je overal, en ik ben ervan overtuigd, dat ze me naar een goede race van dit weekend.

    P. S. ik ben gewoon van plan om te vertrekken deze video hier met de informatie die ik heb gezegd, een volledige drie-kwart van deze zinnen op een bepaald punt in de afgelopen drie maanden.

    Ik bracht het grootste deel van mijn tijd door met het kijken naar deze video en kruiperige in self-erkenning. In mijn verdediging, maar ik behoud mijn triatleet sukkel-out sessies met collega-triatleten.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *