maart 3, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Mijn eerste ultra-pt. 2: logistiek, apparatuur en spullen

De finish van de Sleutels 100 in 2012. Met hard werken, geluk en voorbereiding, ik zal worden uitgevoerd onder dat in zeven weken!

Ben ik eindelijk begonnen om mezelf weer bij elkaar na het doorbrengen van veel van de laatste paar maanden ondergedompeld in de projecten, wat hopelijk betekent dat ik weer aan het bloggen op een meer regelmatig (d.w.z. meer dan één keer per week) basis. Ik heb een paar dingen ben ik bezig met het nu, maar een van de dingen die ik wilde schrijven over zo snel mogelijk werden de logistiek van mijn eerste ultra eerder deze maand.

Nu, ik ben een soort van al gewend aan duursporten dat vereist een beetje van de logistieke planning, zoals ik heb meegemaakt twee seizoenen van triatlons en duatlons op dit punt, en beide zijn sporten waarvoor je in principe sleep een stoomboot koffer vol met apparatuur op de race site, alleen maar om te kunnen voldoen aan de kale standaard van wat nodig is om te voltooien van het evenement.

Maar de ultra was anders, want het was een activiteit, over en weer, het was een activiteit die duurde me bijna zeven uur. Dat is gewoon een paar uur verlegen van de lopende tijd van de gehele Lord of the Rings-trilogie! En als ik de Sleutels 50 in minder dan twee maanden, zal ik op mijn voeten voor een nog langere periode van tijd, waarschijnlijk meer dan alle van de Star Wars episodes gecombineerd (maar gelukkig met geen Jar Jar Binks, godzijdank).

Vanwege de lengte van de gebeurtenis – en ook omdat de hulpposten zijn niet zo nauw samen te bundelen samen met de meeste wedstrijden – ik moest een heleboel dingen in overweging dat zijn zelfs niet op mijn radar voor triathlon-of reguliere road races. Hier is een overzicht van hoe ik behandeld, evenals hoe moet ik anders doen als ik de Sleutels ultra.

KLEDING

Ten eerste, mijn korte broek. Ik heb me ongelooflijk kieskeurig over mijn korte broek over het jaar, speciaal voor mijn verlangen om de werkelijke zakken zei in een korte broek. Voor zover ik bezorgd ben, de toets "pocket" (ik gebruik dat woord losjes) kunt u de route van katoen racing kleding en sport-bh ‘ s geplaveide samen van jock bandjes. Ik ben bezig met mijn part nooit, ooit de aankoop van een paar korte sportbroek die niet op zijn minst een aanzienlijke zak die sluit met een rits. Ik moest ook de korte broek lang genoeg dat ik dat niet zou eindigen met een derde graad wrijving branden met dank aan mijn dijen, zo kwam ik tot het dragen van mijn Oiselle Lange Rogas, die twee! – TWEE! – echte zakken als een zes-inch binnenbeenlengte. Ze werkte perfect. Ik weet Oiselle het spul is spendy maar ik ben bereid om af te zien van zes paren van shitty no-pocket broek die ruisen als plastic boodschappentassen als dat betekent dat het kunnen betalen van een paar shorts die laat me meer dan een enkele energy gel per keer.

(Serieus, y ‘ all. Mijn koninkrijk voor een korte sportbroek met pockets.)

Ik droeg ook een mouwloze top in plaats van mijn normale running singlet, want ik liep met een hydratatie pack op mijn rug en ik wilde niet schuren over mijn schouders. (Meer daarover later.) Ik aan de start met mijn Brooks Spoken, maar dan op mijl 16-17, heb ik de overstap gemaakt die voor een oud paar Asics Gel Nimbus. Dat was een heel raar gevoel, want mijn voeten had gekregen gebruikt om een binnenzool en toen ineens was het als "het is een Verrassing! Nieuwe binnenzool!" Ik aangepast oke, maar het was echt lastig voor ongeveer een halve mijl.

HYDRATATIE

Met zes of zeven hulpposten in de loop van 33+ miles, was ik verantwoordelijk voor mijn eigen hydratatie. Plus, het was warm. Ik zou niet zeggen dat het gestegen naar het niveau van "hot als ballen" misschien "hot als zaadleider"? – maar het was in de jaren ‘ 70 voor het laatste deel van de vlucht. Ik wist mijn hydratatie door het dragen van een Camelbak dat genoeg is voor ongeveer 1,5 liter water, en dan had ik een Vlokreeften handheld die had ik gevuld met een mengsel van water en Accelerade. Ik nam een slok van elk regelmatig het water meer dan de Accelerade mix, obvs – en op het halverwege punt, ik gedumpt uit de schuimige restanten van mijn Accelerade mix en gevuld met een frisse mix van poeder en water. Brian geholpen door het toevoegen van meer koude water op mijn Camelbak, die niet alleen geholpen door het geven van me koud water om te drinken, maar ook door het koelen van mijn bezwete rug uit.

Ik bleef een goed zweet gaat vrijwel de hele tijd, en toch heb ik alleen moest plassen keer, en mijn post-run plassen was een goede kleur geel. (En als dit stukje informatie grosses u uit, het spijt me, maar welkom in de wereld van de endurance sport, waar plassen is een van de minder walgelijke dingen die u waarschijnlijk tegenkomt op een bepaalde dag.) In alle, ik denk dat ik erin geslaagd mijn hydratatie goed, wat logisch is, want ik heb meer dan zes jaar ervaring als hardloper die traint in Florida warmte om dit spul uit!

VOEDING

Als ik marathons, heb ik het meestal vasthouden aan energie gels en sportdranken, dat is meestal genoeg om me door. (Hoewel er al een paar keer bij de gedachte aan het eten nog een andere energie gel maakte me misselijk en kwaad en in plaats daarvan at ik fruit. Heerlijke, heerlijke vruchten die uit de hemel zelf. Nom nom nom.)

Echter, ik heb gehoord herhaaldelijk dat energie gels en sportdranken zijn niet genoeg voor een ultra-endurance evenement. Gelukkig heeft Brian een paar dingen geleerd tijdens zijn Ironman opleiding, zoals die Zorgen/Boost shakes waren een goede manier om snel calorieën en ook dat Clif bars werk goed, want je kunt kauwen tot een dunne gruel-achtige consistentie en dan slikken ze tijdens het hardlopen/fietsen zonder te eindigen met kruimel naar beneden gaat uw luchtpijp. *huivert* ik had geoefend eten Clif bars, terwijl uitgevoerd als onderdeel van mijn opleiding en ze werkte goed voor mij, dus ik pakte een paar om mee te nemen in mijn Camelbak. Ongeveer eens in de 10-15 minuten, ik neem een hap en kauwen tijdens het hardlopen, dan slikken.

Er waren twee soorten hulpposten: degenen die waren gewoon vloeistoffen en degenen met voedsel. Degenen met vloeistof had Gatorade, full-suiker, cola en water. Toen ging ik naar de stations, ik heb altijd dronken een van elk. Degenen met eten had snoepjes, chips, zoutjes, bananen, en, in één exemplaar, pindakaas en jam. Elke keer als ik gestopt door een van de voedselhulp stations, ik zorgde ervoor dat ik eet een paar dingen. Eens, ik rende weg, terwijl het kauwen op een in vieren PB&J, en een andere keer liep ik met een handvol van krakelingen, die at ik elke keer als ik stopte om te lopen.

Kortom, mijn strategie was om een constant druppelen van gemakkelijk verteerbare calorieën in te gaan op mijn systeem. Ik zou moeten zeggen, het werkte goed, omdat ik nooit had GI nood en ik voelde nooit aan als bonking. Toen mijn spieren gaven me moeite, het was niet omdat ze geen brandstof maar juist omdat, weet je, ik zou gewoon lopen meer dan dertig-tal km.

DE SCHADE

Mijn voeten waren niet zo gehavend als ik had verwacht. Ik had drie GROTE blaren rond mijn grote tenen, waarvan er uiteindelijk om besmet te raken (puke), en ik heb verloren van een teennagel. De ergste schade is ontstaan vanuit mijn sport bh, dat wel. Ik wond met een aantal ernstige schuurplekken onder de borsten, ook al had ik die liberale laag van Body Glide voor de race. Dat soort gezogen.

Mijn linker knie belandde last van me voor een paar weken na de race, maar omdat ik niet aan alle in die tijd dankzij mijn geïnfecteerde blaar, het had veel tijd om te genezen.

DE TRAINING/RACE

Ik stapte terug naar vier dagen per week hardlopen met twee kortere loopt tijdens de week en dan een monster op zaterdag gevolgd door een kortere lange run op zondag. Mijn plan is om aan de lange runs alsof ik race, wat betekent dat een run-walk-verhouding van drie minuten tot een minuut. (Dit is wat ik heb gedaan, elke keer dat ik heb aangepakt en een nieuwe afstand: halve marathon, marathon, noem maar op. Het werkt.) Ik heb gekleed voor deze races in de kleding en uitrusting ben ik van plan om te dragen voor mijn ultras.

Ik ben bezig met het brengen van meer cross-training terug in mijn plan meer tijd op mijn fiets, meer gewicht opleiding, op tijd in het zwembad. Mijn redenen hiervoor zijn drieledig: ik mis cross-training, triathlon seizoen begint, ik denk niet dat mijn lichaam aankan kilometerstand boven 50 mpw. Op deze manier kan ik blijven fit en sterk, terwijl het beperken van het risico van letsel als gevolg van te veel uitgevoerd.

Er is een psychologische component om mijn opleiding en in mijn geval een heel gepuzzel, video ‘ s kijken en lezen wedstrijd verslagen, het beoefenen van visualisatie en positieve affirmaties. Deze shit klinkt hokey, ik weet het, maar het maakt echt een enorm verschil voor mij. In het verleden heb ik de neiging had om naar beneden vallen de spiraal van zuigen – dat is mijn naam voor de psychologische zwart gat val ik in als de dingen ruwe – maar sinds ik ben begonnen met het maken van een poging om het trainen van mijn geest en mijn lichaam, ik heb zelden vallen de spiraal van zuigen deze dagen. Serieus, het werkt!

Oke, dus dat is wat ik deed voor de Lange Spelen. Maar de Sleutels 50 miler gaat heel anders zijn dan de Lange Spelen. Hier een paar van de verschillen:

  • Het zal langer door ongeveer 17 km.
  • Het zal beginnen om 10 uur in plaats van 6 uur of 7 uur, dus meteen aan het begin van het heetste deel van de dag.
  • Het zal worden uitgevoerd in het midden van Mei, een bewuste keuze op het deel van de race organisator, die wilde dat dit een oost-kust tegenhanger van het Badwater.
  • Het zal bijna volledig op asfalt in plaats van paden.
  • Het maakt niet uit als er veel schaduw.
  • Brian zal worden bemanning voor mij de hele tijd in plaats van gewoon vergader mij bij hulpposten.
  • Ik zal waarschijnlijk worden uitgevoerd in de nacht. Als we praten 10-11 uur, Maar een bonus is dat ik zou kunnen krijgen om te zien bedreigde Key deer! (Ik ben zulk een sukkel.)

Deze verschillen zijn niet denkbeeldig! Dus ik ga het proberen voor te bereiden door het doen van dingen zoals uitgaan voor mijn lange afstanden beginnen om 10 uur, maar ik heb nog niet de gelegenheid gehad om te draaien in de vorm van 85-90 graden hitte die ik heb gehoord kenmerkend voor dit ras. Hopelijk dat zal snel komen. En ja, ik ben me ervan bewust dat ik gebruikte het woord "hopelijk" met betrekking tot het runnen van 25+ km in 85 graden Florida warmte. Het is waar, ultra training is volkomen krankzinnige mij.

Ik moet ook om een reflecterend vest te dragen, zodat ik niet geraakt door een auto (want dat zou zuigen) en een nieuwe sport-bh die niet rub mijn ribbenkast in de vergetelheid geraakt, en ik ben van plan om een tweede paar Asics Gel Nimbus omdat ik weet dat het Brooks Ghost zijn niet van plan om het te snijden.

Ik heb ook wel een serieus onderzoek naar prepping mijn voeten. Ik vind het niet erg als mijn voeten zijn verminkte na de race, en in feite, heb ik geleerd te accepteren dat ik lelijke aap voeten tot aan de dag dat ik besluit te stoppen, maar ik wil niet om die problemen opduiken mid-race. Ik zal proberen Super Lijm, plakband, die funky Injinji teen sokken, wat dan ook. Ik wil gewoon om mijn voeten intact totdat de tweede ik over de finish, en dan zijn ze vrij om te uitbarsten in een miljard vervelende blaren.

Dat is dus waar ik ben op dat moment. Ik heb zeven weken te gaan tot de grote dag, en ik weet dat als ik wil dat het een ongelooflijke ervaring, ik heb om de training en voorbereiding. Het is veel werk, ik weet het, maar ik ben er vrij zeker van dat het zal het waard zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *