december 28, 2016 / by AlikJey / Fitan / No Comments

Wat heb ik de laatste tijd gewerkt: het project bq

Motivation on my fridge.  The Boston Marathon magnet was a gift from my friend Lindsay, who also got me the rubber bracelet I reference in the post. The postcard was designed the wife of my friend and local race director Chris Lauber. ' /2015/01/fridge-motivation.jpg?w=470 470w, /2015/01/fridge-motivation.jpg?w=114 114w, /2015/01/fridge-motivation.jpg?w=228 228w, /2015/01/fridge-motivation.jpg 500w

Motivatie op mijn koelkast. De Marathon van Boston magneet was een cadeau van mijn vriendin Lindsay, die ook kreeg ik de rubber armband ik de verwijzing in de post. De kaart werd ontworpen door de Rya Lauber, de vrouw van mijn vriend en lokale race director Chris Lauber.

Enkele jaren geleden, toen Brian en ik waren om af te studeren aan de universiteit, we waren op een awards banket waar hij werd geëerd voor het hebben van een GPA van, net als acht miljoen of iets, en ze vroegen alle van de genomineerde om een paar woorden te zeggen over hun doelen wanneer ze werden erkend. Brian stond op en aanvaard zijn certificaat, en zei toen: "ik heb twee doelen in het leven: om in aanmerking te komen voor Boston, en nuttig."

Mooi vond ik dat. Ik heb nog steeds graag. In feite, ik vind het zo leuk dat ik uiteindelijk het stelen van die doelen voor mezelf. En ook al zijn we slechts ongeveer een zesde van de weg door 2015, dit jaar tot nu toe is het jaar waar ik echte vooruitgang geboekt in de richting van beide doelen. Ik heb het doneren van tijd, geld en zelfs mijn bloed om andere mensen te helpen, die ik graag doen, omdat ik gezegend ben met zo veel dingen in mijn leven en dat voelt niet egoïstisch om te zoeken naar manieren om van de dienst aan anderen.

Maar echt, het doel van "nuttig" is een voortdurende streven, dat hoeft echt niet een eindpunt, niet de manier waarop de andere doelstelling heeft. Dat is het doel dat ik ben gaan schrijven over in deze blog post, met name hoe ik ben net iets meer dan twee weken weg proberen te kwalificeren voor de Marathon van Boston voor de eerste keer.

In aanmerking komen voor Boston leek een ongelooflijk ver uit doel – zoals de Pluto van doelen – tot de winter van 2012, toen liep ik twee halve marathons in 1:43. Wanneer dat gebeurde, moest ik opeens herijken van mijn mentale shit dus ik kon deze hele nieuwe wereld van actief vermogen in overweging genomen bij het stellen van doelen. En dat was de eerste keer Boston leek een reële mogelijkheid.

Er was een probleem, hoor! Op het moment, mijn marathon PR 4:49, terwijl mijn BQ was 3:35. Dat is een enorme kloof! We dachten dat het zou dwaas zijn om te proberen om dat soort sprong in een race, dus in plaats daarvan hebben we ons gericht op chippen tijd uit met elke marathon die ik liep. Dat is precies wat ik deed: 4:18 in Big Sur, 4:08 op de Bahama ‘ s, 3:54 in Clearwater. En nu, op Maart 7, ik hoop dat het uitvoeren van een 3:37 op de Albany Marathon in Georgië. (Mijn BQ is nu 3:40, omdat ik ouder werd, maar ik wil nog steeds komen goed onder het omdat zo veel mensen in aanmerking komen deze dagen is het niet voldoende om te komen in net onder de norm.)

Dus als we eenmaal mijn doel race, ik begon de training van mijn kont af. (Niet letterlijk natuurlijk). Deze keer ben ik met de Run Minder, Sneller* programma, dat ik weet is omstreden, omdat je alleen drie keer per week, maar dudes, ik heb dus veel sneller omdat ik begonnen met het uitvoeren van dit programma. Check it out: ik heb drie halve marathons in drie maanden en ik PRed in alle van hen.

De laatste PR kwam eerder deze maand aan de Beste Damn Race in Safety Harbor, wanneer ik snijd drie minuten van mijn PR en ging sub-1:40 voor de eerste keer ooit. En hier is de zieke ding: het was volledig beheersbaar. Ik heb nooit een keer het gevoel dat ik werd uit mijn diepte. Ik aangevinkt mijl na mijl op 7:30-ish en het voelde heel fijn om de hele tijd. En ik had de meest opmerkelijke reeks contrasterende gevoelens de hele tijd, waar ik vond dit een rustig vertrouwen in mijn capaciteiten als volslagen ongeloof dat ik had gewoon het uitvoeren van een 1:39 halve marathon. En dan, alleen maar omdat ik voelde me niet raar genoeg is, ik wist ook dat ik waarschijnlijk zelfs sneller worden uitgevoerd.

age-group' /2015/01/age-group.jpg?w=470 470w, /2015/01/age-group.jpg?w=145 145w, /2015/01/age-group.jpg?w=290 290w, /2015/01/age-group.jpg 500w

Knuffelen met mijn vriend en teamgenoot Corrie op het podium bij de Beste Damn Race in Safety Harbor.

Je weet hoe ik schreef hierboven dat ik moest plotseling herijken van mijn mentale shit? Ik doe dat de laatste tijd veel. Vergeet het feit dat ik was een totaal bookworm als een kind, of dat ik alleen gespeeld sport op de middelbare school, omdat coaches zag ik was lang en hadden zoiets van: "U, kom hier," of dat ik een roker bijna tien jaar. Toen ik voor het eerst begon te lopen, keek ik op vrouwen die liep van wedstrijden als die, als waren zij zelfs niet een deel van de hetzelfde soort als ik. En dan over de jaren, ik heb zo mijn momenten gedaald en mijn age-group ranglijst steeg, en dan op een dag realiseerde ik me dat ik bezig was met een aantal van de vrouwen die ik heb gebruikt om te bewonderen vanuit de verte.

Maar zelfs met al deze vertrouwen-het stimuleren van wedstrijden en training loopt, heb ik nog wat vrees. Een marathon is een totaal ander beest van een halve marathon. Er is iets over die laatste zes kilometer en een volslagen emotionele verwoesting die wordt ingesteld, wanneer je je realiseert dat je al hebt voor uren en u hebt nog zo ver te gaan… Niets – zelfs niet een twintig-miler – kunt u voor te bereiden.

En over twintig milers, dit afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn eerste (niet-ultra) twintig mijl run training in, en het was verpletterend. Vanaf het begin mijn benen voelde traag, en daarna bracht ik de laatste vijf kilometer lopen recht in een tegenwind. Ik nog steeds in slaagde mijn schreden en klaar met mijn opleiding voer in 2:57, maar man, ik kwam in mijn huis op gevoel alsof ik grondig slagroom. Dus ik weet dat het niet gemakkelijk gaat worden, en ik niet verwacht. Als Tom Hanks zei in Een Liga van Hun Eigen, "Het moeilijk is wat maakt het bijzonder."

Ik ben dus klaar om te zien of ik dit kan doen. Ik geloof dat ik het kan, en nu ben ik angstig voor de gelegenheid om te bewijzen dat het aan mezelf.

*Zodra ik klaar ben met mijn race, ik ben van plan om het schrijven van een post vergelijken en contrasteren de Run Minder, Sneller met de Hansons Marathon Methode. Ik wil gewoon om te zien hoe het werkt komen de race dag voordat ik dat doe.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *