februari 18, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Steeds comfortabel op mijn tri bike – het is eigenlijk gebeurt!

You can buy the shirt here!

U kunt het shirt te kopen hier!

Nadat ik publiceerde mijn laatste post over de opleiding voor de volgende maand de halve Ironman, een paar mensen, ze wilde meer horen over hoe ik het heb is het krijgen van een comfortabel op de fiets als onderdeel van mijn triathlon training.

Merk op dat ik zei: "aan" – want het is nog steeds gebeurt. Het is Een Proces, om te zeggen dat het zeer, zeer, zeer minimaal. Ik heb soms het gevoel dat mijn fiets en ik zijn bezig met een tango – twee stappen vooruit, een stap terug – en dat er voortgang is traag-coming als gevolg. Het ziet er eigenlijk een beetje zoals dit, om eerlijk te zijn.

Ik moet meer specifieke als ik praat over het krijgen van een comfortabel op mijn fiets. Ik ben al comfortabel op mijn oude racefiets die toeclips op de pedalen, dus het is niet zo dat ik aan het werk ben om vertrouwd te geraken met de fiets zo veel als het is dat ik probeer om op hun gemak voelen met klikpedalen. Ik heb gelezen en gehoord van andere mensen zeggen dat als ze eenmaal bedacht de mechanica van clipless pedalen, het leren om te rijden met hen was eenvoudig en relatief stress-vrij te maken (en zelfs een paar die spotten met degenen van ons die de strijd met hen – bedankt, jongens).

Dit is niet het geval voor mij. De eerste keer nam ik mijn fiets uit de klikpedalen, ik had mijn eerste low-speed vallen in vier minuten, de andere twee minuten later. We hebben het over een mijl verder de nabijgelegen pad toen had ik mijn derde lage snelheid vallen, en dit keer dat ik landde hard genoeg blauwe plekken op mijn schouder en heup. Ik heb er genoeg van had op dat moment dus we noemden het voor de dag.

Ik ben een van die mensen van wie de interne faalangst meter gekalibreerd is een beetje aan de hoge kant. Ook een van mijn meest goed ontwikkelde vaardigheden – en eerlijk gezegd, één van de dingen die ik over mezelf – is mijn mogelijkheid om een relatief klein obstakel, plagen uit alle mogelijke uitkomsten, en dan stilstaan bij degenen die eindigen in een catastrofe. Het probleem zal groeien totdat het begint zoals Uluru (ayers rock) in mijn mentale landschap, en dan voordat je het weet heb ik er nachtmerries over het rijden op mijn motor.

Wat het bijzonder maakte me zorgen over het rijden van mijn fiets was niet de werkelijke paardrijden – het was het feit dat mijn voeten waren bevestigd aan de fiets. Ik bedoel, als ik kon niet uit mijn fiets toen ik bij een aanslag, hoe was ik van plan om eruit te komen als ik probeerde om te voorkomen geraakt door een auto? Ik zou helemaal geneukt!

(En hier is nog een ding: ik heb eigenlijk aangereden door een truck voor tijdens het fietsen. Enkele jaren geleden zat ik op de stoep met een voorsprong van mijn ex-man, toen ik kwam, een 7-Eleven. Een pick-up truck werd op de oprit te wachten om rechtsaf het verkeer. Ik denk niet dat de bestuurder zag ik, dus ik vertraagde, maar de wasbund riep bij mij te blijven rijden en niet te stoppen, dus ik versnelde en reed in de voorkant van de truck, net op tijd voor de bestuurder om te versnellen en stoot mij van mijn fiets af. Ik was gekwetst, maar goed, hoewel ik nog een deuk in mijn kuit van de impact. En ook kan ik u erop wijzen hoe perfect emblematische dat incident was van dat hele huwelijk.)

Het eerste wat ik deed was mijn lagere zadel door ongeveer drie centimeter. De installateur had het in een vrij agressieve positie, maar als het mijn voeten bungelen nadat ik unclipped, en ik moest vallen aan de ene kant of de andere. Ik weet dat er een proces waarbij het terugtreden uit het zadel, maar dat was waaaay te ingewikkeld voor mij, en nog steeds is, om eerlijk te zijn. Het verlagen van de stoel een beetje verwijderd van deze bron van stress voor mij. BTW ik heb sinds die twee centimeter, dus ik kan voor meer kracht tijdens het trappen, en so far so good.

Toen nam ik mijn fiets een stuk van de trail met gras langs en reed met mijn fiets langs het gras terwijl ik probeerde de knie te krijgen knippen en knippen. Ik had knipsel uit met mijn rechtervoet, maar mijn rechterbeen is degene die ik gebruik om mijn fiets weer in beweging, dus mijn proces van knippen en in de betrokken unclipping en reclipping beide voeten.

Ik wist dat het helemaal omslachtig en tijdrovend, en eerlijk gezegd, stom, en ik wilde om te komen tot een andere manier. Dus ik unclipped mijn rechter voet, en vervolgens geprobeerd om te fietsen weer met mijn zwak-ass linker been en…prompt viel op het gras. Die val was mijn lightbulb moment, maar, en ik realiseerde me, ja, net loskoppelen van uw linker voet! (Het werd meteen gevolgd door schaamte dat zo ‘ n eenvoudige openbaring nam zo veel trial-and-error om erachter te komen.)

Dus ik kwam op het punt waar ik kon clip in en uit, en ik kon lekker in de aero-voor een beetje zonder al te pijnlijk of te moe. Dit is echt alles wat ik nodig had om te worden in staat om te voltooien de fiets been van de sprint afstand triathlon. In feite, vond ik dat ik kan racen in een fatsoenlijk tempo met geen problemen, omdat ik niet met me bezighouden met verkeer en kon ik me concentreren op het rijden.

Maar ik wilde ook sneller krijgen EN ik wilde de halve Ironman, wat betekende dat het rijden op de binnen-trainer en dan racen keer per maand was niet genoeg. Ik had om te beginnen met de fiets naar buiten, zodat ik kan rijden lange afstanden in een verscheidenheid van omstandigheden en ook de praktijk-vaardigheden, zoals het omgaan met hydratatie en voeding terwijl zij in beweging is.

Brian loooves te rijden zijn fiets en is een van die mensen die aan het rijden op een fiets bijna meteen, dus ik nam hem mij te helpen, in de hoop dat er misschien een aantal van zijn skillz zou rub af op mij. Dus voor de laatste paar weken, we zijn vertrokken op zondagmorgen voor ritten van geleidelijk toenemende lengte. De eerste rit, we gingen zeventien mijl en we bleven volledig op het spoor. Vervolgens zagen we het up-to-vijf-en-twintig mijlen en waagde zich op een weg een beetje, dan in vijf mijl stappen totdat we in vijftig mijl, twee weken geleden, de helft van wat reden we op een vrij drukke wegen.

Die eerste rit was zwaar. Elke keer kwamen we op een kruispunt – en dat zijn er nogal een paar van hen – ik zou langzaam bijna volledig tot stilstand en loskoppelen van een voet -, enkel in het geval dat ik moest stoppen snel (zoals de tijd dat een bewust dude op een scooter blies door een kruispunt waar een aantal van ons stonden te wachten en alle andere voertuigen had gestopt). Dit deed ik elke kruising, of er sprake was van een voertuig of niet. Vrij zeker dat ik riep op zes mijl op deze rit ook, gewoon omdat ik voelde me zo angstig. (Ik voelde me beter toen ik riep. Dat doe ik meestal.)

Ik doel te gebruiken om de rit als een gelegenheid om zich te richten op een nieuwe vaardigheid. Ik overgestapt en heb al mijn rijden in de grote kettingblad, vervolgens geoefend in de kleine ring toen moest ik rijden op een viaduct of brug. Ik kreeg van mijn zadel en beoefend te klimmen op de top van de heuvels. Ik worstelde met hydratatie, dus kocht ik een Aerodrink hydratatie systeem dat gaat tussen mijn aero bars en geoefend. Brian toonde me zijn strategieën voor het oversteken van wegen met verkeer en krijgen door middel van kruisingen, en had me werk op het vertragen van zoveel mogelijk wanneer je aan een kruispunt, dus ik kan een duidelijke kijk in plaats van om te komen tot een volledige stop en unclipping op elke kruising van twee lijnen. Ik bedacht hoe het te doen een strakke u-bocht zonder te vallen (belangrijk bij het racen!)

Een paar incidenten hebben gediend als indicatoren van mijn vooruitgang. Eens, ik was het maken van een bocht naar rechts op het spoor toen ik werd opgeschrikt door een tegemoetkomende fietser. Ik raakte een stuk zand en begon uitwijken all over the place. Beide voeten instinctief unclipped en ik betrapte me voordat ik zou kunnen vallen. Een andere keer, ik was het beklimmen van een lange viaduct toen mijn ketting af kwamen. Ik wist op dat moment voor die op komst was en ik was bang dat ik zou vallen toen het gebeurde, maar in plaats daarvan heb ik unclipped zonder zelfs maar te denken, mijn ketting vast en ging weer op en bleef rijden.

Wat echt liet me zien hoe ver ik was gekomen was het eigenlijk een heel eng klein incident, waar ik omhoog getrokken om te stoppen bij een kruispunt en voelde mijn achterwiel gaan clunk!. Ik snel unclipped en ontdekte dat mijn achterwiel had in principe komen volledig uit de as. Dat is wat het eerste niveau onzin, de stront van die apparatuur storing nachtmerries zijn gemaakt van, maar ik verbaasde mezelf door het hanteren van het rustig en met een minimum aan leed. Dus wat ik vind is dat het waar is, dat met de tijd en herhaling, knipsel in en uit doet eigenlijk een beetje als een tweede natuur.

Omdat ik het gevoel meer comfortabel met de clipless pedalen, ik voel me goed rijden op de fietspaden langs drukke wegen. Het is niet mijn favoriete ding ooit, maar ik kan het nu doen en niet de hele tijd op de rand van het hebben van een kernsmelting. Hoe meer ik rijden op wegen, hoe meer ik vind dat de overgrote meerderheid van de stuurprogramma ‘ s niet te zien of er fietsers en geeft ons veel ruimte. Natuurlijk, het duurt slechts een onvoorzichtige chauffeur om mij in roadkill, dat is de reden waarom ik rijden als ik schijf: voorzichtig, defensief en met waakzaamheid.

Nu is het probleem dat we actief zijn, is dat met een race opdoemen, Brian wil zijn trainingen sneller, terwijl ik nog vrij voorzichtig als het gaat om de kruisingen en dergelijke. Hij is gefrustreerd met mijn langzamer tempo, ook al probeert hij het dan niet zien, dat ik nog steeds pick-up met behulp van mijn WESP (Wifely Extra-Sensory Perception), die op zijn beurt hellingen omhoog mijn stress en faalangst, en geen een van ons moet dat. Dus vanaf morgen doen we onze lange ritten afzonderlijk. Na de 70.3 voorbij is, gaan we terug naar het samen rijden.

Ik ben nog bezig met mijn doordeweekse ritten op de binnen-trainer, voornamelijk omdat ik het kan doen, de snelheid en de kracht intervallen op de trainer op een manier die ik niet kan, terwijl op de weg of het spoor. Ik denk dat ik gewoon kon doen al mijn ritten op de binnen-trainer, en dat is wat sommige pro ‘ s het doen, maar ik vind het een beetje saai om eerlijk te zijn, ongeacht hoe veel van mijn favoriete films die ik kan kijken tijdens het rijden. Het rijden buiten is het veel leuker. Ik heb toegang tot een aantal echt leuke routes, waaronder een aantal die mij een prachtig uitzicht op het water.

Plus ik wil niet uitglijdt en verliest de vooruitgang die ik heb gemaakt. Als ik aan het verblijf van de fiets voor een paar weken of zelfs een paar maanden, ik heb het gevoel dat ik terug waar ik begon. En ik heb vooruitgang geboekt, laat er geen misverstand over. Ik reed in een triathlon deze morgen, en meestal kan ik mezelf vervagen door het einde van de fiets been op de sprint afstand, maar deze keer voelde ik me sterk en zelfverzekerd bijna de hele weg, en mijn benen waren nog fris genoeg voor de tweede-gevast 5K in mijn leeftijd groep. Het beste van al was dat de race op mijn fiets was zo leuk.
Dat is dus waar ik op met het krijgen van een comfortabel op de fiets. Het is een looooong reis tot nu toe en ik heb nog een weg te gaan voordat ik zou het mezelf comfortabel op de fiets, maar ik ben ook echt heel blij met hoe ver ik ben gekomen.