februari 7, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Naturen eiwit …

QUINOA AND GRILLED VEGETABLEShttp://fitnessontoast.com/2013/01/06/natures-protein/

Ingrediënten

Ingrediënten niet beschikbaar

Instructies

U koppelt niet meestal hoog-eiwit, groenten, maar in bepaalde granen en zaden zijn zeer rijk aan eiwitten. Quinoa (spreek uit: Kin-Wah) is een van hen, en de koolhydraat-inhoud is voldoende lage GI / slow-release te maken van het ultieme ingrediënt om een aanvulling op uw training regime en een gezonde levensstijl.

Quinoa is een zaad die bevat alle 9 essentiële aminozuren (compleet eiwit – ideaal voor groenten), terwijl zijn gluten-vrij, cholesterol-vrij, zeer laag natrium, en het is bijna altijd biologisch. Mijn favoriete deel is dat het alleen duurt ongeveer 10-15 minuten om het te koken! Het is ook rijk aan magnesium (voor de vrijlating van energie en een goede doorbloeding) en fosfor (voor cel reparatie en opslag van energie). Voor de referentie – 1/3 cup (c. 60 gram) gekookte quinoa is c. 160 calorieën, 2,5 g vet (nul verzadigd), 3g vezels en een dikke 6g eiwit!

Voor mijn Gegrilde Groente & Quinoa schotel in de afbeelding hierboven heb ik toegevoegd broccoli (vitamine C en vezels, voor een gezond immuunsysteem en een gezonde spijsvertering), geraspte wortel (bètacaroteen, voor gezonde ogen; + fibre), geraspte kaas en gehakte courgette (rijk aan magnesium en kalium, goed voor de bloeddruk normaliseren), kalk (zuivert en stimuleert de lever) en chili (voor een metabolisme kick).

Het gaat ook goed met blad salade, groente wok, of het is heerlijk op het eigen (voeg wat olijfolie, zeezout, citroensap en kruiden!) Om te koken quinoa, gewoon behandelen zoals rijst – dek het af met water of groentebouillon toe en kook tot ze zacht zijn, dat is ongeveer 10 – 15 minuten.

Voila! Faya x

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *