januari 29, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Post-xmas reboot salade!

Fitness On Toast Faya Blog Girl Healthy Workout Receipe Food Nutrition Idea Meal Brussel Sprout Festive Salad Reboot Diet Health-3

Ingrediënten

Post X-mas Reboot Salade

  • – c. 500 gram kleine spruitjes.
  • – 1 in dunne plakjes gesneden Appel.
  • – c. 200g Spinazie Organische bladeren.
  • – 100 gram gemalen Pecannoten
  • – 1 Granaatappel
  • – 75 g Gedroogde Cranberries
  • – ½ Kopje Azijn
  • – 1 eetlepel. Manuka Honing
  • – ½ Kopje Olijfolie
  • – Snufje Roze zout
  • – 1 kopje Biologische parelgort

Fitness On Toast Faya Blog Girl Healthy Workout Receipe Food Nutrition Idea Meal Brussel Sprout Festive Salad Reboot Diet Health-3

Ik hoop dat jullie allemaal een prachtige Kerst! Het kan zijn geweest van een heerlijke één (terecht!) maar er komt een tijd om opnieuw in te richten, de overgang uit de mince pies, en opnieuw vast te stellen gezondheid-modus. Ik gok er zijn een paar overschot spruitjes ronddolen op dit moment (in de koelkast of in de supermarkt); deze ‘Sprout, Apple & Gerst Salade’ is een explosie van kleur en smaak, die gebeurt om te profiteren van deze kleine Kerst-wonder bollen! Spruitjes zijn super gezond (ultra-low GI, bijna calorie-vrije, laag is in verzadigd vet, cholesterol-verlagende eigenschappen, een zeer goede bron van voedingsvezels en de meeste vitaminen zoals A, C, K, B6). Ze hebben ook het onderwerp van tientallen prominente onderzoeken in hun anti-carcinogene eigenschappen. Dit is een heerlijke en makkelijk te maken salade die kan worden genoten op elk moment van het jaar, warm of koud, maar het is een bijzonder goede overgang nu de kerstmis glut is voorbij! Klik op MEER om de volledige recept…

Fitness On Toast Faya Blog Girl Healthy Workout Receipe Food Nutrition Idea Meal Brussel Sprout Festive Salad Reboot Diet Health

Instructies

INGREDIËNTEN:
– c. 500 gram kleine spruitjes.
– 1 in dunne plakjes gesneden Appel.
– c. 200g Spinazie Organische bladeren.
– 100 gram gemalen Pecannoten
– 1 Granaatappel
– 75 g Gedroogde Cranberries
– ½ Kopje Azijn
– 1 eetlepel. Manuka Honing
– ½ Kopje Olijfolie
– Snufje Roze zout
– 1 kopje Biologische parelgort

HOE:

1) De Gerst: Breng 1 3/4 kopjes water aan de kook, voeg 1 kopje van gerst. Verminder de hitte aan de kook voor ongeveer 10 tot 15 minuten.

2) De Spruiten
Verwarm de oven voor op 200 graden. Spoel de spruitjes en snijd in tweeën. In een kom meng een scheutje olijfolie, manuka honing en een snufje roze zout. Gooi de spruitjes in de mix, zodat ze volledig zijn, maar licht gestreken. Ten slotte, met het gezicht naar de verspreiding van de spruiten op een bakplaat. Rooster de spruitjes gedurende 15 minuten, neem ze uit en zonder te draaien en schud ze vervolgens een beetje op de lade. Vervolgens verschijnen ze in de oven nog 15 minuten. Verwijder en laat ze afkoelen, anders zijn ze warm.

3) De Pecannoten
Plet de pecannoten en vacht in een dunne laag van manuka honing. Ik hou van het toevoegen van een snufje chili voor een beetje een kick maar ik accepteer dat is niet naar ieders smaak. Verspreid de pecannoten op een schaal en rooster ze gedurende ongeveer 2 minuten. Houd een oogje op hen als u niet wilt laten branden. Laat ze afkoelen voordat u ze op de salade.

4) De rest!
In een kom meng de dressing de azijn, manuka honing, olijfolie en een snufje zout. Voeg de in dunne plakjes gesneden appel, veenbessen, afgespoeld baby spinazie en granaatappel.

5) Zet het allemaal samen!
Gooi alle ingrediënten in een grote kom en zet uw tanden in!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *