januari 14, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Verbetering van uw looptechniek

Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-3

Deze post richt zich op tips & trucs voor een juiste looptechniek. Een paar weken geleden, op een blog reis (een.k.een ‘excuus voor een mini-vakantie’) aan de perma-zonnige Quinta Do Lago in de Algarve in Portugal, ik verwend in een aantal lange, rustige loopt langs de prachtige uitgestrekte stranden. Ik heb altijd lange afstand lopen, en zonder te klinken als een totaal hippie…ik geniet van het gevoel van vrijheid, ontsnappen en ontspanning die het geeft me. Ik erkennen dat het niet ieders kopje thee – kan het voelen eentonig, en kan je het liever Hoge Intensiteit training zoals te zien in mijn vorige posts, om in-en uitstappen, het maximaliseren van de inspanning in een gerichte tijd-frame.

Toegegeven, met de veranderingen in de intensiteit, een extra voordeel van de HIIT is uitgevoerd, is niet alleen de efficiëntie, maar het verbranden van meer calorieën in minder tijd; de thermogenische werking zorgt het lichaam te blijven toast vet, zelfs na de training heeft voltooid. Helaas, als je gaat voor een gestage, zwoegend tempo is er weinig verhoogde metabole voordeel, en het lichaam zal terugkeren naar de normale metabole toestand bij die werkzaam was alvorens te beginnen.

Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-4Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-10

Ongeacht of u de voorkeur HIIT-sprint, lange afstand marathons, als je nieuw bent tot het uitvoeren of doen dit al decennia lang, ik denk dat dat een juiste looptechniek is enorm belangrijk, en vaak over het hoofd gezien als mensen denken dat hardlopen is als ademhalen – "mensen kunnen gewoon doen" (sorry Nike, no pun intended). Nu, u misschien wel denken: ‘Oh, Faya, wat een onzin, zeker het belangrijkste is gewoon om uit je luie kont en doen wat oefeningen’ – JA, maar zoals bij elke sport, wil je in te zetten voor de juiste techniek) letsel te voorkomen (bv. de voet pijn, trok spieren, shin-splint, runner ‘ s knee etc) en b) het maximaliseren van de voordelen voor uw lichaam. Natuurlijk zijn we niet allemaal gemaakt identiek, dus er is niet zoiets als een ‘perfecte’ ‘one-size-fits-all’ running techniek, maar er zijn een paar richtlijnen die ik altijd dacht dat het de moeite waard zijn om over na te denken.

1) DE VOORVOET OPVALLEND

In draait, het is de wijsheid ontvangen dat we moeten vermijden ‘hak opvallende’ (wat betekent dat de hiel van uw voet is het eerste deel van contact met de grond bij de landing). De reden voor dit is dat als je hielcontact het creëert een grote impact die het stuurt een schokgolf door het lichaam via het skelet. Herhaal x 10.000-effecten op een bepaalde lopen, en dat zet je arme lichaam onder een hoop onnodige stress :(. In plaats idealiter zou je willen dat het de voorhoede van je voet aan land eerst, als u het aanraken van-beneden-en midden-off van de ballen van uw voeten. Dit is omdat de botsing van de voorvoet met de grond genereert veel minder van invloed zijn, en verkort de tijd die de voet op de grond, te helpen bij het versnellen van uw snelheid! Het doel is dat je een aanloop moet voelen zacht, zacht en comfortabel, en het heeft de neiging om de kalveren meer van een toning workout ook, denk ik. Voor het bevorderen van een voorvoet-strike, duurt het enige tijd om zich te concentreren op je houding, coördinatie van uw armen en benen om de controle van de snelheid, de staplengte en dan te voet-strike. Houd de ellebogen in een hoek van minder dan 90 graden, terwijl de swingende je armen zo dicht mogelijk bij uw lichaam mogelijk. Houd uw bovenlichaam rechtop, knieën licht gebogen.

2) ALGEMENE TIPS BIJ HET STARTEN VAN UITVOEREN:

a) het INSTELLEN van DE PROGRAMMA – door het hebben van een realistisch gepland programma, u bent meer kans om vast te houden en het bereiken van uw doelen. Vermijd gewoon iets downloaden uit het internet als het niet zal worden afgestemd op uw niveau, tijdsdruk, en de route smaken.

b) NEEM EEN COACH – Als u onzeker bent van de techniek, of die lijden aan pijn na je loopt, kan het de moeite waard te investeren in een professionele running coach voor een reeks van sessies op te poetsen op techniek.

c) LOG IN in uw logboek, je kan opnemen van de afstand, tijd en het tempo van elke run. Het belangrijkste voordeel is om ‘slimmer’, en zien hoe u met het verbeteren, of eigenlijk is er geen verbetering! Ik vind Strava een geweldige app voor dit, en kun je het opnemen tegen vrienden of willekeurige groep andere mensen, dat maakt het een beetje leuk!

d) ETEN van EEN uitgebalanceerd dieet (met inbegrip van al het voedsel groepen) – eiwitten (reparatie en het opbouwen van spieren en produceren hormonen), complexe laag-GI koolhydraten (helpen het lichaam bij het produceren van glycogeen – energie voor de spieren), goede vetten (omega 3, 6 en 9), vitamines & mineralen – zal u in staat zijn om te tekenen op extra reserves en verder gaan wanneer u dat het minst verwacht.

e) ZZZZZ – slaap is van cruciaal belang. Lees over het waarom van mijn vorige post HIER.

f) HERSTELLEN – als je het gevoel helemaal gebroken na elke run, met pijn en pijn, zijn de kansen u bent te overdrijven! Het vinden van je bent buiten adem en vooruitgang vlakten kan een teken zijn dat u duwt uw lichaam voorbij de het vermogen om te herstellen. Beste geval bent u niet het verkrijgen van overal in de buurt van de max profiteren van het hardlopen; slechtste geval zult u ondersteunen gemakkelijk vermeden verwondingen…

g) GRADUEEL op te BOUWEN – dit gaat hand in hand met de vorige tip. U [waarschijnlijk] niet kloppen Bout ‘ s nachts, het kost tijd en toewijding, maar als je begint nu binnen 6 maanden je kijkt terug en dank je voor het :)

h) STOPWATCH – het kan evident lijken, maar het vinden van uw huidige tempo. Uiteraard, als je hi-tech, gewoon gebruik maken van Strava.

i) ALTIJD REK HET UIT – voor en na een training! Een andere belangrijke manier om de conditie van de spieren en letsel te voorkomen! Zie mijn vorige post op deze HIER.

j) ZOEKEN naar MOTIVATIE – houd het een uitdaging! Voor vrienden betrokken en maken het een sociale gebeurtenis. Volg de atleten op Facebook. Tweet sprinters op twitter, en misschien zelfs steel van de cast van 300 op instagram?!

Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-2Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-9

Het dragen van: ZAGGORA outfit

Broek: Dynamische Atomica HotPants. Ze hebben een super-comfortabele verstelbare Lycra ceintuur waarmee u het accentueren of verbergen van je buik, plus een ventilatie paneel tussen de benen te houden en hen het gevoel fris en koel. De stof heeft een functionele, zuurstof-bindende werking heeft, en ik hou echt van de kleine details ook, vooral de tailleband is energiek gedrukte ‘atomica design’ – het ziet er allemaal erg nucleaire en explosieve!

Jas: De Hooded Lichaam Blazer zogenaamd helpt je meer calorieën te verbranden. Ze hebben een ‘ThermoFit Technology’ die zorgt dat de buste koel, terwijl de nadruk op de brand elders. Ik denk dat als je wilt richten op uw bovenlichaam, maar niet uw borst, deze colbert is een geweldige manier om nuance. De stof technologie doelstellingen van de heupen, buik en armen, terwijl de buste is gedekt door een speciale koeling jersey in de plaats. Het is ook perfect voor de buitenlucht, met een waterdichte, reflecterende kap, gebouwd-in toets lussen en een telefoon op zak dus je kunt je draait tunes.

Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-7Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-5Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-6Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-12Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-8Portugal Algarve Zaggora Running Sports Fitness Girl Faya Fitness On Toast Run Val De Lobo Royal Golf Course Blog-11

ALS U GRAAG DEZE POST, DAN ZOU U OOK GRAAG…

NEW YORK GRAND CENTRAL STATION FITNESS ON TOAST FAYA BLOG HEALTHY Square

GEZOND BURGER OPTIE

Brown Rice Sushi Fitness On Toast Blog Faya Square

BRUINE RIJST SUSHI

Hiit your Legs Hard square-1

HARDE BEEN TRAINING

Central Park - Asics New York Central Park Fitness On Toast Faya Blog Running Training Stretching Women Routine 3

ASICS IN CENTRAL PARK

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *