januari 31, 2017 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Vijftien dingen die ik heb gedaan voor het verbeteren van mijn gezondheid

Ik kwam dit bericht door Holly de Gezonde Everythingtarian en ik vond het idee zo leuk dat ik ben ganking het voor mezelf.

1. Ik heb over mijn "zweet allergie."

Hoe veel dames het voorkomen van ernstige fysieke activiteit, omdat ze niet willen om te zweten? Ik weet het dames, zoals die bestaan omdat, he, ik gebruikt om te worden! Ik had een afkeer te krijgen van bezwete dat begon op de middelbare school gym class, omdat het bezwete betekende het trotseren van de gemeenschappelijke douches, en ik was al de uitgaven te veel tijd navigeren door de Slechte Tiener Meisje Handschoen zoals het was. Misschien komt het omdat ik niet langer meer luisteren naar Erica Jordan plezier van mijn opleiding bh elke keer als ik douche, maar sindsdien heb ik geleerd om te genieten van de heerlijkheid van een goede, gezonde zweet.

2. Ik stopte met roken.

Het was een goede dag, toen ik eindelijk gestopt met het geven bedrijven veel geld te pompen smurrie direct in mijn longen.

3. Ik heb geleerd om liefde groenten.

Arme groenten. Ze zijn in de wiskunde van de food wereld. Iedereen is het erover eens dat fruit zijn belangrijk, maar zo veel mensen handelen zoals ze worden gestraft als ze eet. En net als ik was geschokt toen mijn GRE resultaten kwam terug met een hogere wiskunde dan de verbale score (serieus, ik was als, maar…Maar…ik ben een schrijver!), Ik heb verbijsterd over en weer om te zien hoeveel ik hou van om te eten groente.

4. Ik heb vaak zitten en niets doen.

Dat is niet waar. Ik doe niets. Ik kijk "30 Rock" en "Dexter." Ik lees boeken en zines. Ik schroef rond op de computer. Goofing af is geweldig, en nooit laat niemand u vertellen anders!

5. Ik onderhoud relaties zijn gebaseerd op liefde en vertrouwen, zonder angst en schuld.

Dit klinkt als een no-brainer, niet? Maar zoals met veel van het leven, de eenvoudige lessen zijn vaak het moeilijkst om te leren. We hebben zo ‘ n kleine bliep van de tijd op deze aarde, en ik zie niet het punt in te verspillen in het gezelschap van mensen die ik voel me angstig en verdrietig.

6. Ik garner levenslessen van mijn dieren.

Onderzoekers zijn altijd zeggen dat mensen met dieren langer leven, gelukkiger, voller leven vol met regenbogen en ijs en eenhoorns, en wie weet of dat waar is. Wat ik wel weet is dat mijn greyhound, Evan, is altijd super-enthousiast om te spelen Frisbee, zoals het steeds het beste wat hij ooit heeft gedaan in zijn leven, elke keer, altijd. En mijn katten zijn altijd super gepompt toen ik open een blikje tonijn of voeden ze vers voedsel of vaststellen wat kattenkruid voor hen te rollen rond tot ze lijken op katachtige Keith Richards. Het duurt ongeveer twee seconden in om de dieren te herinneren dat de beste shit in het leven is vaak de simpelste.

7. Ik heb geleerd om selectief over de eikels die ik geef.

Ik heb een beperkt aantal fucks te geven in de loop van een dag, en ik probeer ze spaarzaam. Ik geef een fuck over mijn relaties (zie #5) bijvoorbeeld, maar ik geef geen fuck over de chauffeur die wachtte vijf volle seconden na het groene licht om de druk op het gaspedaal.

8. Ik vond zweet-het maken van dingen te doen die ik echt genieten.

Ik wed dat meer mensen zouden worden in fysieke activiteit als ze niet het gevoel dat het moest worden alle sombere, zoals het beklimmen van de Stairmaster naar nergens of uitgevoerd op de dreadmill. Ik loop omdat ik van genieten. Ik neem spin klassen, omdat ik van genieten. Ik doe yoga omdat ik van genieten. Ik til gewichten, omdat ik van genieten. Ik kan het lijken alle gedisciplineerd en dat soort dingen, maar de waarheid is, ik vind het gewoon fijn om deze dingen te doen. Het maakt het een stuk makkelijker om te gaan lopen drie of vier keer per week als je weet dat je gaat om plezier te hebben terwijl je het doet.

9. Ik heb de verantwoordelijkheid voor mijn gezondheid.

Het is mijn lichaam. Het is het enige wat ik gegarandeerd mijn hele leven. Waarom zou ik behandel het met minder respect en zorg dan, zeg, een auto, die zal ik waarschijnlijk voor minder dan een decennium?

10. Ik heb goede medische professionals die ik kan vertrouwen.

Ik ben me volledig bewust van hoe groot een voorrecht dit is. Elke keer zie ik een arts en betalen $15 copay, ik ben vervuld met dankbaarheid. Ik ben nog gelukkiger dat de artsen en nurse practitioners ik heb zijn vriendelijk en bekwaam en me serieus nemen. Maar ook in de vele jaren dat ik niet een zorgverzekering is, was ik nog steeds erg gelukkig met toegang tot een nurse practitioner door middel van een abortuskliniek en een gepensioneerde chirurg via de gratis kliniek, die mij met waardevolle zorg dat zou ik niet anders kunnen veroorloven.

11. Ik geniet regelmatig.

Als ik dit schrijf, ik ben het drinken van een glas Shiraz. Mijn favoriete calorie-bom is een bacon cheeseburger. Wanneer de pizza wordt weergegeven op het werk, ik heb een stuk, en soms twee of drie. Ik eet taart, ook. (Hoewel ik ben niet zozeer voor de snoepjes…niet zoals ik ben voor zout.) Ik doe het zonder te wringen mijn handen over hoe slecht ik ben. Ik denk het niet altijd eten op deze manier, natuurlijk, die echt werkt in mijn voordeel, omdat dit betekent dat ik geniet er veel meer van als ik dat doe.

12. Ik ga veel buiten.

Het klinkt zo hokey om te zeggen, maar ik krijg veel buiten wordt omringd door de natuur. Of ik ben in het water uit St. Pete Beach of het kijken naar rooskleurige lepelaars wade in de vijvers in de buurt van mijn huis of wandelen langs paden bedekt met eiken en spaans mos, er is altijd iets over wordt omringd door wilde planten en dieren die ik voel me een beetje rustiger en veel minder broos is. (Tenzij, natuurlijk, we hebben het over spinnen. Sommige van die suckers krijgen enorm in de Florida bossen en ik had net zo snel blijven ze weg.)

13. Ik stopte met het eten laat op de avond.

Toen ik verhuisde in met Brian, heb ik veel van wat ik zei toen hem de "oude man" gewoonten. Een van die gewoonten is dat hij eet eten vroeg. (We hebben al vele diners eten onder de aanzienlijke blauw haar bevolking van Pinellas County.) Op het eerste ik had zoiets van, oke, de Heer Early Bird Special, waarom het niet dragen van een vest met een aantal Werther ’s in de zak terwijl u’ re aan het, maar ik heb sinds rond te komen. Het is eigenlijk erg leuk om te hebben niet langer de aard van de ochtend waar ik wakker en voel me nog steeds vol van gisteravond laat in de avond gehaktbal parm sub.

14. Slapen is niet voor wusses. Slapen is geweldig.

Ik maak geen botten over het feit dat ik moet minstens zeven uur slaap nodig om goed te functioneren. Als ik niet goed geslapen, ik ben humeurig en gevoelig voor fouten te maken (dat is een GROTE NO-NO als je werkt in het nieuws zoals ik dat doe) en aansprakelijk te betekenen voor mensen die het niet verdienen. Als ik niet slapen en over een strook van een paar dagen, dan krijg ik ziek. Slapen is belangrijk! Het is nodig! Het is niet vrijblijvend! Dood door slaaptekort is een ding, weet je.

15. Ik drink water de hele dag lang.

Als de wereld om te zetten in een soort van "Mad Max Beyond Thunderdome’ situatie met vers water – en helaas, het geheel ziet eruit als het =- I zou worden geschroefd. Ik ben een van die mensen die draagt een kruik water rond met mij de hele dag lang. Zonder water, ik voel me klote. Ik heb deze realisatie tijdens één van mijn vele tech banen, toen ik me realiseerde dat het inhaken van mezelf tot een IV van Mountain Dew net als alle andere kubus-ratten was echt een goede manier om te zorgen voor een festival van infecties van de urinewegen, hoofdpijn en andere diverse ellende. Water heeft me nooit teleurgesteld als dat.

Oké, jouw beurt – wat zijn de dingen die je hebt gedaan om uw gezondheid te verbeteren? Als je een blog hebt, waarom niet het schrijven van een lijst als deze op en deel het in de comments?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *