februari 21, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Review: hardlopen: een verhaal van liefde door jen a. miller

Zo nu en dan kom ik in een boek dat ik wou dat ik had geschreven, had ik de tijd, motivatie, ervaring en vaardigheden van de auteur. (De kleine details, echt.) Jen A. Miller ‘ s Uitgevoerd: A Love Story is zeker een van die boeken.

Mijn eigen liefde voor hardlopen is heel anders dan die van Miller, al was het maar omdat mijn affiniteit voor de sport al over een paar decennia meer dan de hare. Nog steeds, want mijn leven is ook veranderd door het uitvoeren van, ik verbonden met het Uitvoeren van: A Love Story en de auteur ingewikkelde relatie met fitness, mannen, carrière, gezin, en het leven, en met haar zin, dat actief is, gegeven haar het agentschap een sterke, onafhankelijke vrouw.

Miller, een freelance schrijver, wiens werk wordt in publicaties zoals Runner ‘ s World, The New York Times en de Washington Post, frames haar verhaal over haar succesvolle voltooiing van de Marathon van New Jersey in 2013, dat was niet haar eerste en haar laatste poging om het 26.2 afstand. Maar de New Jersey Marathon was een keerpunt voor Miller, weg van de afhankelijkheid en het verdriet die zo kenmerkend was voor een aantal van haar relaties, en in de richting van vertrouwen en een sterk gevoel van eigenwaarde.

Elk van de memoires van de hoofdstukken begint met wat lijkt in eerste instantie een race verslag van haar 2013 race, een marathon een persoonlijk record van 15 minuten. Degenen die het hebben aangepakt is een marathon, of eigenlijk helemaal geen fysieke taak die herculische inspanningen kunnen betrekking hebben op deze vignetten over de race: De emotionele ups en downs die gepaard gaan met een marathon. De geest van de laser-scherp, en ook de eenvoudige afleiding. Het gevoel dat de wielen eraf vallen. De triomf van de laatste paar stappen.

Talloze literaire werken, waaronder de heilige teksten zoals de Bijbel, een loopwedstrijd als een metafoor voor het leven, dus Miller is niet op de nieuwe aarde. Maar door framing elke van haar hoofdstukken rond haar marathon ervaring, Miller thematisch verbindt wat gebeurt er tijdens de race bij wat er in haar eigen leven, een leven gekenmerkt door de relatie onrust, de roes die hoort bij professioneel en persoonlijk succes, en de pijnlijke beslissing, ten slotte, van het breken met een partner voor de lange termijn.

Miller stappen over de finish van de Marathon van New Jersey in de memoires laatste hoofdstuk, viert haar triomf als een loper, maar ook het vertrouwen dat actief is, gegeven haar: geloof in zichzelf en haar vermogen om het leven op haar eigen voorwaarden. De race, schrijft ze, symboliseert haar kans om herboren te worden, een nieuwe, sterkere versie van zichzelf: een versie die ze misschien niet ontdekt hebben, ware het niet voor haar inzet om draaiende te houden, ondanks de pijn die de marathon (en haar leven) haar gegeven had.

Als een leven-lang loper, ik resoneerde met veel van Miller ‘ s boek; als iemand die nog steeds te definiëren en herdefiniëren van haar zelf als een feminist, ik waardeer de manier Miller beschrijft haar eigen ontwaken. Maar mijn ontwikkeling als loper en als een feministische verschillen in belangrijke manieren, zoals ik ontdekt heb mezelf binnen de context van het voeden van gemeenschappen, iets dat lijkt vooral het missen van Miller ‘ s eigen ervaringen.

Een loper is de moeite waard in zijn eigen recht; zoals de meeste atleten, ik heb er hard voor gewerkt en gevierd mijn persoonlijke records. Voor mij, hoewel de rijkere awards van mijn leven zijn opgetreden tijdens het werken samen met andere vrouwen: als een tiener en jong volwassene, met mijn cross-country teamgenoten; en als een vrouw van middelbare leeftijd, met mijn collega-slecht-assed moeder lopers, die samen met mij in de lange runs voor de ochtend en een miljoen andere verbintenissen uit te nodigen.

Ik heb zeker aangemeld vele kilometers alleen, als Miller wordt door een groot deel van haar memoires, maar ik vond mijn eigen vertrouwen en onafhankelijkheid groeide exponentieel toen ik bezig was met andere vrouwen, het behalen van onze doelstellingen samen.

Evenzo, mijn groei als een feministische opgetreden meest krachtig door mijn werk met andere vrouwen: mentoren, adviseurs, docenten en familie leden die een weg naar mijn eigen feministische bewustzijn. Terwijl Miller erkent haar moeder de leiding en aanmoediging, haar reis lijkt meestal solo, en ontdekt ze dat haar zelf en haar kracht meer na relaties met mannen hebben gebroken, dan wanneer ze gesteund door andere vrouwen.

Maar deze verschillen tussen mij als lezer en Miller als schrijver zaak weinig, omdat het Runnen van: A Love Story verstandig geeft een voorbeeld van een principe in het hart van het feminisme: dat we allemaal de mogelijkheid hebben om te worden wie we bedoeld waren, door welke trajecten die we kiezen.

Miller en ik (en hopelijk ook haar andere lezers) zijn uitgevoerd—en woon—tot ons volle potentieel, goed bewust dat het om een sporter kan transformeren van het leven van iedereen, en dat de eenvoudige handeling van het post de deur uit voor een paar km te voet kunt u de agentschappen die u nodig hebt om te ontdekken (en te herontdekken) wie je werkelijk bent.

Melanie Springer Mock is een hoogleraar engels aan George Fox University, Newberg, Ertsen. Ze is de auteur of co-auteur van vier boeken, waaronder meest recentelijk, Als Eva Wist (Kelk Op, 2015). Haar essays en recensies zijn verschenen in De Natie, Christelijke Feminisme Vandaag de dag, De Kroniek van het Hoger Onderwijs, en Haar.Meneutics, onder andere plaatsen. Ze blogt over (en deconstrueert) beelden van vrouwen ingesloten in evangelische Christelijke populaire cultuur Als Eva Wist. Zij heeft voltooid 47 marathons, en zal concurreren in haar eerste Olympische afstand triathlon in juli.