februari 28, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Januari 2016 recap: marathon training & yoga

caitlin-beach' /2016/01/caitlin-beach.jpg?w=470 470w, /2016/01/caitlin-beach.jpg?w=940 940w, /2016/01/caitlin-beach.jpg?w=150 150w, /2016/01/caitlin-beach.jpg?w=300 300w, /2016/01/caitlin-beach.jpg?w=768 768w

Een herinnering dat, zelfs wanneer de dingen zwaar zijn, mijn leven is nog steeds vrij freaking goed.

Er is echt geen weg omheen – januari was een beetje een clusterfuck voor mij. Zoals het was in verband met mijn werk dat ik zal verrichten sommige oordeel hier, maar ik moet zeggen: de totale clusterfuck. Gelukkig lijkt het nu voorbij, en dat is goed, want ik was bungelend door mijn vingertoppen voor een tweede. En na dit hard nodig drie-daagse weekend, ik ben eigenlijk het gevoel verfrist en klaar om te gaan met alles wat ik had weggedrukt naar de kant toen ik ging naar mijn "alstublieft god, laat mij dit overleven intact" modus.

Het enige wat ik wist te houden door alle onzin was mijn marathon training. Hier is het ding over mij – ik ben over het algemeen een ontspannen, relaxte dame die haar koel in sommige vrij chaotische omgevingen, maar dat is omdat ik een TON van fysieke activiteit. Zonder? Ik ben een hoop verspreid, angstig neurosen die niet shit gedaan. Het is niet alleen in mijn belang is dat ik het breken van een zweet ten minste eenmaal per dag; het is in het belang van iedereen om mij heen.

Zoals ik al zei, ik ben bezig met de Run Minder, Sneller programma, dat drie gerichte run trainingen per week plus een aantal van cross training. Echter, het ding over een one-size-fits-all ‘ – training-plan is dat het niet laat veel ruimte voor uw specifieke behoeften als een individu.

Ik houd dit in gedachten wanneer ik aan het doen ben met mijn opleiding en ik zorgen voor een bepaalde mate van flexibiliteit is afhankelijk van wat er aan de hand met mijn lichaam op het moment. Er waren dagen dat ik er was gepland om te doen, zeggen, mijl herhalingen, maar omdat ik mijn hamstring was bugging me van onvoldoende herstel, ik koos in plaats daarvan te vervangen door makkelijk km voor de training. Plus het huidige programma oproepen voor vijf 20-meter loopt, maar ik ben echt niet zeker weet dat dat een goed idee voor mij op dit punt in mijn leven als een loper, dus ik ben het opnemen van drie en misschien wel één van hen, een 22-miler. Ik weet het niet. We zullen zien.

Het spreken van de 20-milers heb ik mijn eerste training cyclus afgelopen zaterdag, en het was absoluut heerlijk. Ik samen met Kristin, die een van de andere vijf vrouwen uit de Kennedy Wet Racing team die zich hebben gekwalificeerd voor Boston dit jaar. Kristin is super-fast, een van de elites in het team (in feite ben ik de enige niet-elite die de gekwalificeerde), en dus keek ik uit naar de mogelijkheid om naast iemand die ik kende was een sterke loper.

Normaal als ik mijn lang loopt dat ik de pop in mijn oordopjes in en alleen gericht op het verkrijgen van de km gedaan. Ik ben nooit een grote praten tijdens het hardlopen. Deze keer, Kristin en ik sprak de hele tijd dat we liepen. Op een gegeven moment keek ik op mijn Garmin en was verrast om te zien dat we hadden gelopen voor twee uur. We eindigde de volle 20 in slechts een schaduw onder de drie uur. Het was ongetwijfeld één van de meest aangename loopt die ik ooit heb gehad.

Dus rennen weg vrij goed, maar andere dingen sorteren van gleed. Ik had moeite om met de meesters te zwemmen, vooral omdat ik was gewoon te moe om te trek ik mezelf uit bed om 4:30 uur die ochtend. Ik heb gedaan een paar makkelijke indoor trainer attracties, genoeg om me goed in Seizoen 2 van Gossip Girl. (Snel terzijde: ik weet wel dat ik moet haten Blair en goedheid kent ze geeft ons genoeg reden, maar ik hou van hoe ze krijgt shit gedaan. Als Tina Fey en Amy Poehler zei: "bitches get shit done." Plus, die haarbanden! Ik sterven.)

Ik heb geprobeerd om een mooie basic full-body kracht training workout één of twee keer per week, meestal tijdens mijn lunchpauze. Ik ben niet het tillen van zware, maar whatevs. Ik ben gewoon proberen om een manier te vinden om consistent te zijn met het terwijl het nog steeds met mijn lopen en fietsen, en het doen van zware squats en deadlifts doet er niet toe.

Dit is het ding over fitness – iedereen kan zweren bij iets, maar als het niet werkt voor u, dan werkt het niet voor je. En dat is prima! Wat belangrijk is, is het vinden van iets dat werkt voor u, en nu, in mijn geval is dat op één been deadlifts en goblet squats met kettlebells. Ik bedoel, ik hou van het gevoel van een vaste halter in mijn hand, maar ik hou van de mogelijkheid om te raken van mijn lopende splitst zelfs meer.

Hier is nog een ding dat goed werkt voor mij – yoga. Specifiek hot yoga. Ik begon te gaan op de aanbeveling van Keara, wie zegt dat het helpt met haar lopen, en als ze is één van de snelste vrouwen die ik ken, ik neem haar aanbevelingen in het evangelie van de waarheid. (Ik kocht Stance sokken en probeerde Eindeloos vanwege haar, plus zij is degene die mij introduceerde in Coeur Sport, die obvs mijn leven veranderd.)

Er is een studio van ongeveer een mijl afstand en biedt hete yoga, en de lessen zijn altijd vol. Deze instructeur speelt Erykah Badu en the Weeknd, terwijl we het zweet letterlijk emmers op onze matten als we door onze flow. Ik zuig op yoga, zeker in vergelijking met de bendy meisjes in Lululemon met rubberen banden voor de stekels, maar ik vind het niet erg want ik voel me altijd zo verdomd goed en zo heerlijk rustig daarna.

Ik kan niet altijd, maar, zo heb ik ook gedaan yoga thuis. (Als je mijn instagram u weet dat ik soms vergeet wat ik noem "wijn yoga" terwijl mijn katten wind hun lichamen rond mijn benen, dat is mijn Hoogtepunt van Middelbare Leeftijd Dame.) Ik hou echt van Yoga Met Adriene. Ze is een soort van goofy en ze houdt het echt en ze erkent dat we allemaal op verschillende niveaus en dat er niets mis mee. Ik ben een fan.

Ik ben langzaam aan te begrijpen dat als ik ouder ben heb ik prioriteit geven aan mijn herstel, en ik denk dat yoga is een goede manier om dat te doen, terwijl ook het helpen om mij op een nog kiel emotioneel (wat nog belangrijker zal worden, want ik ben een nieuws persoon en verkiezing seizoen in Florida ligt op de loer – *zucht*). Ik heb inconsistent over het doen van het in het verleden, maar tussen het cultiveren van een praktijk aan huis en het vinden van een studio in de buurt van mijn huis die ik leuk vind, ik zou eigenlijk een kans op het maken van een gewoonte.

Dus dit is eigenlijk hoe januari is de training is gegaan. (Als je mij volgen op Strava kun je eigenlijk zien al mijn trainingen, en ik volg terug.) Ik had ook twee nogal epische races – de HITS van Napels Olympische triathlon en de Clearwater Halfathon – dat ik wilde samenvatten, dat ik doen zal in mijn volgende post, waarschijnlijk onder de naam "El Nino is de woooooorst" als je dat geeft u een indicatie van wat er in het verschiet ligt.

Hoe is jullie januari geweest? (Een hel van een veel rustiger dan de mijne is, hoop ik.)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *