Project boston: vertrouwen mijn opleiding, het vertrouwen op mezelf

Zoals de meeste van de Westerse wereld, ik heb veel van de laatste paar weken het eten niets anders dan kaas met de suiker en het drinken van veel volwassen dranken. Ik ben er in geslaagd om het breken van een zweet een paar keer, maar dat komt vooral omdat de zomer besloten dat hij wilde blijven tot en met December hier in Florida. Ik heb gekregen wat gewicht, maar dat is wat yoga broek zijn voor, niet? Rechts.

In principe ben ik uit vorm en een beetje zachte, dus wat is een betere tijd voor de aftrap van de training voor de Marathon van Boston?

Mijn zelf-opgelegde periode van stilstand eigenlijk deed zijn werk en heeft me al klaar om na het opnieuw. Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal genoten van de uitgaven hele dagen eten van chips en queso tijdens het kijken naar Ant-Man en het spelen van Animal Crossing en nooit een keer uit mijn pyjama ‘ s, maar ik hou ook van de manier waarop ik voel als ik in het heetst van de opleiding, hoe ik zowel de een of andere manier moe en energiek tegelijkertijd. Plus ik begon te kriebelen en antsy verhuurd, dus toen ik vanmorgen wakker werd, was ik klaar om mijn kont de deur uit.

Nogmaals ik ben na de Run Minder, Sneller programma. Ik had veel succes met dat van vorig jaar (obvs) en dus heb ik besloten dat ik het zou proberen ook dit jaar weer. Ik heb drie redenen waarom ik graag RLRF:

  • Het plan roept voor veel van cross-training, dus idealiter ik zal niet eindigen in een gat als triathlon seizoen begint. (Ik ook, ik kan het wel of niet hebben aangemeld om te doen Chattanooga 70.3 een maand na Boston…oh, wie ben ik voor de gek, ik ben het helemaal gedaan. De peer pressure van Keara, et. al., was te veel om te weerstaan, en ik bezweek bijna.)
  • Mijn lichaam kan alleen maar lijken te hanteren over vier dagen in de week hardlopen voordat het gaat NOPE NOPE NOPE octopus gif. Echter! Ik heb geleerd mijn lichaam ook kan omgaan met harde trainingen. Ik kan niet super snel, maar ik ben sterk en stevig, dus voor mij, drie harde lopende trainingen per week > zes dagen van een week.
  • Ik hou van dat alle van de trainingen zijn zwaar, zelfs de lange runs. Ik weet dat de waarde van lange, langzame km, en ik heb in mijn deel van hen, maar ik hou ook van tempo loopt en snelheid trainingen en eigenlijk alles dat geeft me het gevoel alsof ik ga barf als het klaar is. Ik bedoel, het is Type 2 erg leuk, maar het is nog steeds leuk. Voor mij toch.
  • Dit is mijn zesde marathon, heb ik besloten dat het tijd voor mij om achter te laten voor de beginner marathon programma ‘ s en duik mijn tenen in de meer geavanceerde dingen. Niet om liegen, het plan is eigenlijk heel intimiderend zijn, met vijf – VIJF! – 20-mijl loopt. Ik heb alleen in geslaagd om een 20 kilometer lopen tijdens de marathon training – en dat was tijdens mijn laatste cyclus – dus ik denk dat ik zou kunnen schieten voor iets meer realistische, twee of drie.

    Ik heb ook het advies van de Elle in Een Snel Tempo Leven en gedownload van de RLRF app voor mijn telefoon. Nu, de app is niet fancy, en het is eigenlijk een beetje buggy, maar het doet wat ik nodig heb, dat is mijn doel tijd – dat is voor mij sub 3:30 en het genereren van de workouts die ik nodig heb voor die dag. Het is een stuk efficiënter dan wat ik aan het doen was, en dat was flipping heen en weer tussen een paar van de favorieten van mijn boek, dus ik kon achterhalen mijn doel te passen voor de dagelijkse training.

    Op deze dag, de dag nadat ik heb de laatste twee weken eigenlijk face-eerst in een vat van natrium en gin, de RLRF programma besloten om dingen kick off met de volgende training:

    • 10-20 minuten van de warming-up
    • 3 x 1600 bij 6:39 met 400 herstel
    • 10 minuten afkoelen

    Voor degenen van jullie die het niet spreken run-sukkel-ese, "3 x 1600 bij 6:39 met 400 herstel" betekent in feite het uitvoeren van een mijl in 6:39, dan herstellen met een jog of een wandeling voor een kwart-mijl. Herhaal dit nog twee keer, dan overgeven.

    Ik snoerde mijn schoenen en at mijn halve bagel met pindakaas en dacht ik geef mijn best.

    Ik opgewarmd voor ongeveer een mijl en een half en dan ging door deze hele reeks stukken die ik doe mijn band/emo knie die misschien wel of misschien niet helemaal psychosomatische (maar who cares, want het werkt), en toen was ik uit voor de eerste kilometer.

    De eerste kilometer was eigenlijk….goed. Ik bedoel, het was moeilijk, maar ik finishte in 6:42, die was aanzienlijk sneller dan ik had verwacht. Ik liep op een drafje voor een beetje dan begon aan mijn tweede mijl. En toen ging het hard. Als, laten we praten over de wind. Wat de hell is er met de wind? Ik bedoel, het is gewoon bewegende lucht, toch? De lucht is super licht! Ik zwaai met mijn handen rond in het als nbd! Maar zorg dat de lucht verplaatsen en plots is het alsof je midden in het gezicht door een bakstenen muur.

    Dus ik weet zeker dat het feit dat ik plotseling draait in de wind hielp ook niet echt, maar als ik ben, eerlijk gezegd, de meer opvallende punt is waarschijnlijk dat ik uit vorm en hebben het eten als crap voor een maand. Zelfs zo, ik ben klaar dat km in 6:59, maar alleen omdat ik erin geslaagd om een beetje iets extra ‘ s voor de laatste tiende van een meter.

    Ik liep op een drafje – oké, ik buig voorover en hijgde, en toen liep – voor de periode van het herstel, en dan op de derde mijl. Deze keer was het lelijk. Ik ben er vrij zeker van dat ik niet bang voor de bejaarde echtpaar uit hun wandeling toen ik kwam galumphing achter hen, knorren, zoals een bultrug met elke uitademing. Met een halve mijl te gaan, mijn voeten begon te schuren tegen het asfalt, dat was mijn teken om even een paar keer diep adem, fix mijn vorm en re-focus van mijn bedrijf. Ik heb een of andere manier in geslaagd om mezelf door die laatste mijl in 7:04.

    Zo, dat was mijn eerste run training voor het Project Boston, en het was niet mooi. Maar! Ik ben ook zeer aangemoedigd door, en ik zal je vertellen waarom. Ik nam deel aan een clinic op de Top Gun Triathlon Shop, eerder deze maand, genaamd "beheersing van het laagseizoen," die gehouden werd door Spencer Smith, die won twee ITU World Championships terug in de jaren 1990 en werkt nu als coach.

    Spencer had een hoop interessante dingen te zeggen, maar één van de dingen die hij vertelde over dat resoneerde de meeste met mij is hoe veel sporters hebben de neiging om overtrain omdat ze een gebrek aan vertrouwen. Ze gebrek aan vertrouwen in zichzelf, in hun lichaam, in hun capaciteiten, in hun opleidingsplannen. En dus behandelen ze elke training als een test: Heb ik nog hebben? Is het er nog? Of is het allemaal gegaan?

    Ik zal vrijelijk toegeven dat gedaan, vele, vele, vele malen, vooral in het afgelopen jaar en een half, zo heb ik het gezien mijn sportieve prestaties te bereiken niveaus die eerder ondenkbaar zijn. Er is dit deel van mij dat altijd bang dat het allemaal een toevalstreffer zijn, dat het gewoon willekeurige toeval en dat ga ik op een dag wakker worden en het gaat allemaal weg. Letterlijk, voor een heel jaar, elke keer dat ik ging hardlopen en mijn benen strak, mijn gedachten onmiddellijk was als, "Nou, dat is het, je zal nooit meer kunnen snel opnieuw uit te voeren, het was goed zolang het duurde." Als ik luisterde naar Spencer, realiseerde ik me, dit is volledig te wijten aan een gebrek aan vertrouwen in mezelf en mijn capaciteiten.

    En over het feit dat ik ben een beetje uit vorm in de off-seizoen? Het is niet een big deal. Mijn vriend Lindsay commentaar op een recente post van mij over dit en wijst erop dat de elite atleten hebben allemaal off-seizoenen zoals deze. Ik denk dat de angst onder een veel amateurs is dat we denken alles te verliezen van onze fitness als we een paar maanden gewoon ontspannen op de bank, maar ik was bezig met wat te lezen en ik vond een Lopers Aansluiten artikel adressen precies deze zorg.

    Het probleem is dat u niet meer van uw conditie na ongeveer twee weken, maar het voordeel is dat je alleen verliest ongeveer 20 procent en het dubbele voordeel is dat het komt snel terug, dus het is niet de pijnlijke ploeteren was het toen we werden eerste in vorm komen. Maar nogmaals, als Spencer zei, dat je moet vertrouwen op uw lichaam en uw training. Je moet een beetje vertrouwen. Je moet het omarmen van het proces en de focus niet zo verdomd veel op de uitkomst.

    Ik bleef deze twee dingen in gedachten vanmorgen, in het bijzonder wanneer ging het hard. Dat is de reden waarom voelde ik veel over mijn training ook al heb ik niet op mijn doel passen. Ik ben niet actief als ik weet dat ik het kan, maar ik weet dat dat met de tijd en de consistentie (en Maude bereid, wat KOELERE TEMPERATUREN – het was in het midden van de jaren ‘ 70 deze ochtend!) Ik zal klaar om te draaien Boston en misschien knock down een aantal Pr ‘ s langs de weg. Maar voor nu, geniet ik van het proces van het krijgen van mijn kont terug in vorm.