Vijf dingen die ik graag over masters zwemmen

Ik ben niet echt een ochtend mens, maar onlangs ontdekte ik dat ik steeds op de krankzinnige van 4 uur:30 uur een paar keer per week. Normaal gesproken zijn dat soort wake-up call laat mij met mijn gezicht hardnekkig begraven in het kussen als ik druk op de snooze-knop zeven keer, maar dat is niet het geval geweest voor deze wake-ups. Dat komt omdat ik al opstaan om te gaan zwemmen met mijn lokale Masters team.

Week 1 van KLR masters zwemmen praktijk = gedaan! #zwemmen #triathlon #training #fitness #fitfeminist #klr

Een foto gepost door Caitlin Constantijn (@caitlinconstantine) op Aug 14, 2015 at 4:35am PDT

Masters zwemmen, voor degenen die het niet weten, in feite bestaat uit het georganiseerd zwemmen workouts voor grown-ups. U bent toegewezen aan een lane, afhankelijk van uw vermogen, en dan iedereen in je baan is van dezelfde training. Het heeft zijn eigen nomenclatuur dat duurt een beetje te achterhalen, vaak voel je je als je wilt om te kotsen uw ingewanden uit aan het eind van een set, en ga je te werk reeking van chloor met grote goggle tekens rond uw ogen, waardoor uw pogingen in het toepassen van mooie oog make-up er allemaal sillier.

Het is ook een van mijn favoriete dingen om te doen, en hier zijn vijf redenen waarom:

1. Het is mij een betere zwemmer.

Als je vraagt een ervaren sporter of coach voor tips over hoe u een betere zwemmer, bijna alle van hen zal zeggen: "Deelnemen aan een Masters-team" en er is een goede reden waarom: omdat het werkt. Het duurde slechts een paar sessies, voordat ik begon te zien een dramatische verbetering. De coach gaf me heel veel specifieke feedback en fysieke signalen te corrigeren mijn crappy vorm, en ik luisterde naar hem en maakte een echte inspanning om de feedback in het spel.

In een kwestie van maanden ging ik van het wit-knuckling mijn weg door het zwemmen aan de behandeling van het zwemmen met kracht, zelfvertrouwen en assertiviteit. Nu ben ik op het punt waar het zwemmen is één van mijn favoriete onderdelen van de triathlon, en het is omdat ik weet hoe te bewegen door het water zonder dorsen rond en raken in paniek. Ik ben nog steeds aan het leren van een ton, maar ik ben licht jaar van de vrouw die weigerde om zelfs maar te overwegen triathlon vanwege de duik.

2. Ik duw mezelf veel moeilijker.

Je zou denken dat je push jezelf voldoende hard als je alleen bent, maar tenzij je naam rijmt met Schmatie Schmedecky, ik kan je verzekeren dat je dat niet. Dat is fijn! Ik ben op dezelfde manier. Er is iets over de aanwezigheid van andere mensen dat maakt me diep in mijn ziel, zodat ik trek mijn ingewanden uit voor de wereld om te zien. (Figuurlijk, natuurlijk.) Er is een reden waarom al mijn beste tijden komen in de race – omdat de concurrentie met andere mensen verhoogt de inzet op een manier dat gebeurt niet wanneer ik alleen ben.

Maar dit geldt zelfs als u niet direct concurreren met elkaar – en met Masters zwemmen, meestal niet – en je bent gewoon werken samen. De enkele dreiging van het hebben van een lanemate de vingers van de borstel de onderkant van mijn voeten is motivatie genoeg voor mij om te zwemmen harder. En wanneer iemand passeert u? Of ronden u? Probeer niet om sneller zwemmen wanneer dat gebeurt. Dit zijn niet de dingen die er gebeurt als u gaat zwemmen door jezelf, dat is zeker.

3. Het delen van het lijden vermindert het lijden.

Zwemmen kan behoorlijk eenzaam: alleen jij, de zwarte streep op de bodem van het zwembad en honderdduizenden liters chloor water. Soms is dit precies wat ik nodig heb, vooral na een stressvolle werkdag in een luid newsroom dat laat mij in wanhopige behoefte van een pauze van de menselijke stem. Maar soms, vooral bij het zwemmen workout is zo hard dat je links happend naar lucht aan het eind van een set, alles wat ik wil is om te worden in staat om te kijken naar de persoon opknoping uit de goot naast me en weten dat ze begrijpen precies hoe ik me nu voel.

Plus, als je hebt een goede lanemates, zult u ondersteunen elkaar door middel van het trainen, elkaar te vertellen dat u slechts één links in deze set, elkaar te vertellen "goed werk" en "de manier om daar te hangen" en "de mens, die echt meegezogen kont, niet?" Dit is wat team-sport atleten hebben het altijd al geweten – dat het delen van het lijden met je teamgenoten maakt het een hel van een veel meer verdragen dan als je het draagt alleen.

4. Ik voel me geweldig als de training is afgelopen.

Dit is in principe geldt voor elk van de opleidingen en trainingen die ik doe, maar het lijkt in het bijzonder geldt voor het zwemmen. Hoe crappy ik zou kunnen voelen tijdens het sporten, hoe graag ik ben happend naar lucht tijdens de ademhaling oefeningen of hoe mijn spieren branden met melkzuur, ik voel me altijd fantastisch voor enkele uren daarna. Ik ga aan het werk en het behandelen van mijn shit zoals een baas, ik ben helemaal chill en relaxed, en ik ben over het algemeen zeer aangenaam om rond te zijn. Ik heb een keer links een Masters zwemmen om te zitten in de drie uren van het verkeer van Clearwater naar Orlando, dat is een situatie die normaliter me schreeuwen totdat mijn ogen bloeden, maar deze keer was ik net als, "Oh, nou, wat" en dan draaide ik de muziek en zong samen met de "Southern Cross" terwijl ik aan het bewonderen van de zonsopgang en een slokje van mijn to-go beker koffie. Zoals, wat voor soort van tovenarij is dat? Ik zal u zeggen wat het is – een goede, harde vroeg in de ochtend zwemmen is wat het is.

5. Mijn armen, rug en schouders zijn een stuk sterker.

Ik denk niet dat het een toeval dat ik nu kan doen strikte platte pull-ups. Ik ben gewoon sayin’.

Als je geïntrigeerd en ik hoop dat je bent – u kunt meer informatie vinden door naar https://www.usms.org/. En maak je geen zorgen over het niet goed genoeg was voor Masters zwemmen, want er is genoeg ruimte voor iedereen, van totale beginners tot ex-collegiale zwemmers. Het enige wat je nodig hebt is een wens om te leren hoe om te zwemmen beter en een bereidheid om hard te werken.