januari 27, 2017 / by AlikJey / Fitness / No Comments

Zoete aardappel gnocchi !

Fitness On Toast Faya Healthy Blog Girl Dinner Lunch Healthy ideas food Sweet Potato Gnocchi Recipe-2

Ingrediënten

Zoete Aardappel Gnocchi

  • 1) 2 grote zoete aardappelen (of c. 500g)
  • 2) 1 grote biologische eieren
  • 3) Snufje pink salt & pepper
  • 4) 100 gram quinoa meel
  • 5) 150 gram rijstmeel
  • 6) Takje verse basilicum
  • 7) ½ fijngesneden (de zaadjes) peper
  • 8) 1tbsp kokos-olie, avocado-olie om te frituren
  • 9) geitenkaas en parmezaan
  • 10) Champignons
  • 11) Olijfolie voor de druilerige
  • 12) Handvol pijnboompitten

Fitness On Toast Faya Healthy Blog Girl Dinner Lunch Healthy ideas food Sweet Potato Gnocchi Recipe-2

De mensheid is geprogrammeerd voor het houden van de carby gevoel van pasta – vooral in deze tijd van het jaar, wanneer het koude weer leidt ons hunkeren. Fysiologisch is, het is gedacht dat het lichaam vraagt om meer Tryptofaan, een aminozuur dat helpt bij de productie van serotonine, wat op zijn beurt regelt onze stemming, helpt bij de spijsvertering en slaap cycli. Ik ben vaak gevraagd als ik weet dat een "gezonde stevige maaltijd", en terwijl de wil van spaghetti, romige soepen en broodjes zijn niet typerend voor de geest komen, deze post is een poging om te bewijzen dat een stevig gezond kan zijn! Klik op MEER voor het recept & how-to. NI

Instructies

INGREDIËNTEN:
1) 2 grote zoete aardappelen (of c. 500g)
2) 1 grote biologische eieren
3) Snufje pink salt & pepper
4) 100 gram quinoa meel
5) 150 gram rijstmeel
6) Takje verse basilicum
7) ½ fijngesneden (de zaadjes) peper
8) 1tbsp kokos-olie, avocado-olie om te frituren
9) geitenkaas en parmezaan
10) Champignons
11) Olijfolie voor de druilerige
12) Handvol pijnboompitten

Fitness On Toast Faya Healthy Blog Girl Dinner Lunch Healthy ideas food Sweet Potato Gnocchi Recipe-3

HOE?
1) verwarm de oven voor op 200 graden.
2) Plaats de aardappelen op een vel bakpapier.
3) Bak gedurende 40 minuten en controleer met een vork tot ze gaar zijn.
4) Laat de potatotes afkoelen en verwijder dan de schillen. Pureer de binnenkant met een vork tot een gladde massa.
5) Voeg het ei plus de verkruimelde geitenkaas of, als alternatief, parmezaanse kaas, roze zout + peper – beat samen met een vork.
6) tot slot voeg de bloem beetje bij beetje door tot het niet meer plakkerig is.
7) Bloem een oppervlak en rol het deeg in lange dunne slangen. Snijd de slangen in kleine zelfs gnocchi-grote stukken.
8) Breng een kookpot met gezouten water aan de kook. Voeg een batch van gnocchi aan het water, een voor een tijd. Koken voor ongeveer 5 minuten.
9) Vervolgens in een pan, bak een geplet teentje knoflook samen met de peper en sommige paddestoelen en voeg de gnocchi.
10) Plaat de gnocchi, garneer met de champignons en strooi er wat geitenkaas met verse basilicum, pijnboompitten en een scheutje olijfolie. Voila, verlangens tevreden op een gezonde manier!!

Faya x

Fitness On Toast Faya Healthy Blog Girl Dinner Lunch Healthy ideas food Sweet Potato Gnocchi Recipe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *