Project bq: opleiding betekent meer dan alleen het uitvoeren van een veel

Tijdens het schrijven van mijn vorige post, over mijn plannen om te proberen te kwalificeren voor de Marathon van Boston in tien dagen (omg!), Ik wist dat ik wilde veel meer zeggen dan zou ik opgenomen in de post, maar ik niet, omdat het werd al hella lang zo is. Ik bedoel, je hebt al verwen mij veel met mijn neiging om blah blah blah op voor 1000+ woorden op een tijd, dus ik wil niet echt misbruik van het voorrecht. Dus in plaats daarvan heb ik besloten om te schrijven een andere post waarin ik praat over alle shit ik ben te doen om klaar te zijn voor de Albany Marathon – in het bijzonder alle shit die niet gepaard gaat met het aantrekken van paar loopschoenen en de ene voet na de andere voor een aantal kilometers. (Ik zal praten over de lopende spullen later, als ik mijn Hansons vs. Run Minder, Sneller bericht.)

Zoals ik in mijn vorige post, heb ik heel wat sneller in het afgelopen jaar of zo. Een deel van het te wijten is aan opleiding en een ander deel is doorgebracht omdat ik de zomer lopen met mijn team, die heeft een aantal crazy-snelle mensen. Al die lopende tijdschriften en blogs! Uitgevoerd met een snellere mensen mij sneller. Het is, net als een wet van de wetenschap of iets.

Dus toen ik besefte dat ik aan het ontwikkelen was de mogelijkheid om sneller en voor een langere periode van tijd, ben ik begonnen met het maken van veranderingen elders in mijn leven te houden, deze gaan voor zo lang mogelijk en met zo weinig letsel mogelijk. Er zijn een hoop dingen die ik anders doen, maar ze kunnen allemaal worden gesorteerd in vier hoofdcategorieën: prehab/kracht werken, biomechanica, voeding en psychologie.

Prehab/Sterkte werk

Voor de afgelopen twee jaar heb ik wat Maggie op MagMileRunner noemt een "emo knie," en dat is waar uw knie draagt vesten en luistert naar de Belofte Ring tijdens het huilen zachtjes in een kopje kruidenthee. (GRAPJE.) Echt, het is als uw knie heeft een heleboel zaken die niet lijken om de enige echte oorzaak of oplossing; het is gewoon huilerige voor geen enkele reden. Mijn emo knie soms voelde het alsof mijn band was kloppend, soms als ik had runner ‘ s knee, en soms voelde het alsof de binnenkant van de knie was wankel. Plus dat de knie is super knapperig, als iemand stampten op een zak chips elke keer als ik gebogen. Het deed geen pijn de hele tijd, en eigenlijk is het vooral pijn als ik liep in het rond en toen ik dat deed kracht-training die betrokken buigen van mijn linker knie. Gelukkig is het slechts af en toe last van me tijdens het lopen, maar het was genoeg dat daar maakte ik me zorgen.

Ik probeerde alles wat ik kon bedenken om te gaan. Ik bekleed het met topische nsaid ‘ s en Biofreeze en ijs naar beneden. Ik probeerde te rusten. Ik probeerde kracht werken aan de opbouw van de quad, maar squats en lunges, maakte het alleen maar pijn erger dan wat dan ook. Ik heb die rare zijwaarts eend loopt met weerstand banden om mijn enkels en ik schuim-rolde de shit uit van alles. Ik heb mijn triathlon fiets opnieuw zijn ingericht, dit keer met een Retul montage. En tenslotte, ging ik naar mijn sport geneeskunde arts, die mij met een X-ray die absoluut geen structurele problemen op.

Maar interessant genoeg mijn bike fitter/team coach EN mijn arts maakte dezelfde opmerking onafhankelijk van elkaar, wat was dat mijn linkerbeen was ongeveer een centimeter langer dan mijn rechter. Op ongeveer dezelfde tijd dat ik aan het lezen was over hip sterkte, en ik vroeg me af of er een verbinding is, dus heb ik besloten om te beginnen met het doen van MYRTLs. De eerste keer dat ik het deed, ik voelde me als een complete dumbass, maar dan de volgende dag ging ik voor een run, en voor de eerste keer in jaren, ik voelde me nooit zo veel als een eenzame steek in mijn linker knie. De eerste keer! Dus ik hield het omhoog en zeker genoeg, de knie pijn ging weg. En dan, want ik ben de slimste persoon in het universum, zodra de pijn weg ging, ben ik gestopt met het doen van de één ding dat hielp, en zou je niet weten – de pijn kwam terug. (Zie? Slimste persoon in de universe.)

Ik hield mijn krachttraining het beste wat ik kon, hoewel ik niet meer kon doen lunges, squats of step-ups comfortabel. Maar ik zal je vertellen wat ik nog zou kunnen doen! DEADLIFTS. Minstens één keer per week, ik heb deadlifts op de sportschool, zowel met de lange halter en eenzijdig met een kettlebell. Ik heb nooit echt ging zwaar met deze liften, vooral omdat ik ben een duursporter, niet een gewichtheffer, maar ik heb geprobeerd om te gaan het zwaar genoeg is om te bouwen aan zo ‘ n kracht en uithoudingsvermogen. Ook werkte ik mijn bovenlichaam vrij hard, doen veel push-ups en oefeningen die gesimuleerd pull-ups, zoals de omgekeerde lichaamsgewicht rijen. Ik kan doen chin-ups, maar kan het nog steeds niet doen pull-ups om mijn leven te redden. (Hier is de hoop ben ik eigenlijk nooit in een situatie waar een pull-up zal het nodig zijn om mijn leven te redden, omdat ik eigenlijk zou kunnen sterven.)

Biomechanica

Een van de rare kleine kant-de zegeningen van het leven met een emo knie is dat ik uiteindelijk het veranderen van de manier waarop ik een beetje om te voorkomen dat verergert. Ik vond dat als ik landde hard op dat been, mijn knie zou blaffen bij mij, om te voorkomen dat een blaffende emo knie (hoe is dat voor sommige beelden?) Ik heb een poging gedaan om het land een stuk lichter op mijn voeten als ik liep. Kortom, ik heb geprobeerd om te beperken hoeveel up-en down-force ik was bezig op de knie. Maar al die energie had om ergens heen te gaan, en ik vond dat het "ergens" dat energie ging was de voortstuwing.

Dus in plaats van stuitert omhoog en omlaag te veel wanneer ik, ik meestal gewoon lope naar voren. Ik ben lang met de benen die in twee derde van mijn lichaam onroerend goed, en het veranderen van mijn pas dus dingen zijn meer toekomstgericht maakt gebruik van de manier waarop mijn lichaam is gebouwd. Ik heb nog proberen te houden van mijn been omzet hoog, zodat ik niet hielcontact als een gek, maar ik voel me meer als ik ben zweefvliegen en minder zoals ik ben zwoegen, als dat zinvol is.

Ik probeer ook om zelf meer rechtop in plaats van slungelig wanneer ik, dus ik kan mijn luchtwegen stroomt en mijn kinetische keten schieten weg als een kampioen, en ik probeer om mijn voeten en armen bewegen in parallelle sporen in plaats van de kruising aan de voorzijde van mij. Het is een veel in gedachten te houden, dus als ik lopen, ik doe regelmatig check-ins met mijn lichaam. Hoe is mijn ademhaling, hoe is mijn houding, mijn voeten draaien, enz. Niet alleen houden mijn vorm van vallende shit, maar het is echt een mooie manier om te oefenen met mindfulness tijdens het hardlopen.

Ik heb eigenlijk het mooiste compliment dat eind vorig jaar toen ik met mijn team bezig met een snelheid sessie een maandag avond. Ik begon te praten met een dame in het team, en toen stelde ik mezelf voor, ze zei dat ze herkende mij door mijn blonde paardenstaart en mijn "mooie stap." Ik kon haar kuste, ik was zo verdomd blij.

Voeding

Dit is zo een gevoelig. Als u vragen iedereen die mij kent, die niet een duursporter, ze zouden allemaal als, "Oh, ze is zo dun! Ze hoeft niet om te kijken wat ze eet! Ze gaat uitvoeren zoals achttien kilometer toen ze gaat naar huis van het werk! Geef haar ALLE CUPCAKES. Nee, serieus, ZE VAST in HAAR KEEL." Dus ik heb het niet over praten veel, tenzij ik met andere duursporters, omdat ze de neiging om het te krijgen.

Hier is het: ik ben begonnen met het kijken naar wat ik eet. Ik bedoel niet dat ik ga proberen om mij te beperken tot 1200 calorieën per dag of een deel van deze onnozelheid. God nee, niets van dat alles. Integendeel, ik heb geprobeerd om het verbeteren van de kwaliteit van het voedsel dat ik eet. Ik lees Matt Fitzgerald ‘ s Racing Gewicht (en zijn met behulp van zijn Race Gewicht Kookboek – beide zijn affiliate links, btw) en terwijl ik het niet volgen van het plan precies, ik volg veel van de richtlijnen in beide boeken. Meestal betekent het dat ik heb geprobeerd om het eten van meer plantaardig voedsel te eten en minder eten, dat wordt geleverd in dozen of zakken, en zich bewust te worden van hoeveel suiker ik ga eten. Ik ben niet super-streng over het, denk je, en ik ben zeker niet het snijden van voedsel groepen. Ik ben gewoon proberen om je meer bewust van dingen. (Hier is meer te lezen over Racen Gewicht van Tracy bij Fit is een Feministische Kwestie. Ik weet Sam heeft geschreven over het zo goed, maar ik kan niet lijken te vinden van dat bericht. Sam, als je dit leest, reageer met je post!)

Een deel van mijn verandering in het dieet is omdat ik wil proberen te laten vallen een paar kilo lichaamsvet, voornamelijk dus ik kan een beetje sneller. Natuurlijk, ik weet dat het gemakkelijk naar beneden vallen, een gladde helling van het denken, waar je net als, "Als ik het kon gewoon naar beneden tot 17 kilo, ik kon een 5K in twee minuten!" en dan voordat je het weet, je eet niets, maar Quest bars gesmolten op de top van de kabocha dat is gecoat in chia zaden of iets even gruwelijk. (Serieus, die/gezond leven bloggers, ik zie wat veel y ‘ all zijn eten, en het is walgelijk. Voor de liefde van god, stop dan met het plaatsen van foto ‘ s van op het internet.)

Dus in plaats van het beperken van calorieën en dus het instellen van mezelf voor een reis naar Stress Fractuur-ville Pop. mij, of misschien een reis naar het land van de Female Athlete Triad, ik heb net besloten om te proberen om het verbeteren van de kwaliteit van mijn dieet en blijven eten volgens mijn lichaam signalen en dan gewoon zien hoe dat allemaal shakes. Want dit is het ding over de calorische restrictie – wanneer u een duursporter in opleiding, uw probleem is waarschijnlijk dat je niet genoeg te eten. Als u niet voldoende eet, kan uw lichaam niet goed herstelt en je bent waarschijnlijk te letsels ontwikkelen.

Plus, als ik niet iets hebben – zelfs als het een hard gekookt ei of brood met pindakaas – in mijn maag, ik kan niet in een goede workout. Gevast cardio, u en ik zijn nooit, ooit, ooit, ooit samen.

En dan het andere deel is dat ik vind dat ik gewoon een heel stuk beter voelen als ik eet als deze. I looooove cheeseburgers en frietjes, als een gek bedrag, maar dat gut bom gevoel is niet iets wat ik kan maken met op een regelmatige basis. Ik sla deze soorten maaltijden voor bepaalde tijden, zoals misschien als ik weet dat ik geen groot workout in de ochtend of omgekeerd, als ik had een grote training eerder op de dag. En ik heb nog steeds stress-eten soms, zoals die bekers van Ramen noodles voor drieëndertig cent. Ik hou van die dingen zo veel, al weet ik dat ze eigenlijk uitgedroogd karton en natrium in een foam cup, maar ik kan niet ontkennen dat ze maken me het gevoel dat ik een groot stuk van zout ingelegde poep achteraf. Ik weet het niet, misschien komt het omdat ik ouder wordt en mijn lichaam geeft me minder speelruimte op deze dingen, net zoals het is met betrekking tot alcohol. Ik kan het drinken van bier en wijn prima maar drank maakt mijn hoofd voelt als een van die watermeloenen Gallagher slaat met een hamer. (Oh mijn god, er is het bewijs dat ik oud ben. Ik gebruikte Gallagher als een pop-cultuur referentie. Ga je gang en stuur me in mijn pensionering gemeenschap in de Dorpen al.)

tl;dr – ik ben het maken van een punt om minder te eten, onzin en ik voel me energieker en sterker.

Psychologie

Dit is de grote. Dit is zeker een post van al haar eigen. In feite, want deze post is al kantelen van de 2000-woord mark, ik denk dat laat ik voor een andere post te komen in de komende paar dagen, want holy shit, wat heb ik een hoop te zeggen over dit onderwerp. Dus ja, stay tuned voor een andere post op het onderwerp.