Tonijn ontdekt…

TUNA SALADhttp://fitnessontoast.com/2013/01/25/tuna-uncovered/

Ingrediënten

Ingrediënten niet beschikbaar

Instructies

Ik denk dat Tonijn is qua voedingswaarde uitzonderlijk! Het is natuurlijk beroemd om zijn hoge eiwit (26g eiwit/100 g vis), MAAR het is ook laag in verzadigd vet (0,2 g/100 g vis), bijna calorie-vrij (116cal/100 g vis), en zit vol met mineralen, zoals;
– selenium (het immuunsysteem stimuleren, anti-carcinogeen),
– magnesium (voorwaarden spieren en het zenuwstelsel, versterkt de botten, reguleert de bloedsuikerspiegel en bloeddruk),
– niacine (verlaagt het LDL-cholesterolgehalte, verbetert de bloedsomloop, en is een anti-diabetische),
– fosfor (stimuleert energie, synthesises eiwitten/vetten/koolhydraten en regelt lichaamsvloeistoffen),
– vitamine B (zet koolhydraten om in glucose, reguleert het zenuwstelsel, vermindert het risico van depressie/stress, helpt bij het handhaven van een gezonde spijsvertering, beschermt tegen hart-en vaatziekten, essentieel voor een gezond herstel van de huid/haar/nagels), en
– omega-3 essentiële vetzuren (hart-gezond, maakt bloedstolsels minder waarschijnlijk, vermindert ontstekingen, helpt bij het voorkomen/beheersen hoge bloeddruk). Het is ook een uitzonderlijk voordelige optie (bij c. £2 voor een 200g), is snel, makkelijk en pre-geportioneerd in handige maten!

N. B. vanwege de hoge niveaus van natuurlijk-die plaatsvindt kwik in tonijn s adviseren dat je moet consumeren van maximaal 2,5 blikjes light tonijn per week (elk bevat 0.12 delen per miljoen van kwik). Yellow-fin bevat meer kwik, c. 0.3 delen per miljoen. Als je zwanger bent, vermijd kwik! Ik zou ook aanraden ingeblikte Tonijn in bronwater plaats van pekel / olijfolie, dit kunt u verminderen het natriumgehalte, en de hoeveelheid olie.

In mijn super-salade op de foto hierboven, naast 150g van licht stuk tonijn, heb ik gegooid in sommige organische;
– waterkers (barsten van de vitamine C en E om het immuunsysteem gezondheid, calcium voor sterke botten en ijzer voor het bloed voorzien van zuurstof en energie)
– spinazie (rijk aan niacine en zink, voedingsvezels, vitamine A / C / E / K), thiamine, riboflavine, vitamine B6, foliumzuur, calcium, ijzer, magnesium, fosfor, kalium, koper en mangaan – voor ULTIEME gezondheid!),
– raket (rijk aan vitamine B En K, foliumzuur, ijzer, calcium en magnesium, die allemaal zijn goed voor de gezondheid van de botten), plus geraspte wortel, avocado en tomaatjes. Een beetje pesto van basilicum en extra vierge olijfolie en sluit de deal!

Faya x