Ironman louisville: drie weken in training

cycling' /2016/06/cycling.jpg?w=470 470w, /2016/06/cycling.jpg?w=150 150w, /2016/06/cycling.jpg?w=300 300w, /2016/06/cycling.jpg 526w

De eerste 30 km: "Dit moet worden hoe het voelt om te worden Evelyn Stevens!" Laatste 30 km: "ik ben paardrijden door drijfzand op platte banden in een hoogoven." Ik zweer dat ik veel plezier had.

Op dit moment zijn we net iets meer dan vier maanden uit van de Ironman van Louisville, en het is niet veel overdreven om te zeggen dat de opleiding voor dit ding zich langzaam over mijn leven. Ik ben moe en hongerig te veel, alles in mijn huis is verborgen onder stapels van zwempakken, fiets-apparatuur en de opleiding van plannen, en hebben we ons geconcentreerd onze date nachten (en dagen, eigenlijk) rond monster van de training.

Gelukkig voor mij, de start van mijn training viel samen met een ontspannen pauze nam ik tussen mijn oude baan en het starten van mijn nieuwe, wat betekende dat ik in principe nog twee weken, waar ik te doen alsof ze een professioneel triatleet (aka veel trainen, eten, en Netflix en letterlijke koelen).

En dubbel gelukkig voor mij, mijn nieuwe job die ik ben lief, door de manier – heeft mij gepland om te gaan werken rond 10:30-11 uur, wat betekent dat ik al mijn trainingen gedaan voordat ik zelfs gaan werken. Het is vrijwel perfect. Ik kon het niet hebben bedacht een betere planning als u had me gevraagd.

Toen ik voor het eerst begonnen met mijn pre-Ironman preps, ik was nog steeds in het midden van de opleiding voor Boston. Ik was met behulp van de Run Minder, Sneller programma dus ik was al aan het zwemmen een paar keer per week en ik op de fiets, op de binnen-trainer. Na Boston, ik nam een week vrij van alles. Ik heb antsy verhuurd na ongeveer een week, dus ik begon te zwemmen en te fietsen. (Ik wachtte nog twee weken, gewoon veilig.)

Ik besloot dat ik wilde volgen de Ijzer-Fit programma door Don en Melanie Fink, dus ik gestructureerde mijn zwemmen en fietsen trainingen volgens degenen die ze leggen in hun fase voor de tussenliggende triatleten. (Ik ging met tussenliggende ondanks het feit dat een n00b, omdat de andere twee opties waren "gewoon af" en "concurrentie" en geen van deze past bij mijn doel voor IMLOU.) De fase ik ben op dit moment in de bouwfase start van de dag na de IM 70.3 Chattanooga, en dat is dus waar ik aan het nu.

Dus, real talk – toen ik voor het eerst begonnen met het plotten van mijn opleiding voor dit ding, ik heb echt, echt bang. Het bedrag van de training is aanzienlijk, variërend van 10 tot 14 uur training per week, en dat is meer dan een 30-week periode. Dat is een lange fucking tijd om te trainen voor een evenement.

Ik keek op de training agenda zou ik legde voor mezelf en hoe het strekte zich uit over de loop van een aantal maanden, en ik vroeg mezelf gewoon wat in de frisse hel zou ik mezelf gekregen.

Dan zijn er drie dingen gebeurd die me herinneren waarom ik dit deed:

  • Ik nam een deel van de Orkaan Man Ruw Water Zwemmen, dat was 2,4 km in de oceaan, en ik vond het geweldig. Ik voelde me sterker het verder ging ik, en waarschijnlijk zou gemakkelijk voltooid een volledige 5K. Het herinnerde me eraan dat ik ben eigenlijk vrij solide als het gaat om uithoudingsvermogen. Ik ben niet super snel, maar ik ben stoer en sterk met een hoge drempel voor verveling, dat is het perfecte recept voor een ultra-endurance atleet.
  • Mijn Facebook feed is gevuld met updates van de Sleutels 100, dat gebeurde vorige maand, en het deed me denken aan hoeveel ik hield van dat hele ervaring. Ja, het is ongelooflijk hard, maar mijn god, ik vond het zo leuk. Sindsdien heb ik wilde de kans om een ander te doen de hele dag endurance evenement, en dat is wat een Ironman!
  • Ik begon met mijn opleiding, en vrijwel meteen was ik als, "oh, dat klopt, ik heb eigenlijk zoals het doen van deze dingen." Ik was overweldigd mezelf door te denken van het grote beeld bij wat ik hoefde te doen, was het al een dag op een tijd. Dat is hoe ik het heb bereikt bijna al mijn doelen – door het breken ze in mini-doelen en gericht op hen een voor een tijd, totdat ik eindelijk waar ik ben.

Dus nu zijn al mijn psychologische chips zijn in de Ironman pot, dat is goed, want ik ben niet zeker dat er heel veel ruimte voor de eigen ambivalentie hier. Ik kon een half-ass mijn weg door de meeste kortere afstanden op dit punt, maar voor de Ironman, ik ga te hebben om mijn volle kont.

Voor de komende vier maanden zal ik in de eerste plaats gericht op twee dingen: mijn fietsen fitness en mijn voeding. Ik heb al enkele jaren werken op een steeds sterkere loper en ik heel veel moeite in om een bevoegde zwemmer, en het toont in mijn triathlon splitst. Het probleem is dat de fiets is snel uitgegroeid tot mijn zwakke plek, en als u meer tijd doorbrengen op de fiets dan ergens anders in de triathlon, dit is geen bueno. Plus, sterk op de fiets is de sleutel voor de sterk op de vlucht.

Ik heb het koppelen van meer met een veel top-notch triatleten, en een ding dat ik heb gemerkt is dat ze alle sterke fietsers. Het is duidelijk dat als ik wil fatsoenlijk op deze sport, ik heb te houden om mijn kont op het zadel. Ik ben al goed op weg te hebben van een vlijmscherpe fiets shorts tan lijn, dus ik moet gewoon blijven werken. Brian zegt dat als ik mij concentreren op het fietsen de manier waarop heb ik aan hardlopen en zwemmen, ik zal een sterke fietser in een mum van tijd.

De andere kant van dit is de voeding – en niet alleen tijdens de race maar in het algemeen. Een sporter heeft mij een bijna mechanistische visie van de voeding, waar ik kan duidelijk voelen hoe het eten van bepaalde soorten voedsel die op bepaalde tijden van invloed op de manier waarop mijn lichaam en geest functie. Zoals, als ik het eten niet snel genoeg na een training, krijg ik hoofdpijn-y en moe en mijn volgende training zal zuigen. Of als ik iets eet een burrito in de nacht voor een wedstrijd, ik ga om het te voelen, op de race course.

Ik ben ook vrij bewust van hoe mijn veranderende lichaam samenstelling heeft een grote rol gespeeld in mijn sportieve prestaties. Mijn power-to-weight ratio is drastisch veranderd, die heeft me geholpen om een stuk sneller te zijn en in staat te zijn het beklimmen van de heuvels, op mijn fiets. Dus probeer ik te blijven vrij mager, maar zonder in te boeten aan mijn kracht of mijn algehele gezondheid.

Er is veel meer te zeggen over een van deze onderwerpen, en gelukkig heb ik net zeventien weken meer dan dat te zeggen. Awww yeah, de inhoud van een blog voor dayzzzzz.

Oké, de binnen-trainer belt – geen buitenritten vandaag dankzij de Tropische Storm Colin – zo ik ben uit voor nu. Hoop dat jullie allemaal een prachtige dag!