januari 17, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Marathon training: het is bijna hier!

Ik ben op dat punt in mijn taper waar ik kan tellen het aantal dagen tot mijn marathon op één hand, en dat ik wilde schrijven voor een laatste pre-marathon post, zodat ik verslag kon uitbrengen van mijn gedachten over deze training cyclus, zonder dat ze worden beïnvloed door de uitkomst van mijn marathon.

Voor degenen van jullie die niet opknoping op mijn status update en blog post met ingehouden adem, de beknopte samenvatting is dat ik de Clearwater Marathon van aanstaande zondag. Het wordt mijn vierde marathon en mijn derde poging tot het breken van vier uur mijn volgende stop op de weg naar BQ-ville – en ik heb besloten om te proberen te doen door gebruik te maken van de Hansons Marathon Methode, vooral omdat ik hoorde zoveel mensen zeggen dat de training plan werkte goed voor hen is, dus ik dacht hey, waarom niet. (Ik doe dit veel. Het is bijna alsof het mijn levensmotto of iets.)

Mijn PR is 4:08, en echt, de enige reden waarom ik niet breken de vier uur dat het tijd is, omdat de wolken geopend en de zon schoot stralen van 80 graden zonlicht recht in mijn bezwete hoofd voor de laatste zes kilometer van mijn marathon en ik eigenlijk gesmolten in een plas op straat die leidt naar Nassau. Ik denk dat ik een goede kans hebben in het doen van deze tijd, omdat: a) de temperaturen zijn het de bedoeling om een hel van een veel koeler en b) ik heb eigenlijk stapte mijn opleiding nog meer van deze tijd.

Wanneer ik ingecheckt op het halverwege punt, sprak ik enkele bedenkingen over de Hansons methode, vooral dat het mij zo veel dat ik niet de tijd of energie om bij te blijven met mijn zwemmen, mijn fietsen of mijn gewicht opleiding. Op het moment dat ik dit beschouwd als een teken tegen de opleiding, en ik nog steeds denk niet dat het goed geschikt voor een multisport atleten. Dat gezegd hebbende, mijn houding is geëvolueerd, vooral omdat ik heb gezien hoe een gestage dieet van 45-50 km weken met regelmatig tempo loopt en de snelheid van werken is veranderd me als loper.

Ten eerste wil ik duidelijk maken dat hij niet zoals ik was een totaal traag als een loper voor. Ik ben één van die lopers die is meestal aan de voorkant van het midden van het pak, en mijn Pr ‘ s zijn indrukwekkend. Ik bedoel, ik ben nog steeds langzamer dan de gemiddelde cross-country atleet, maar ik doe het goed. Maar in de loop van de laatste paar maanden heb ik gemerkt dat ik al meer efficiënt als een loper. Hier zijn een paar manieren waarop ik heb gezien dat:

  • Ik heb een poging gedaan om te beginnen met het verhuizen van mijn armen evenwijdig aan elkaar in plaats van ze te laten kruis voor mij, die op zijn beurt opende mijn borst en verbeterde mijn houding en ik voel me energieker bijna meteen. Dit is nu vrijwel gewoonte.
  • Ik heb ook ontdekt dat ik niet langer nodig om brandstof voor loopt die tussen de zeven en tien kilometer in lengte, omdat mijn lichaam niet goed met wat ik heb aan boord voor die afstanden. (Dit is waarschijnlijk geholpen in een groot deel door het feit dat ik een echte inspanning om te eten bijna onmiddellijk na het uitvoeren van zo mijn glycogeen winkels zijn allemaal blij en afgewerkt en shit.)
  • Ik land een stuk lichter op mijn voeten, die lijkt te hebben verminderd met de cumulatieve impact toegebracht aan mijn lichaam door de duizenden voetstappen over enkele uren per week. Ik wou dat ik je kon vertellen wat ik gedaan heb om dit te laten gebeuren, maar ik heb geen idee, het leek me gewoon gebeuren.
  • Ik richt me veel meer op mijn uitvoeren als het gebeurt in plaats van te proberen om af te leiden van mezelf, wat betekent dat wanneer ik moe en mijn vorm begint uit elkaar te vallen, merk ik meteen trek ik mezelf weer bij elkaar vrij snel.

Elke keer ben ik gegaan voor een run met Brian, hij is altijd graag, "Je bent een totaal beest." (In een goede manier, natuurlijk.) En ik hoef niet per se te zien dit als iets dat zal me pijn doen wanneer het tijd is om terug te keren naar triathlon, want het is niet zo dat mijn ontwikkeling als een loper zal gewoon verdampen. In ieder geval beter niet, of ik zal boos worden.

Niets van dit alles is om te zeggen dat mijn pad dit punt is onberispelijk. (Ik werd wakker als dit. (Ik heb al sterven voor een manier om te werken, dat in een bericht.) Ik heb ervaren een bout van het mysterie van de knie de pijn die mij van het lopen voor ongeveer een week in December. Dat was balen. Ik miste ook bijna een week van de taper omdat ik ziek was met een soort van rare sinus situatie dat draaide mijn neus in een geiser van snot en mijn oren knallen als ik op een freaking vliegtuig voor drie dagen lang. Dat ook meegezogen.

Maar omdat ik niet een omghardcore! runner en in plaats daarvan de voorkeur aan een omgsmart! runner, ik nam af in beide gevallen en deed wat ik moest doen om voor mezelf zorgen. En zeker genoeg, de knie pijn ging weg en ik ben niet meer ziek. Ik heb besloten de pijn in de knie was gewoon mijn knie, die reeds wankele sinds de middelbare school, freaking out en zegt, "WAT IS er AAN de hand? WAAROM ZIJN WIJ DRAAIEN? JONGENS, DIT IS ENG. JONGENS?" (Het is zelfs nauwkeuriger als u zich voorstellen dat mijn knie zei dit op Jim Gaffigan van de stem.)

Ik weet dat de lopers hebben de neiging om te handelen zoals we lopen door wat stront aan de hand is met ons lichaam. Zelf heb ik dit gedaan in het verleden, en ik heb geleerd dat het niet werkt op die manier, en in feite is het meestal backfires en draait zijn van een drie-daagse vakantie in een drie-weekse vakantie. En laten we realistisch zijn, ontbreekt een tempo draaien en twee makkelijke pistes is niet van plan om maken of breken mij als een vier-uur marathonloper. En laten we nog MEER realistisch – ik ben een freaking hobby jogger. Ik zou graag op mijn doel maar als ik het niet, het is geen big deal. Het is niet zo dat ik ga sterven en verliezen sponsoring, want ik was iets meer dan gemiddelde had ik hoopte dat ik zou worden, weet je?

Ik zal ook agent te gefrustreerd dat ik verloren heb sommige van mijn bovenlichaam spieren, ook al heb ik een punt op te heffen ten minste twee keer per week en aan het verhogen van mijn calorie-inname te compenseren voor de calorieën verbrand door mijn loopt. In feite, kwam ik eigenlijk op het verliezen van gewicht, dat is eigenlijk ongehoord tijdens de marathon training. Het feit dat dit gebeurd is, heeft me geleid om een andere realisatie, wat is dat, terwijl ik toch echt liefhebben en bewonderen, goed ontwikkeld bovenlichaam en zou graag een van mijn eigen, ik kom tot het besef dat ik ben niet één van die mensen van wie het lichaam is geschikt voor veel gelopen EN hebben grote, mooie spieren. Dus ik ben nog steeds gericht op het opheffen, maar het is ook met het inzicht dat ik misschien niet hebben prachtige spieren om mee te gaan met de kracht die ik bouw. *verdrietig trombone*

(Ook ik ben me bewust van het feit dat ik het tentoonstellen van een ernstig geval van "gras is groener" syndroom in het vorige lid. Ik ben hard bezig om te gaan met dat, omdat het lichaam acceptatie, en ook omdat het stom.)

Dus dat is waar ik ben. Ik ben optimistisch gevoel, ik ben het vertrouwen in mijn opleiding, ik ben opgewonden om te zien hoe het allemaal speelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *