Toetsen ultra opleiding update: minder dan een maand te gaan!

In oktober vorig jaar, Brian was een paar weken uit zijn eerste Ironman, en ik zag dat bijna alle van zijn geestelijke versnellingen had overgestapt naar single-track-modus. Hij werd opnieuw lezen van delen van Lang: Training voor de Triatlon is de Ultieme Uitdaging van Joe Friel over en weer, en dan zou hij veranderen met Steeds een Ironman, en dan zou hij terug gaan naar Lang. Hij was het maken van al deze lijsten over uitrusting en voeding en training, zorgen te maken over hen herhaaldelijk als gebed kralen. Het proces van het voorbereiden voor zijn Ironman verteerde hem in die laatste weken.

Ik, de liefdevolle en ondersteunende vrouw die ik ben, heeft bijgedragen aan zijn voorbereiding door plagen hem over.

Nou, de grap is op mij. Met minder dan een maand te gaan tot de Sleutels 50, nu is het mijn beurt om geobsedeerd te raken eindeloos voeding, uitrusting en opleiding, om de lijst na lijst na lijst, lezen dezelfde fucking boek over en weer. In mijn geval, dat boek is niet-Aflatende Vooruitgang: Een Gids voor het Uitvoeren van Ultramarathons, die heb ik nu drie keer gelezen in de afgelopen twee maanden. Mijn kast ligt vol met koplampen en knipperende lampjes en elektrolyt capsules en reflecterende vesten, en mijn nachtkastje is voor alle ultra, de hele tijd. Op dit moment ben ik met het lezen van De Extra Mijl: Een Vrouw Persoonlijke Reis te Ultrarunning Grootheid door Pam Reed en de Vaststelling van Uw Voeten: Preventie en Behandelingen voor Sporters door John Vonhof. (Door de manier, dat ik aan het laatste boek voor iedereen die niet elke vorm van sport of activiteit die u op uw voeten voor de lange afstanden van de tijd. Ik ben net vijf hoofdstukken in en al ben ik bedelen vergeving van mijn arme voeten voor zo een cavalier in de manier waarop ik ben behandeld door de jaren heen. Serieus, het is een must-read.)

Het middelpunt van mijn voorbereidingen, natuurlijk, is mijn opleiding. Ik heb het plan in een niet-Aflatende Vooruitgang vrij nauw, hoewel ik ruilde de vijfde uitvoeren voor een sessie van cross-training (en de waarheid is dat ik eigenlijk cross-training twee of drie keer per week naast mijn lopen). Soms maak ik me zorgen dat een 31-mile run (of in mijn geval, een 34-mile run) en twee 25-meter loopt niet genoeg zou zijn, maar dan herinner ik me dat ik ben niet de expert, en dat is de kerel die schreef RFP zou het niet hebben in verschillende edities van zijn boek als er geen enkele legitimiteit.

Ik had eigenlijk een moment van een paar weken geleden na een 17-mile run, wat een totaal emotionele crisis. Ik was uitgegaan in het midden van de dag – dat is wat ik aan het doen ben met al deze loopt me erop voor te bereiden voor de warmte – en de eerste zeven mijl weg was oke. Ik lus terug naar huis, vulde mijn drinkrugzak met ijs en water en mijn rekenmachine met ijs en Accelerade mix, at wat pb&j, en toen ging ik weer naar buiten.

En hier is waar ik realiseerde me achteraf dat ik een enorme fout. In plaats van naar huis terug na vijf km te vullen op het ijs en ik besloten om gewoon te doen de laatste tien kilometer in één keer, met halverwege een stop bij een fontein in een lokaal park. Toen ik het park, mijn handheld was leeg, dus ik vulde hem met rechte water. Dit was goed voor een tijdje, maar toen ik op de 14e mile, mijn benen begon te voelen alsof ik moest hals over kop in de knie-diep Jello. Mijn benen weigerden te bewegen op meer dan een shuffle. Als ik gebogen over te retie een veter die los kwam, ik voelde me licht in het hoofd en duizelig. Ik liep de meeste van de laatste drie kilometer naar huis.

Ware het niet dat tachtig graden in het midden van de dag, zou ik ging zitten op het spoor en huilde. In plaats daarvan heb ik gewacht tot ik thuis kwam dus kon ik wenen in privé. Ik zou alleen een derde van de totale race afstand. Hoe was ik van plan om het nog drieëndertig kilometer? Wat had ik mezelf gekregen in? WAT IS ER MIS MET MIJ? Ik zat op de bank in mijn bezwete kleren lopen en snikte. Ik stuurde een sms naar Brian hem te vertellen dat ik was echt doodsbang. Ik postte op Facebook: "Drie en een half uur in warm zonlicht en ik ben vrij veel dood. Hoe op aarde ben ik van plan dit te doen?" En dan riep ik wat meer terwijl het huis dieren keek me met wat ik denk is zorgwekkend is (maar waarschijnlijk was echt "waarom zulke lelijke geluiden en gezichten, menselijke mama?")

Terug toen ik me aanmeldde om dit te doen race vertelde ik het aan een paar vrienden van mij die ik wilde een uitdaging was van plan om mij binnen en van buiten emotioneel, iets dat me haat mezelf en vraag mijn gezond verstand en dat alles. Dit was precies wat ik wilde. Natuurlijk, het is één ding om te zeggen dat je wilt een uitdaging, dat verandert je van binnenuit emotioneel van de veiligheid van de verbeelding, maar het is een heel ander verhaal om daadwerkelijk te ervaren. Maar weet je wat? Net herinnerde me dat ik wilde dat dit een enorm verschil gemaakt voor mij psychologisch, en dus zodra ik gestopt zwelgend in zelfmedelijden, ik stel over het bedenken van constructieve manieren om ervoor te zorgen dat mijn volgende lange termijn niet eindigen in tranen.

Ik zei tegen mezelf dat vanaf die tijd, ik was van plan om te zorgen dat ik gestopt thuis na elk uur van mijn lange runs, dus ik kon meer ijs en meer Accelerade en dus kon ik neem een elektrolyt capsule. (Gelukkig had ik wat Enduralyte capsules van Hammer Nutrition schoppen rond, en na een paar reageerders vermeld het nemen van zout tablets de laatste keer dat ik op de hoogte van dit, heb ik besloten om ze uit te proberen.) Dit was niet bespreekbaar. Ik was een beetje ongeduldig en wilde niet de tijd nemen om bij te tanken goed, en ik betaalde. Niet alleen had ik geen energie veel te vroeg, maar later op de avond mijn benen deed pijn, veel meer dan ze zouden moeten hebben. Gewoon een hele mislukken op meerdere niveaus.

Het volgende weekend gaf mij de kans op verlossing. Op zaterdag, Brian en nam ik deel aan een 5K in een nabijgelegen park, dat was opmerkelijk voor twee dingen. Ten eerste, het was de eerste keer dat ik ooit heb eindigde als eerste vrouw over het algemeen op een 5K, dat was raar, want mijn tijd was niet iets in het bijzonder, maar ook geweldig, want ik kreeg een grote trofee dat is nu zittend op een boekenplank in mijn voorkamer. Maar belangrijker nog, het feit dat ik in staat was om een 22:50 5K (zie? het is raar dat ik de eerste vrouw in het algemeen met die tijd) op een warme en kleverige ochtend vertelde me dat mijn pogingen om de training in de warmte daadwerkelijk hebben gewerkt. Dus dat was een zelfvertrouwen op meer manieren dan een. (Serieus, de trofee is vrij badass.)

De volgende dag, dan ga ik voor een 25-mijl lopen. Ik heb een paar dingen anders deze keer. Ik paste een laag van Aquaphor aan mijn voeten als een smeermiddel. Het voelde raar om als eerste mijn tenen glijden tegen elkaar, maar alles went vrij snel. (Ik ben nu zetten zoals ik trok mijn sokken uit na de run en realiseerde me dat ik niet had ontwikkeld, een enkele blaar overal op mijn voeten, dat is ongehoord na een run van die afstand.) Ik heb ook gekozen voor dunne vocht-wicking sokken in plaats van mijn normale Thorlos. Ik heb ook slathered elke centimeter van de blote huid met een sunblock. Ik gebruikte een sweatproof spray voor mijn armen, borst, rug en benen, en een Neutrogena anti-zonnebrandmiddel op het onderste gedeelte van mijn gezicht (dus ik zou niet eindigen met zonnebrandcrème spiked zweet in mijn ogen) en over mijn oren.

Om te gaan met de hitte, schakelde ik uit mijn vizier voor deze hoed, die een strook van super-absorberend materiaal loopt over de top van het. Ik zoog ze in water, had het een beetje en zet het op. Elke keer als het nodig te herladen, ik goot water op. En ik maakte mezelf een ice-bandana, en dat deed ik door het leggen van een lijn van ijsblokjes over de diagonaal van een regelmatige doek bandana, dan vouwde het over, rolde hem op, en bond die om mijn nek. Dudes, ik kan niet beschrijven hoe ongelooflijk dit voelde. Ik zou terug gaan buiten in de brandende hete zon en voel me zo fris als een frisse lentedag. Al mijn snelste kilometer kwam ik na opgefrist mijn ijs bandana. Ik kan het niet aanraden dit genoeg.

Ik maakte een punt naar huis terug te keren na elke vijf of zes mijlen. Elke keer als ik thuis kwam, kreeg ik meer ijs, ik stak een Enduralyte capsule, ik bijgevuld mijn rekenmachine met Accelerade, ik zorgde ervoor dat ik had genoeg te eten. (Ik afgewisseld tussen de happen van Clif bar en pretzel sticks tijdens mijn pauzes lopen, en dronk een halve fles vanille de Boost om de twee uur.) Ik toegepast mijn sunblock, gedrenkt mijn hoed af en ging terug de deur uit.

Mijn buren aan de overkant van de straat stonden te roken in hun garage elke keer als ik een pit-stop, en ik ben er bijna zeker van dat ze nu denken dat ik helemaal gek. Ik heb het ze niet kwalijk nemen. Wanneer ik probeer voor te stellen hoe ik er moet uitzien tijdens deze lange runs, schudden op en neer de Pinellas Route voor een uur, een bandana rond mijn nek, een pack vastgebonden op mijn rug en een fles in mijn hand, alles dat in me opkomt is "high-tech hobo." Geef mij een vocht-wicking bindle en de look is compleet. Ik voelde me vreemd op het eerste, maar toen besefte ik dat ik was eigenlijk gekleed als Samantha uit Woestijn Lopers, en dat maakte mij minder als een grote domme sukkel en meer als een complete badass.

(By the way, ik houd het onthouden van dit deel van het interview met Jennifer Steinman: "Het ding dat ik altijd zeg is het verschil tussen de mensen die het gemaakt hebben en de mensen die het niet haalden, het definiëren ding is dat de mensen die het gemaakt hebben altijd geloofd dat ze zou ze nooit meer aan getwijfeld." Er hebben al een paar keer heb ik betrapt mezelf zeggen, "Als ik klaar ben…" als uit eerbied voor de mogelijkheid dat ik kan DNF, maar dan heb ik altijd de juiste mezelf te zeggen: "ALS ik klaar ben…" ik weiger te laten de verhalen over DNFs zwaaien me uit mijn overtuiging dat ik het zal het einde van deze wedstrijd.)

Deze keer, mijn run ging ongeveer zo perfect als men kan eventueel hopen. Ik gaf mezelf de hele dag voor deze run, die me aangemoedigd om te oefenen wat geduld en probeer je niet te haasten door dingen, en ik laat me zo veel ijs en water als ik nodig had. Als een resultaat, mijn tempo was constant de hele tijd, en de vermoeidheid echt alleen in de laatste halve mijl, toen mijn hersenen had zoiets van "Yay! We gaan naar huis! *malaise*" ik weet dat ik kon blijven draaien veel langer als ik zou nodig zijn om, maar de manier waarop was ik het gevoel, ik zou blij geweest zijn om dit te doen. Iets over die lange multi-uur loopt wordt meer dan alleen een manier om een aantal fysieke activiteit. Het wordt een spirituele praktijk van soorten voor me, zo dicht bij over meditatie als ik in staat ben, en ik regelmatig ervaren van momenten van pure gelukzaligheid, terwijl op het parcours. Ik ben dankbaar dat meer van mijn runs zijn, zoals de prachtige 25-miler en dat enkele van hen zijn als de afschuwelijke 17-miler.

Zeker, ik ben nog steeds bang, omdat ik weet dat dit gaat lastiger worden dan ik me kan voorstellen, maar ik ben ook blij om te zien wat het allemaal gaat worden. Ik heb het gevoel dat het zal geweldig zijn, maar ik weet ook dat een groot deel van dat is afhankelijk van hoe goed ik me voorbereiden van tevoren. Ik hoop dat ik het goed doet. Ik denk dat ik ben. Ik denk dat we zullen vinden.