Ik besluit dan om geen beslissingen

Ik stopte met het maken van resoluties een paar jaar geleden, toen duidelijk werd dat het enige wat een resolutie goed voor was om ervoor te zorgen dat ik niet zou doen wat het ook was, ik hoopte te bereiken. Dit geldt zelfs met kleinere pogingen om mezelf in een betere versie van mij, als van dertig dagen in uitdagingen. Zonder falen ik het twee of drie dagen, en dan is mijn focus valt uit elkaar, ik ga een dag of vier, en dan na een tijdje ben ik als "fuck it" en ik ben niet beter uit dan ik was voordat ik begon.

Ik denk niet dat ik alleen ben in dit verband, zoals nu lijkt het er bijna net zo veel aandacht in de media over de redenen waarom voornemens voor het Nieuwe Jaar niet als er over de resoluties zelf. Er is gewoon iets over het plegen van om het maken van een verandering van levensstijl op Jan. 1 dat lijkt gedoemd te mislukken. Dat is de reden waarom ik niet eens de moeite meer. Ik heb nog steeds het stellen van doelen voor mezelf en ik maak probeert te kweken gewoonten die meer in lijn zijn met wat ik verwacht van mezelf, maar ik wacht niet tot Jan. 1 van een bepaald jaar te doen. Ik doe het gewoon. Ik nog steeds niet vrij vaak, vraag het gewoon aan iedereen die heeft geprobeerd om het handhaven van een schriftelijke correspondentie met mij, maar ik niet wachten 365 dagen voordat je het probeert.

Maar ook al voornemens voor het Nieuwe Jaar lijken vrij ineffectief als het gaat om uitlokking van veranderingen in levensstijl, het lijkt niet te stoppen op mensen uit te proberen. Ik dacht dit gisteren, toen ik ging naar de sportschool op mijn lunchpauze voor de eerste keer in 2013. Een volledige twee-derde van de cardio-apparaten bezet waren. Zowel squat rekken vol waren. Elke halterbank werd in beslag genomen. Elke vierkante meter van de ruimte in de rekken gebied bezet door een lichaam. Als je een regelmatige fitness-ganger, je weet dat dit het zicht goed. Het gebeurt elk jaar in januari voor de eerste paar weken. En dan net zoals voorzeker, de fitnessruimte langzaam leeg, terug te keren naar de normale status tegen de tijd dat de supermarkten beginnen met het zetten van hun Valentijnsdag geeft.

Zodra ik vond dit grappig, maar nu ik vind het gewoon triest. Het maakt me verdrietig om te kijken naar mensen en vraag me af of ik zie ze in een paar maanden. Ik denk dat over hun verlangen om fitter en gezonder – want dat is wat de meeste voornemens voor het Nieuwe Jaar zijn over – en ik voel me een beetje kapot van om te weten dat de meeste van hen niet zal maken. En als ik zie bedrijven proberen te benutten van deze natuurlijke wens om opnieuw te beginnen – als, zeg, Special K ‘ s "Gain Dag" – ik gefrustreerd.

Dus misschien in plaats van het maken van resoluties, kunnen we stellen doelen voor onszelf in de plaats. En niet alleen doelen, zoals "30 minuten op de crosstrainer vijf keer per week", want serieus? Zzzzzzz. (Geen wonder dat vinden de mensen van de sportschool, dus somber.) Ik ben na te denken over het instellen van doelen die prikkelen ons, die ons tintelt van anticipatie als we over hen denken. De meesten van ons hebben zo veel somberheid in ons leven als het zo is dat ik het gewoon niet zie het punt in de uitgaven van onze kostbare vrije tijd dingen te doen die droeg ons op. Misschien is het gewoon omdat ik in het geheim tien jaar in hart en nieren, maar ik denk dat de meesten van ons nodig manier meer plezier in ons leven, niet minder.

Dit is hoe ik het heb kunnen maken wat ik weet, zijn vrij aanzienlijke veranderingen in levensstijl. Ik wilde niet gaan slapen als een roker die at fast food vijf keer per week op Dec. 31 en wake up on Jan. 1 een marathonloper die houdt van groenten. 1. In plaats daarvan heb ik met het stellen van doelen voor mezelf en begon het langzame proces van het proberen om ze te bereiken. En langs de weg, vond ik mezelf klaar te ontdoen van de slechte gewoonten en de nieuwe goedkoopst, niet omdat ik het gevoel had dat ik zou moeten, maar omdat ik het wilde. Het was niet genoeg voor mij om te zeggen, "ik wil gezonder worden." Ik had gedaan, dat een miljoen keer en het heeft nooit gewerkt. Maar, toen ik zei: "ik wil een marathon lopen" of "ik wil voor het uitvoeren van een sub-25 minuten 5K," nou, dat was een ander verhaal. Plotseling zijn de dingen niet zo open en vaag. Er werden stappen om me te nemen, met meetbare indicatoren voor vooruitgang. En toen ik op sommige van die markers van de vooruitgang, ik voelde me zo trots op mezelf dat ik wilde blijven gaan.

Ik praat over het uitvoeren van in dit bericht, maar dat is gewoon omdat dat is wat ik het liefste doe. Er zijn zo veel manieren om te worden gezond en actief – we hebben niet om ons te beperken tot de enkele algemeen aanvaarde "fitness" activiteiten om er te komen. Dus als de loopband maakt je wilt smash iedere TV in de sportschool, laat je niet op. Neem een klasse plaats. Als je niet kan veroorloven een fitnessruimte, een DVD huren. Word lid van een lokale sport-league. Neem de yoga. Ga voor lange wandelingen op lokale paden. Wandeling. Het is een enorme wereld vol met allerlei boeiende dingen, en het nastreven van een leven van gezondheid en fitness kunt passen recht. Deze shit niet saai te zijn. Het hoeft niet om de fysieke equivalent van het eten van broccoli – en door de manier, hoe broccoli krijgen zo een slechte rap? Dat is heerlijk.

Dus, in overeenstemming met de geest van deze post, ben ik met u delen, niet mijn resoluties, maar mijn doelen voor 2013:

  • Een marathon lopen in minder dan vier uur. Dit is mijn volgende stap in mijn lange-termijn plan om in aanmerking te komen voor de Marathon van Boston, die vereist dat ik een marathon lopen in minder dan 3:30.
  • Breken de volgende maatstaven in de weg-racing: 20 minuten in de 5K, 44 minuten in de 10K, 1:40 op de halve marathon.
  • Om te concurreren in St. Anthony ‘ s Triathlon, die zal mijn eerste triatlon.
  • Om te worden in staat om mijn manier van het ene eind van de volwassen aap bars in het lokale park naar de andere kant.
  • Om het ene te doen, één, perfecte pull-up.
  • Te doen 50 push-ups zonder te stoppen.
  • Het lokale master ‘ s swim team.
  • Om te kunnen deadlift twee keer van mijn lichaamsgewicht.
  • Om te proberen meer vegetarisch koken en eten vleesloos maaltijden minstens twee keer per week.
  • Meer in overeenstemming met dit blog. Meer in overeenstemming met het schrijven in het algemeen.

Wat zijn je doelen voor het komende jaar?