Tl-erwtensoep

FLUORESCENT PEA SOUP !!!http://fitnessontoast.com/2013/03/26/fluorescent-pea-soup/

Ingrediënten

Erwtensoep

  • – 1 theelepel olijfolie
  • – 1 ui
  • – De helft van een normaal formaat broccoli boom
  • – 600 gram bevroren erwten,
  • – 4 kopjes water
  • – 1,5 kopje magere melk
  • – 250 ml 0% vet yoghurt
  • – mierikswortel
  • – 2 sneetjes volkoren brood
  • – gemalen zwarte peper
  • – 1 groentebouillon kubus

.

De lente is officieel ontstaan in Londen – maar het is nog steeds aan het sneeuwen :( Dus ik houd mijn ‘zomerse’ recepten (hopelijk niet veel langer), maar ik ben het maken van een voedzame ‘Erwtensoep’, die zal helpen om je warm te houden tijdens deze besneeuwde, koude, engels Maart!

De soep is snel te maken, onder c. 15 minuten), bestaat uit slechts 4 ingrediënten en kosten onder de £5 voor genoeg soep te voeden 4 hongerige mensen! Het belangrijkste ingrediënt is natuurlijk de milieuvriendelijke kleine krachtpatser op de erwt. Opmerkelijk, vol van goedheid voor een dergelijke kleine man! Ze zijn fantastisch voor het gewicht management (slechts 81 calorieën per 100 gram), met 0% vet, verzadigde vetzuren 0, 0 trans-vetten, en 0 cholesterol. Plus ze zijn komisch laag in natrium (3mg/100g waar, dat is ongeveer 0% van de GDA). Erwten zijn ook relatief hoog in proteïne-c.5g per 100g) gelet op de zeer lage calorische waarde, en dat helpt met cel reparatie en regeneratie van de spier. Het hoge vezelgehalte (c. 5g/100g) stimuleert de spijsvertering, en samen met eiwit helpt om de bloedsuikerspiegel te reguleren om te voorkomen dat de pieken en dalen in de energie-niveaus! Ze zijn ook een grote bron van omega-3-vetten (in de vorm van "alpha -linolzuur", dat klinkt groots, maar kan effectief verlagen het risico van hart-en vaatziekten). Ze bevatten ook grote hoeveelheden gezonde ‘polyfenolen’ die zijn weergegeven voor het verlagen van het risico op maagkanker. Het beste van al, erwten zijn vol met anti-oxidanten, waaronder ‘flavonoïden, cartotenoids en polyfenolen’, die allemaal enorm immuunsysteem stimuleren, anti-veroudering en kunt voorkomen of omkeren van het risico van diabetes. Niet te vergeten veel Vitamine A, mangaan, vitamine c, Vitamine B1, fosfor, ijzer en nog veel meer!

De overige drie ingrediënten zijn slechts enkele van de ui (een goede bron van immuun-het stimuleren van vitamine C, voedingsvezels vitamine B6, Foliumzuur en kalium), broccoli (anti-oxidant-rijk voor het immuunsysteem gezondheid, met voedingsvezels om de spijsvertering te bevorderen, en vitamine A voor een gezonde visie) en mijn persoonlijke favoriet ingrediënt, 0% vet griekse yoghurt van Total, die bevat slechts 57 calorieën per 100 ml geeft de soep een rijke, romige fluwelen textuur, zonder schuldgevoel!

Ik rondde het af met een klein beetje mierikswortel maar als dat een beetje te sterk van smaak afdeling, probeer dan wat gerookte zalm, dille, bieslook of feta kaas! Wanneer hoest & verkoudheid gaat rond in Maart van dit jaar, deze hartige erwtensoep is de perfecte manier om te weren en het allemaal uit! Bon ap!
Faya x

KLIK HIER VOOR INGREDIËNTEN EN ‘HOE?’

Instructies

HOE:
Snipper de ui en bak het tot het zacht is (zonder verandering van kleur). Voeg water en bouillon kubus, en vervolgens de erwten. Kook 8 minuten. Mix de ingrediënten samen en voeg ten slotte de yoghurt. Indien nodig verdunnen met water en/of melk te komen tot de gewenste consistentie. Verwarmen en serveren met mierikswortelsaus en misschien een slice of twee van volkoren brood. Als je geen fan van mierikswortel voeg bieslook, dille, gerookte zalm of wat feta.