Race report: de hoogte-en dieptepunten van st. anthony ‘ s triathlon

st-anthonys-transition

St. Anthony ‘ s is de handtekening van de triathlon voor de St. Petersburg gebied, zoals die is aangehouden voor 32 jaar nu, en na een zitting van het afgelopen jaar, want ik was de spits toelopende voor de Toetsen 50, was ik vastbesloten om de race van dit jaar. Bovendien, omdat het mijn enige andere poging in deze race was een vernederende ervaring, ik wilde het nog een keer, dit keer met iets naderen van een passende opleiding.

Voordat we beginnen, laat me je vertellen een beetje over St. Anthony ‘ s Triathlon. Een van de dingen die ik leuk vind is dat het triatleten op een reis van St. Petersburg, die een van mijn favoriete steden ooit. Iedereen die hier woont is als, "Oh, ik hou van St. Pete!" maar mensen die wonen niet hier zijn, "Waar?" Of als ze hebben gehoord van St. Pete, ze zijn als, "Oh ja, mijn grootouders, en mijn pensioen." Dat gezegd hebbende, ik vermoed dat het tij op dat kan draaien binnenkort, als de eindeloze stroom van positieve pers voor het gebied is een indicatie. Maar voor real, St. Pete rotsen van mijn gezicht af, en je moet al komt al snel een bezoek.

Het zwemonderdeel wordt gehouden in Tampa Bay, die is weliswaar niet de meest aangename lichaam van water om te zwemmen (in ieder geval niet in vergelijking met de Golf van Mexico, aan de andere kant van het schiereiland), maar geeft u een uniek beeld van de uber-70 omgekeerde piramide op de St. Pete Pier. De fiets etappe gaat door het centrum van St. Petersburg, verleden USF St. Petersburg (dat is mijn alma mater!) en dan naar beneden door een aantal van de wijken in het zuidelijke deel van de stad. Het uitvoeren van been naar het noorden langs de Koffie Pot Bayou en in fancy pants Snell Eiland.

Een ander cool ding over St. A ‘ s is dat het echt de enige lokale wedstrijd trekt een fatsoenlijke pro veld. Nou, in ieder geval, het wordt gebruikt. St. A ‘ s is een onderdeel van een trieste trend in de sport van de triatlon, die het snijden van pro prijs portemonnees, dat maakt het nog moeilijker voor de triatleten die ik bewonder om een leven te maken. (Serieus, ik hoop dat deze trend verandert snel, want als het blijft het zal catastrofaal zijn voor de sport.) Maar hoewel de pro veld is afgenomen een beetje, de race nog steeds trekt veel concurrerende amateurs van over Florida en het Zuidoosten. Het is een leuke gelegenheid om te zien wat echt top-notch atleten schommelen een mooie race course.

Zoals ik in het eerste lid genoemde, ik heb eigenlijk opgeleide wel een beetje in de aanloop naar deze wedstrijd. Het was niet de beste training cyclus, als ik echt had slechts een maand te trainen nadat ik hersteld was van de Albany marathon, maar gelukkig omdat ik de cross-opgeleid op de fiets (per Sneller Lopen, Lopen Minder) ik was niet helemaal het graven van mezelf uit een gat zoals ik was, nadat ik liep Clearwater in 2014, die ik getraind voor het gebruik van Hansons en dus besteed absoluut nul keer fietsen of zwemmen.

Voor een maand heb ik gebeld weer op mijn draaien en stijgt mijn zwemmen en fietsen. Zwemmen en fietsen zijn echt een uitdaging voor mij in mijn korte tijd als een multi-sport, sporter, en dus heb ik geprobeerd te compenseren door te werken mijn kont af op deze twee disciplines. Ik weet dat de tendens bij triatleten is het grootste deel van hun tijd de dingen te doen waar ze goed in zijn, terwijl het soort van het verwaarlozen van de dingen die ze niet graag zo veel, maar ik heb geprobeerd om te spiegelen dat het script een beetje. Het resultaat is dat ik echt, echt, echt om te zwemmen, en ik vind mezelf nog zin fietsen wel een beetje. (En de klikpedalen? Degenen die het gebruikt om mij de angst dat ik zou nachtmerries hebben voor een ritje? Geen problemen met hen.)

De dag voor de wedstrijd, gingen we het centrum, want we hadden om drop-off van onze fietsen in de overgang. Onze racing team was het sponsoren van een koffie-barge, dus we gestript tot onze zwemkleding en liep naar de metalen stappen in het water, dan zwom 250 meter uit de ponton boot. Wat super behulpzame mensen waren "kijk uit voor de grote zeekoe!" dat is NIET wat ik wil horen voordat je uit voor een duik. (Ik ben er vrij zeker van een manatee keer botste tegen mijn been als ik zwom off Indian Rocks Beach, die gevat me naar Jezus lizard mijn kont.)

Ik vertelde hen dat als ze hoorde gekrijs vanuit het water, was het waarschijnlijk gaat om mij ontmoeting met de manatee. Kortom, dit zou mij.

Anyways, we zwom naar de boot, zowel om te krijgen sommige espresso (met dank aan Kawha Koffie – bedankt, jongens, het was heerlijk!) en om te controleren het water. Het was enigszins beschermd, maar je kon nog steeds het gevoel een vrij sterke stroom die uit het zuiden, en als je niet grijpen de touwen van de huidige zou vegen je weg nog voordat u het wist. Dit was een piepklein beetje over als we gingen zwemmen direct in dat de huidige de volgende ochtend.

Gelukkig (of misschien helaas, afhankelijk van je perspectief) het water was warm, die geregeld de "wetsuit of geen wetsuit" vraag vrij snel. Er was een tijd dat ik zou verafschuwen het idee van het maken van die zwemmen zonder wetsuit, maar zoals ik al zei, ik ben al bezig in het werk, en het werk gaat het vertrouwen, en ik was ervan overtuigd dat ik kon zwemmen 1500 wetsuit-gratis meter in Tampa Bay, knoestige huidige en alle.

Dus de volgende dag stonden we om 4 uur en struikelde ongeveer klaar, de hele tijd ons af te vragen waarom we konden het niet hebben van een andere hobby, zoals biologisch tuinieren of olie schilderij, iets dat dwingt je niet om de goddeloze uur op de zondagmorgen. Zoals altijd, hoewel, de crankiness verdwijnt als we eenmaal in de race site en zie je iedereen aan het lichaam gemarkeerd en het afspelen van de muziek luid en alles is allemaal spannend en leuk weer.

Ik heb mijn overgang gebied en sprak met mijn vriend en teamgenoot Corrie voor een beetje, dan vond Brian voor een pre-race-warm-up-zwemmen. We hadden bijna een uur voordat het onze beurt was om, dus we hadden veel tijd om te doden. We zeiden hallo Brian ‘ s moeder, die kwam om toeschouwer, dan praatte met wat meer van onze teamgenoten. Brian ‘ s enorme golf van mannen in de leeftijd van 50-54 ging af, en toen acht minuten later, mijn veel kleinere golf van vrouwen in de leeftijdsgroep van 35-39 ging. (Serieus, dames, wtf? Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, kom en speel met ons!)

Het zwemmen was in het water beginnen, dat is altijd leuk, want het beperkt de mogelijkheid om draaide enkels tijdens het lopen door het ondiepe water. (Ik heb eens een face-geplant toen ik verkeken op een dolphin dive. Fucking strand begint.) Het kostte me een paar minuten om mijn lagers, maar zodra ik dat deed, ik was op mijn manier. Een van de dingen die ik gevonden heb sinds ik begon te zwemmen meer het gevoel dat ik minder geneigd om te dorsen rond, en dat in plaats daarvan heb ik…nou, ik denk dat een manier om het te beschrijven is het trekken van mezelf door het water. Ik heb geen kick van een ton, alleen een beetje flutter kick om de onderste helft van mijn lichaam uit te slepen, en ik gebruik mijn armen en mijn rug voor het verwerken van de meerderheid van mijn motoriek.

Ik denk dat ik verloren de kopgroep – met inbegrip van Corrie, die kreeg van het water in een zinderende 27 minuten of iets noten zoals dat vrij snel, dat was teleurstellend, maar niet geheel onverwacht, zodat ik alleen gericht op mijn eigen race. Al vrij snel realiseerde ik me dat ik was in het vangen van vrouwen in oranje badmuts als de mijne, dan licht blauwe badmuts van de golf voor me. Een paar minuten later passeerde ik een aantal marine blauwe badmuts. Hey, je doet het vrij goed, zei ik tegen mezelf. Ik was ook een beetje verbaasd om te beseffen was ik met plezier. (FYI, wanneer ik langs mensen, ik weet niet zwemmen over hen. Ik zwemmen om hen heen. Het is mijn Midwesten van de manieren, y ‘ all.)

Op ongeveer halverwege de race cursus draait naar het oosten en neemt u direct afstand van de kust, waar het water veel dieper is en de golven zijn groot. Dit is een nieuw gebied voor mij, en ik denk dat het zou begrijpelijk zijn als ik verloor mijn shit hier, maar ik was eigenlijk echt in! Het was een geweldig gevoel om te weten dat ik aan het zwemmen was door wat ruw water met zo ‘ n zelfvertrouwen en kracht, en dat is niet eens rekening houdend met het feit dat slechts drie jaar geleden, ik was doodsbang van het lopen in het water dat ging langs mijn taille.

Ik maakte de bochten rond de boeien, een beetje gevoel alsof ik wordt heen en weer geslingerd in een wasmachine en na te denken over hoe raar en awesome en een beetje demente ik moet zijn om te genieten van de manier waarop ik was, begon ik op de rechte weg, terug naar het land. De huidige gaf mij een beetje een handje te helpen, en toen was ik uit het water, een beetje duizelig, maar toch het gevoel pretty damn goed.

Zwemmen tijd: 36:24

T1: 2:11 (BTW na het verliezen van de eerste in mijn AG in mijn eerste triathlon van het jaar, omdat van freaking overgangen, ben ik bezig geweest om ze vast te zetten. Ugh, ik kan nog steeds niet geloven dat het gebeurd is.)

Ik stapte op de fiets en begon te fietsen. Het eerste beetje werd ruw gaan, want het was een verschrikkelijke steen weg, dan een mijl later draaiden we van het westen op de First Avenue S, recht in een monster tegenwind. Ik verscholen in aero en probeerde er niet aan om een baby-over de wind – in tegenstelling tot vorig weekend, toen ik werkte tien mijl rijden in crazy tegenwind, die mij op een punt te schreeuwen dat de wind zou gaan neuken zelf (en door de manier, dat maakt het niet stop te blazen, in het geval dat je nieuwsgierig) en gericht op het houden van mijn fiets computer toont ten minste 18 km / u.

Het grote ding over tegenwind is dat uiteindelijk veranderen ze in rugwind, dus toen ik draaide rond ik vond mezelf gemakkelijk varen op 22+ mph. Natuurlijk, wanneer dit gebeurt, de verleiding is te allen "ik ben geweldig! Ik ben zo snel! Ik ben de beste wielrenners van de wereld! Lance Armstrong kan zuigen!" Die hoge geesten zijn snel onderbroken als je terug gaat in de tegenwind, en je vraagt je af als uw banden zijn plat gegaan of iets.

Dat heen-en-weer was een solide 75 procent van mijn rit. De overige 25 procent van mijn rit was besteed gevoel zijwind gaat om knock me van mijn fiets af, dat was leuk (niet echt). Meestal heb ik genoten van de fiets been van de dingen, hoewel helaas begon ik te ervaren wat zure reflux-y type gevoelens ongeveer halverwege. Gelukkig, in tegenstelling tot de laatste triathlon ik deed, ik heb niet gooien een beetje in mijn mond, maar toch, dat gevoel was totaal van de bruto-en ik moet toegeven, je zorgen te maken over spuwen kan echt een kramp in je race-steez. (Serieus, vergeet "ik pis op mijn fiets" – waar is het t-shirt voor kotsen op de fiets?)

Mijn enige echte probleem dat tijdens de fietstocht is er gebeurd wanneer ik sloeg een bocht en ik vind mezelf achter iemand die duidelijk niet comfortabel met het nemen van de bochten. Ik wilde niet met de zweep om hen heen en schrikken van de shit uit hen, maar ik heb ook een hekel aan het verliezen van mijn momentum als dat, vooral omdat ik veel meer comfortabel met het nemen van scherpe bochten dan ik en ik zou graag om deze vaardigheden te gebruiken in een race! Oh, de dilemma ‘ s van de amateur sporter.

Ik ben klaar met de fiets been gevoel vrij sterk, en hoewel ik wist dat ik niet op mijn doel tempo, ik kon niet te gek worden. Die wind waren keihard, en uiteindelijk was ik blij om te posten mijn beste tijd ooit te rijden 40K buiten.

Fiets-tijd: 1:19:40

T2: 2:13 (werken, Werken, werken op die overgangen…)

DE RUN. UGH. Hoe kan ik eens beginnen met dit? Mijn vermogen om te lopen naast de fiets is zoveel beter geworden, maar ik zou het niet geweten hebben van deze wedstrijd. De eerste twee km waren prima, en toen voelde ik de eerste wiebelen van mijn wielen dreigen af te komen. Ik had een energie gel verscholen in mijn zak, dus ik zoog het op en hoopte voor het beste.

Ik wilde genieten van de vlucht, omdat de mensen die wonen langs het loopparcours doen hun best om het aangenamer te maken. Het water stopt met ijs! Waren de mensen het spelen van muziek! Kinderen hadden de slangen te spuiten ons uit! Ze waren squirting ons met Super Soakers! Een water stop was vers gesneden fruit, en ze waren ook het aanbieden van bier! Ze waren het gooien van een groot buurtfeest!

En toch was ik zo heet en moe, ik kon er niet van genieten. Ik bleef gewoon dumpen water over mijn hoofd en mijn kit (en door de manier, koud water in de korte broek is geweldig, dat is iets wat ik opgepikt kijken Sebastian Kienle in Kona vorig jaar), en uiteindelijk mijn schoenen en sokken begon dat te doen stuitende squelch, squelch ding. Mijn startnummer houder viel mijn taille, en dus moest ik stoppen om futz met die voor een tweede. Toen besefte ik dat ik moest plassen. Toen zag ik dat mijn tepels voelden aan alsof ze in brand stonden. Dan is dat zuur-reflux-y gevoel kwam terug. Dan…en dan…en dan…

Ten slotte, toen ik bijna door de vijfde meter, ik had zoiets van fuck deze shit, en ik stopte om te lopen. Ik heb een paar keer diep adem en gaf me toestemming om de klap stil voor ongeveer 30 seconden. In ruil voor die stille freak-out, zei ik tegen mezelf had ik tot het einde van de race door. Gewoon uit mijn systeem, en dan verder GAAN.

Dat is dus wat ik deed. Het is iets wat ik geleerd heb tijdens de Toetsen 50, waar de dingen krijgt shitty maar als je het accepteren en verder gaan, ze zal snel verandering in komen. Ik aanvaard dat ik voelde me klote, ik laat mezelf voel me klote, en dan ben ik verhuisd. Veerkracht voor de overwinning, yo.

Dat laatste km voelde nooit aan als het ging om het einde, maar een of andere manier deed. Ik herinner me niet veel over de finish, maar ik zag de video. Ik had geen kick, geen energie om te vieren. Het was duidelijk dat ik alles gegeven heb ik die ochtend.

Start tijd: 53:05

Totale tijd: 2:53:32

Ik had het idee dat dat misschien die dag de dag dat ik eindelijk ging sub-2:45 op de Olympische afstand, maar het weer had andere ideeën. Ik was een beetje teleurgesteld te worden door dat, en ook door mijn onvermogen om het samen op de vlucht. Twee dagen later, ben ik te denken dat ik misschien niet hebben behandeld mijn voeding. Plus ik was PMSing, en zo veel als ik haat het om het toe te geven, heeft een effect op mij, hij doet het. Het is niet groot, maar ik doe vermoeidheid een beetje gemakkelijker dan ik tijdens de rest van mijn cyclus.

Maar! Ik was – en ben nog steeds erg trots op mezelf voor de manier waarop ik behandeld het zwemmen en het fietsen. Die zijn zwakke plekken voor mij, en het was echt geweldig om te voelen van al dat harde werk loont in dergelijke tastbare wijze. Ik ben vooral ben nog steeds een beetje verbaasd over het feit dat ik zo veel plezier van zwemmen in de stinkende oude Tampa Bay.

Ik had een paar momenten waar ik me op mezelf niet zo snel als sommige van mijn vrienden, maar de waarheid is dat ik nog steeds vrij nieuw voor dit alles. Ik bedoel, ik ben bezig met triathlon voor ongeveer drie jaar, maar ik begon pas echt te serieus te nemen in het laatste jaar of zo. Het kost tijd, consistentie en oefenen om goed te worden in een vaardigheid, zelfs wanneer je een beetje van de natuurlijke talent op die vaardigheden. Ik ben best goed voor iemand die vrij nieuw is, is dit alles, en als ik blijf hard werken en gezond te blijven en, nog belangrijker, het plezier van het doen, dan weet ik dat het slechts een kwestie van tijd voordat ik sneller en sterker. Dat is een spannend ding, als je het mij vraagt.