januari 25, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Meer smaak, minder calorieën ?!?

Fitness On Toast Faya Blog Girl Morocco Food Recipe Inspired Themed Moroccan Salad CousCous Tagine Saffron Courgette Chickpeas Zucchini Aubergine Sultanas Olives-11Mythe-buster: ‘Gezond’ hoeft niet te betekenen saai of vervelend. Ik heb lang geleden geleerd om te koken, slimmer, en hebben ontdekt dat verse kruiden en specerijen zijn vol van smaak en kan volkomen te transformeren van een schotel op een super mager calorie budget, terwijl het bezit van een schat aan voordelen voor de gezondheid, zoals de ziekte-bestrijding van anti-oxidanten, en bescherming tegen chronische aandoeningen (bijvoorbeeld kanker, diabetes, en hart-en vaatziekten). Ze zitten vol met vitaminen en mineralen en in de hoeveelheden die u gebruikt voor een gerecht, zijn super laag in calorieën. Dus in plaats van het bereiken van een romige saus toe te voegen eenvoudige smaak (vaak beladen met veel van de verkeerde vetten en veel te veel eenvoudige suiker) hier is mijn lijst van enkele van de verrassende superkrachten gevonden in kruiden en specerijen alleen!

De post is onderverdeeld in 4 secties: 1) Kruiden, 2) Kruiden, 3) Andere goede dingen, en dan 4) de recepten die u zou willen proberen…

DEEL 1) DE KRUIDEN
Dankzij de globale koopkracht van de huidige supermarkten, er is een eindeloze parade van kleurrijke en spannende specerijen, die gemakkelijk verkrijgbaar zijn voor ons alles tegen zeer redelijke prijzen. Ik heb hieronder een aantal veel voorkomende en (iets meer) avontuurlijke hieronder.

a) CHILLI POEDER:
Een geweldige manier om te verleiden uw stofwisseling. Chili bevat de chemische ‘capsaïcine’, waardoor het de warmte en sterkte, en dat stimuleert ook een natuurlijk proces waarbij andere voedsel dat je eet wordt omgezet meer direct in warmte. Dit proces staat bekend als de thermogenese, wat betekent dat u verbrandt calorieën onmiddellijk in plaats van ze op te slaan. Dus, kruiden tot een maaltijd met chili zal het aanzienlijk verhogen van de snelheid van thermogenese. Nog meer goed nieuws – het vaak verhoogt de hoeveelheid vet in plaats van koolhydraten, dat is verbrand in het proces, EN het kan bijdragen aan het verminderen van de eetlust. Dus het is een natuurlijke dieet agent dat smaakt goed!

b) SAFFRAAN:
Met zijn diepe zon-gele tint, het is een van de werelds meest kostbare specerijen door het gewicht. Gelukkig, je hoeft alleen maar een besprenkeling van het bijbrengen van uw schotel met dat rijke smaak. Saffraan is belangrijk voordeel ligt in de hoge mangaan inhoud, dat is een fantastisch mineraal voor de dagelijkse gezondheid van de huid. Het helpt bij het stimuleren de productie van collageen, activeert anti-oxidant release in de huidcellen en helpt bij de bescherming tegen zuurstof-gerelateerde en UV-schade. Dat maakt deze pittige mineraal dat belangrijk is voor de dagelijkse gezondheid van de huid

c) KANEEL:
Voor sommige reden, het doet mij altijd denken aan Kerst; ik wil graag een klein hoopje op mijn koffie dan voel ik me feestelijke het hele jaar door! Ondanks de intensiteit van de smaak leent zich erg goed om veel desserts, het is rijk aan vele mineralen ook mangaan, ijzer, calcium en vezels wordt de belangrijkste zijn. Het heeft ook fantastische helende eigenschappen die afkomstig zijn van de essentiële oliën gevonden in de schors genoemd cinnamaldehyde, – acetaat en – alcohol. P. s zorg ervoor om het te kopen, zonder toegevoegde suiker!

d) CURRY:
Curry bladeren zijn een bijzondere bron van ijzer en foliumzuur. Foliumzuur helpt het lichaam de absorptie van ijzer, omdat de bladeren zijn rijk aan zowel dit is een geweldige manier om te krijgen wat ijzer in de bloedbaan, stat!

DEEL 2) DE VERSE KRUIDEN

a) BASILICUM:
Deze klassieke, prachtige groene blad moet een pseudo-hallucinogeen als het wordt me te dagdromen van buffalo mozzarella, wijnstok-gerijpte tomaten en een warme zeebries… zucht! Op dat zeer suggestieve basilicum blad bevatten essentiële oliën, zoals eugenol en citronella die anti-inflammatoire en anti-bacteriële eigenschappen. Het is ook een geweldige bron van Vitamine K dat is goed voor de botten te versterken, het bijstaan van de mineralisatie proces in de botten. Er zijn zo veel soorten van dit blad te zijn, en elk biedt een unieke en krachtige geur, gewoon wachten om te lenen smaak aan uw gerechten!

b) PETERSELIE:
Het is een grote bron van kalium, calcium, mangaan, ijzer en magnesium. Er is ook iets met de naam ‘myricetin’ dat is een flavonol bekend om preventieve effecten op vormen van huidkanker. Voedsel zoals zoete aardappel, rode bessen en bramen zijn enkele van de voedingsmiddelen die bevatten de hoogste concentraties van de myricetin, maar peterselie is juist omhoog daar met hen ook.

c) KORIANDER:
Fantastisch voor de huid, want het bevat antiseptische, anti-schimmel en anti-oxidant eigenschappen die kunnen helpen bij het duidelijk huidaandoeningen (eczeem, schimmelinfecties en droogte).

d) GEMBER:
Voeg de gember vrij veel groene sap en het is een enorme smaak en sensatie boost! Het heeft anti-inflammatoire, anti-oxidant en de spijsvertering-het helpen van eigenschappen, evenals een gemiddelde kick!

e) CITROENGRAS:
Dit is mijn all time favoriete smaak. Ik ben gek op citroen-gras – het is zo verfrissend en toch zoet en ruikt hemels! Het is vol met gunstig ‘essentiële oliën (anti-irriterend, anti-schimmel en antiseptische eigenschappen), evenals vitaminen en mineralen (zoals vitral, lemonal, en aldehyde verantwoordelijk voor dat er een sterke citroenachtige geur, maar die heeft ook een sterke anti-microbiële eigenschappen). Het bevat een mini – ’99 calorieën per 100 g’ en geen spoor van cholesterol! De stam en de bladeren zijn rijk aan foliumzuur (19% van de ADH) en dat is belangrijk in het proces van celdeling & reparatie. Plus het is ook rijk aan vitamine B-5, B-6 en B-1 (essentieel voor het lichaam om te herstellen). Er is ook een fatsoenlijk bedrag van de anti-oxidant vitamine C en vitamine-A (immuunsysteem en het gezicht-het stimuleren van respectievelijk), en ten slotte citroen gras heeft veel bonus mineralen zoals kalium, zink, calcium, ijzer, mangaan, koper, en magnesium. Het lichaam moet deze – citroengras heeft ze!

DEEL 3) DE REST

a) JALAPENO
Vol van immuun-het stimuleren en gezondheidsbevorderende eigenschappen; het heeft een anti-bacteriële en anti-carcinogene eigenschappen, terwijl het helpen te verminderen (slechte) LDL-cholesterolgehalte. Deze Jalepeno pepers zijn vrij vurige (2500 op de Scoville schaal van ‘kun je de hitte?’), en meer dan genoeg zijn om het verhogen van uw metabolisme een paar inkepingen ook! Het is rijk aan vitamine-C (100g chilli = c.240% van de ADH), die het immuunsysteem stimuleren en bestrijdt vrije radicalen uit het lichaam. Er is een goede hoeveelheid mineralen zoals kalium, mangaan, ijzer en magnesium die zal helpen bij het regelen van de bloeddruk. Het geeft ook uw lichaam met de voorgeschreven dosis van het B-complex vitaminen, zoals niacine, pyridoxine (vitamine B-6), riboflavine en thiamine (vitamine B-1).

b) KNOFLOOK:
Iedereen weet dat het vecht tegen vervelende vampiers, maar was je je ervan bewust dat het kan ook een lagere cholesterol en bloeddruk? Het is ook een goede bron van kalium (regelt de bloeddruk / zuurstofopname en hartslag, tempo, smeert de gewrichten), ijzer (ondersteunt de vorming van rode bloedcellen), calcium (bevordert gezonde botten), magnesium (aids zenuwstelsel functies van het lichaam temperatuur verordening, ontgifting, energie productie, en hormoon balancing) mangaan (een anti-oxidant enzym), zink (cel regeneratie, spijsvertering-medeplichtigheid, met anti-kanker eigenschappen) en selenium (hart-gezonde anti-oxidant enzym). Ergens binnen, er is een "werkzame" stof genaamd ‘allicin’, die werd getoond om cholesterol te verlagen, verminderen van hoge bloeddruk en helpen verlagen het risico van hart-en vaatziekten en beroerte.

c) UI
Een klassieker, maar een grote bron van immuun-het stimuleren van vitamine C, voedingsvezels vitamine B6, Foliumzuur en kalium. Een klassieker voor een reden.

d) CITROEN/LIMOEN:
Ik heb het eerste wat elke ochtend met warm water. Maar het is gewoon heerlijk om te motregen op salades, in uw koffie of over uw vis of kip! De citrus smaak aan een gerecht. We hebben allemaal de neiging om te bereiken voor de citroen en honing als we ziek – en terecht, want deze kleine citroenzuur bommen zijn rijk aan vitamine C, vitamine B, fosfor. Ze bevatten ook flavonoïden, die belijden, anti-oxidanten met kanker-bestrijdende eigenschappen. Drink up!

e) ROZE HIMALAYA ZOUT:
Terwijl ik zou iedereen adviseren om aanzienlijk te verminderen de hoeveelheid natrium in de voeding, waar mogelijk, kiezen voor roze zout (die afkomstig is van een gigantische zoutmijn, in Pakistan, in tegenstelling tot de naam doet vermoeden!). In tegenstelling tot wat vindt u op uw tafel, het is niet verwerkt en chemisch gezuiverd; in plaats daarvan, de roze tint is een product van de ijzer. Het is rijk aan jodium. Het is chocca-blok vol mineralen, zoals sulfaat, magnesium, calcium -, kalium -, bromide -, boraat -, strontium-en bicarbonaat…

DEEL 4) DE PRAKTISCHE TOEPASSINGEN ???

1) Mijn Marokkaans Geïnspireerde Salade (op de foto hieronder)

Fitness On Toast Faya Blog Girl Morocco Food Recipe Inspired Themed Moroccan Salad CousCous Tagine Saffron Courgette Chickpeas Zucchini Aubergine Sultanas Olives
2) Mijn Thaise Viskoekjes (zie foto onder)

fish cakes, fish cakes recipe, how to make fish cakes, salmon, patties, recipies, salmon patties, cod fish cakes, cake recipe, find me a cake recipe, give me a recipe, fresh, fish, tarragon, corriander, garlic, chilli, asian-inspired, asian, thai, thai fish cakes
3) Mijn Chili Con Quorne (zie foto onder)

Fitness On Toast Faya Blog Girl Recipe Nutrition Healthy Health Diet Nutritious Tasty Clean Eating Meal Chile Con Carne Quorn Sweet Potato Light Lighter lower calorie fat natural organic training workout meals high protein complex carb
4) Mijn Aziatische Garnalen Bouillon (zie foto onder)

PRAWN COCONUT DISH http://fitnessontoast.com/2013/01/13/go-coco-nuts/

GARNALEN EN KOKOS SCHOTEL
http://fitnessontoast.com/2013/01/13/go-coco-nuts/

5) Mijn Linzen & Chili Soep (zie foto onder)

LENTIL SOUP http://fitnessontoast.com/2012/12/11/chili-warm-up-with-soup-1up-metabolism/

LINZENSOEP
http://fitnessontoast.com/2012/12/11/chili-warm-up-with-soup-1up-metabolism/

___________________________

JE ZOU OOK GRAAG:

Fitness On Toast Faya Blog Girl Healthy Recipe Nutrition Health Cooking Fish Italy Sea Bass White Lemon Olive Oil Best Restaurant Caesar Augustus Capri Anacapri Breathtaking View Conde Nast Luxury Traveller Award Organic - SQUARE-1

ACTIEVE ONTSNAPPEN: CAPRI

Fitness On Toast Faya Blog Yoga Sweaty Betty SS14 Retreat Sun Salutation Moon Kasbah Tamadot Trip Morocco Virgin Training Exercise Relax Routine - SQUARE

YOGA VOOR DUMMIES

Fitness On Toast Faya Blog Girl Healthy Workout Exercise Training Sports Massage Knowledge Discovery Course Learn Skill Therapy SQUARE-4

WAAROM KRIJGEN SPORTMASSAGE

Fitness On Toast Faya Blog Healthy Girl Exercise Fitness Fashion OOTD Outfit Gear Yoga Pilates Charli London Head St Moritz Bag White Summer Love France Cap Ferrat Grand Hotel Walk Coast Sea Beach Breakfast Yacht Salmon Tea Berries Health SQUARE-1

MET HOOFD – @ CAP-FERRAT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *